gardeshban.ir

یک باستان‌شناس تازه‌کار موفق شد مجموعه‌ای عظیم از سکه‌های باستانی رومی را در سوئیس کشف کند.
کد خبر: ۵۳۲۸۲
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
کشف مهم باستان‌شناس آماتور


یک باستان‌شناسان آماتور مجموعه‌ای از سکه‌های رومی ۱,۲۹۰ ساله را کشف کرده است که به دوران فرمانروایی «کنستانتین یکم» بازمی‌گردد.

«دنیل لودین»‌ که برای کشف این سکه‌ها از یک دستگاه فلزیاب استفاده کرده است، این مجموعه را درحالی کشف کرد که داخل یک ظرف سفالین قرار داشت و زیر زمین دفن شده بود.

او این ظرف سفالین را سپتامبر سال گذشته در جنگل‌ «بوبندروف» واقع در سوئیس کشف کرد.

«لودین»‌ که در این جنگل مشغول جست‌وجو بود نخست تعدادی سکه رومی و تکه‌های سفال کشف کرد. این باستان‌شناس آماتور پس از آن‌که دریافت تعداد سکه‌ها قابل توجه است،‌ محل حفرشده را دوباره پوشاند و به مقامات محلی اطلاع داد.

کارشناسان با استفاده از سی تی اسکن محتویات داخل ظرف سفالین را که ارتفاع آن به ۲۳ سانتی‌متر می‌رسد بدون خارج کردن سکه‌ها مورد بررسی قرار دادند و متوجه وجود تکه‌های چرم در بین سکه‌ها شدند.

هنوز مشخص نیست چرا تکه‌های چرم بین سکه‌ها وجود دارند، اما کارشناسان دریافتند این سکه‌ها از آلیاژ مس با رگه‌های نقره ساخته شده‌اند. گمان می‌رود این تعداد سکه دستمزد دو ماه یک سرباز آن دوره بوده باشد.

این سکه‌ها در دورانی ضرب شدند که امپراطوری روم تحت حکومت «کنستانتین یکم» شاهد صلح و شکوفایی بود. تاکنون سکه‌های بسیار کمی از آن دوره تاریخ کشف شده است.

به گفته باستان‌شناسان ممکن است این سکه‌ها پیشکشی به خدایان بوده باشند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار