gardeshban.ir

سردیس باستانی که از یک فروشگاه خریداری شده بود در یک موزه به نمایش گذاشته می‌شود.
کد خبر: ۵۳۲۸۰
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
مجسمه‌ای که سردیس باستانی از آب درآمد


«لورا یانگ» کسی است که در سال ۲۰۱۸ متوجه وجود یک سردیس در فروشگاهی واقع در «تگزاس»‌ شد. این سردیس که برای فروش گذاشته شده بود روی زمین و زیر یک میز قرار داشت و بر روی آن برچسبی جسبانده شده بود که نشان می‌داد قیمت آن ۳۴.۹۹ دلار است. «یانگ»‌ این سردیس را خرید.

اما این سردیس یک مجسمه معمولی سنگی نبود که برای تزئین حیاط مناسب باشد. این مجسمه یک سردیس رومی واقعی بود که به اواخر قرن یکم پیش از میلاد یا به اوایل قرن یکم میلادی تعلق دارد و زمانی در مجموعه هنری یکی از پادشاهان بایرنی نگهداری می‌شد. این سردیس از قرن نوزدهم میلادی در مجموعه این شاه قرار داشت تا این‌که در طول جنگ جهانی دوم غارت شد.

این‌که این سردیس چطور از «تگزاس»‌ سر درآورده است هنوز مشخص نیست،‌ اما بهترین حدس آن است که یک سرباز آمریکایی پس از آن‌که ویلای پادشاه بایرنی هدف بمباران متفقین قرار گرفته این مجسمه را با خود آورده باشد.

این هفته این سردیس تاریخی در موزه هنر سن آنتونیو به نمایش درآمد.

قرار است این مجسمه سال آینده طبق توافق‌نامه‌ای که با خانم «یانگ» صورت گرفته است به دولت ایالت «بایرن» تحویل داده شود. خانم «یانگ»‌ به مدت سه و نیم سال این سردیس را در قفسه‌ای که در اتاق پذیرایی قرار داشت نگهداری می‌کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار