gardeshban.ir

دفتر منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور افتتاح شد.
کد خبر: ۵۳۲۸۷
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 18
گردشبان (gardeshban.ir) :



دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ظهر در مراسم افتتاح دفتر منطقه آزاد مهران و بازدید از پایانه مرزی مهران با همراه استاندار ایلام و جمعی از مدیران استانی اظهار داشت: پس از تصویب اساسنامه در دولت، هیات مدیره معرفی و در منطقه مهران مستقر می‌شوند.

سعید محمد با بیان اینکه برای تدوین طرح جامع حدود ۶ ماه نیاز است، گفت: تدوین طرح جامع براساس نیاز سنجی و منطبق با طرح ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان ایلام خواهد بود.

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در ادامه گفت: منطقه آزاد مهران اردیبهشت ماه سال گذشته تصویب و ابلاغ شد و دولت نیز طبق قانون موظف به پیگیری این منطقه برای تجارت و سرمایه گذاری است.

وی تاکید کرد: هفت هزار از این اراضی مهران جزو منطقه آزاد است و تلاش داریم موضوع تملک در اسرع وقت حل و فصل شود.

دکتر محمد عنوان کرد: مهران به دلیل طولانی و فرصت‌های ویژه اقتصادی یکی از بهترین گمرک‌های کشور از نظر صادرات به شمار می‌آید که مصداق آن این است که سال گذشته ۱ میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار صادرات از این مرز طی سال گذشته است.

وی تصریح کرد: صنایع موجود در منطقه آزاد مهران توسط مشاور در حال انجام است و منطقه آزاد اروند معین منطقه آزاد مهران خواهد بود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، مهران را دروازه صادراتی برای مبادلات غرب کشور عنوان کرد و گفت: زیرساخت‌های مرز مهران از جمله آب و برق و گاز اینترنت از الزامات سرمایه گذاری است و برای تجهیز این زیرساخت‌های رایزنی‌های با وزارتخانه‌ها انجام شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار