gardeshban.ir

ضرغامی/
وزیر میراث‌فرهنگی گفت: «شیخ شهاب‌الدین اهری شخصیت برجسته‌ای دارد، معرفی این شخصیت‌ها باید به شایستگی انجام شود و یادگارهای ارزشمند آن‌ها نیز در محیط‌های فرهنگی‌مان ترویج شود.»
کد خبر: ۵۳۲۴۵
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
شخصیت‌های برجسته باید به شایستگی معرفی شوند/ بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، جزو فهرست ثبت جهانی ماست


سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه بازدید از آرامگاه شیخ شهاب‌الدین اهری  اظهار کرد: «در سفر به استان آذربایجان شرقی توفیق این را پیدا کردم که به اهر بروم و در خدمت برادر عزیزمان احمد محرم‌زاده نماینده پرتلاش مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی باشم که انصافا حامی میراث‌فرهنگی و مأموریت‌های وزارتخانه ما در طول این چند ماه هستند، از اهر بازدید کردیم ان‌شاءالله بتوانیم تصمیمات لازم را بگیریم.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «اهر در کنار همه برجستگی‌ها و مزیت‌های ارزشمند فرهنگی، اکوتوریسم، انواع گردشگری‌ها و صنایع‌دستی که دارد، واقعا از شخصیت‌های برجسته جهانی برخوردار است مانند مزار شیخ شهاب‌الدین اهری.»

او تصریح کرد: «بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، جزو فهرست ثبت جهانی ماست، یعنی جزو ۲۶ اثر ثبت جهانی قرار دارد. شیخ شهاب‌الدین اهری، استاد شیخ صفی‌الدین اردبیلی بوده است، این موضوع نشان می‌دهد این شخصیت از چه جایگاهی برخوردار است.»

ضرغامی گفت: «به نظر من این مجموعه‌ای که اینجا قرار دارد و موزه‌ای که به نام ادبیات و عرفان شکل گرفته و حریم خوبی که پیدا کرده، قابل توجه است. به ویژه مزار شیخ شهاب‌الدین اهری که جایگاه ویژه‌ای به اینجا داده است. من در بازدید توصیه‌هایی کردم، اعتباری هم برای برخی بازسازی‌ها و مرمت‌ها تخصیص می‌دهیم تا آن طور که در شأن این شخصیت برجسته است به آن توجه شود. مزار شیخ شهاب‌الدین اهری در ثبت ملی قرار دارد و جایگاه آن محفوظ است.»
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار