gardeshban.ir

"سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس" (NHS) اکنون به افرادی که آرتروز (ورم مفاصل و استخوان‌) دارند، توصیه می‌کند که برای کمک به کاهش درد و بهبود انعطاف‌پذیری مفاصل، ورزش کنند.
کد خبر: ۵۳۲۶۴
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
معمول‌ترین نشانه‌های آرتروز


همچنین "موسسه ملی بهداشت و بهبود مراقبت" (NICE) پیش‌نویس جدیدی برای دستورالعمل‌های مربوط به درمان آرتروز منتشر و اعلام کرده است که "ورزش" و همچنین "کاهش وزن" به عنوان درمان اصلی این عارضه در نظر گرفته شود.

آرتروز عارضه‌ای است که باعث می‌شود مفاصل سفت و دردناک شوند. این بیماری بسیار شایع است و هر چه فرد مسن‌تر باشد، بیشتر احتمال دارد که به آرتروز دچار شود. بعلاوه چاقی نیز یک عامل خطر شایع در بروز آرتروز است.

تقریبا تمام مفصل‌ها ممکن است تحت تاثیر آرتروز قرار بگیرند با این حال، این بیماری بیشتر در زانو، لگن و مفاصل کوچک دست شایع است.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس مهمترین نشانه‌های آرتروز را درد و سفتی مفاصل معرفی کرده که باعث مشکل شدن حرکت مفصل می‌شود.

با این حال در بعضی افراد ممکن است نشانه‌های دیگری مانند تورم، ضعف و حتی صدای ساییده شدن و «قرچ‌» کردن (مفصل‌ها) در هنگام حرکت مفاصل آسیب‌دیده بروز کند.

شدت عوارض ممکن است کاملا از فردی به فرد دیگر متغیر باشد و از خفیف و موقتی تا مداوم و درد شدید تغییر کند که انجام کارهای روزانه را مشکل می‌کند.

آرتروز بیماری درازمدتی است که درمان ندارد با این حال، پیش‌نویس دستورالعمل‌های جدید از طرف موسسه ملی بهداشت و بهبود مراقبت، ورزش‌درمانیِ مناسب را به همه افراد مبتلا به این عارضه توصیه می‌کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار