gardeshban.ir

امکان ندارد کوالاها را ببینید و ناخودآگاه لبخند نزنید. این حیوانات دوست داشتنی و آرام در پارک بریزبن استرالیا، بزرگ و کوچک را به سمت خود جذب می کنند.
کد خبر: ۵۳۳۳۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر در کشور استرالیا به فکر یک برنامه تفریحی شاد و به یاد ماندنی برای کودکان خود هستید، سری به «مرکز کوالاهای دیزی هیل» (Daisy Hill Koala Centre) بزنید. این منطقه کوچک و زیبا که محدوده آن با پوشش گیاهی پارک حفاظت شده «دِیزی هیل» (تپه گل آفتابگردان) مشخص شده، یک مکان عالی برای آموزش و آشنایی با یکی از جذاب‌ترین حیوانات کشور استرالیا و جهان است.



پارک کوالاها، در سال 1995 توسط دولت کوئینزلند به عنوان یک مرکز آموزشی اختصاصی کوالا ساخته شد. در سال 2009 بازسازی گسترده‌ای در این پارک صورت گرفت و محوطه بیرونی برای رشد بیشتر آن‌ها گسترش یافت و چندین نمایشگر دیجیتالی نیز در آن محدوده نصب شد. به محض اینکه زیر تابلوی خوش‌آمدگویی قرار گرفتید، سفر تفریحی شما آغاز می‌شود. فرزندان شما با قدم گذاشتن در دالانی پوشیده شده از درختان زیبا بسیار هیجان زده خواهند شد. تماشای کانگوروهای زیبا که در اطراف منطقه دیزنی‌هیل به این طرف و آن طرف می‌روند به سفر شما شور و شوقی دوچندان می‌دهند.



به محض اینکه از دو ورودی محدوده عبور کردید، با کوالاها، این گنجینه‌های ملی زیبا که در درختان اطراف بیتوته کرده‌اند، روبه‌رو خواهید شد. این موجودات زیبا به طور معمول در شاخه‌های بالایی درختان به خواب فرو می‌روند و یا هنگامی که گرسنه‌اند به برگ‌های صمغ‌دار می‌چسبند. این ساکنان دلربای این پارک، اولین کسانی هستند که به شما خوش‌آمد خواهند گفت، هرچند شما اجازه ندارید آن‌ها را لمس کنید؛ اما می‌توانید از یک فاصله تقریباً نزدیک از روی گذرگاه‌های دو طبقه مارپیچی به تماشای آن‌ها بنشینید.



علائم در دو طرف مسیر، شما را با کوالاها (Celeste، Faith و Elsa) که توسط جنگلبانان مهربان و کاربلد نگهداری می‌شوند، آشنا می‌کنند. علاوه بر کوالا ممکن است در ادامه مسیر به یکی دیگر از ساکنان این پارک و نمادهای ملی استرالیا یعنی پرنده «کوکابورا» (Kookaburra) برخورد کنید. این پرنده برخلاف کوالا زمان کمتری را به خواب اختصاص می‌دهد و بیشتر وقتش را صرف حمله به پرندگان رقیب (برای مثال انعکاس تصویرش در پنجره‌های شیشه‌ای بلندی که او را احاطه کرده‌اند) می‌کند.



مرکز آموزش «دیزی هیل» به خودی خود یک مرکز آموزش برجسته و متمایز است. این مرکز دارای تعداد زیادی نمایشگر بزرگ و رنگی برای ارائه جزئیات در مورد کوالاها، وضعیت کنونی آن‌ها و همچنین شیوه‌هایی برای کمک به آن‌ها است. طرح آموزشی این مرکز برای بچه‌ها بسیار ساده بوده و در عین حال سرگرمی‌ها زیادی نیز برای آن‌ها در طول مسیر در نظر گرفته است. از جمله این سرگرمی‌ها می‌توان به بازی‌های تعاملی، دستگاه‌های ردیابی، یک برج دیده‌بانی (برای تماشای جهان از دید یک کوالا) و حتی یک سینمای جنگلی که برای بچه‌های قدیمی «بریزبن» (Brisbane-پایتخت کوئینزلند) دو فیلم کوتاه پخش می‌کند، اشاره کرد.



برای جوان‌ترها یک محدوده با یک جدول رنگی، یک بازی دیواری کوچک و حتی یک کوالای عظیم‌الجثه وجود دارد که برای یک آغوش خرسی ایده آل است (شاید به درد بزرگ‌ترها هم بخورد)! گشت‌وگذار در این محدوده سرسبز همراه با گوش سپردن به یک موسیقی آرامش‌بخش، بهترین راه برای گذراندن اوقات فراغت در اواسط یا آخر هفته است. فراموش نکنید که پس از سر زدن به همه جای پارک، هیچ‌چیزی بهتر از پهن کردن بساط پیک‌نیک و استراحت در زیر سایه درختانی که با پوشش گیاهی زیبا احاطه شده‌اند، نیست. اگر در انتهای کار هنوز هم وقت اضافه در اختیار دارید، می‌توانید با دوچرخه‌های زیادی که در پارک وجود دارد، از مسیرهای پیاده‌روی پارک لذت ببرید.



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار