gardeshban.ir

خورش ریواس کردستان یکی از انواع خورشت ها می باشد که بیشتر در کردستان تهیه می شود. شما می توانید در فصل بهار تابستان همزمان با رسیدن ریواس این غذای خوشمزه کردی را تهیه کنید.
کد خبر: ۵۳۳۳۵
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 20
گردشبان (gardeshban.ir) :



خورش ریواس کردستان یکی از انواع خورشت ها می باشد که بیشتر در کردستان تهیه می شود. شما می توانید در فصل بهار  تابستان همزمان با رسیدن ریواس این غذای خوشمزه کردی را تهیه کنید. 

شما می توانید ریواس در فصل بهار تهیه کنید و خرد کنید و در فریزر نگهداری کنید و در کل سال این خورش خوشمزه را تهیه کنید. 

خورش ریواس کردستان را می توانید هم با گوشت یا مرغ تهیه کنید. خورش ریواس کردستان یکی از غذا های بهاری این شهر می باشد طعم ترش و بسیار لذیذی دارد. کرد ها این خورشت را ترش مزه تهیه می کنند. 

خوردن ریواس اثرات دارویی و درمانی بسیاری دارد و برای رفع تشنگی و تب استفاده می شود و سرشار از ویتامین A  است و موجب تقویت بینایی نیز می شود.

مواد لازم برای تهیه خورش ریواس کردستان برای ۶ نفر

گوشت گوسفندی ۵۰۰ گرم
ریواس ۵۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
جعفری ۲۰۰ گرم
نعنا ۵۰ گرم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم
 
طرز تهیه خورش ریواس کردی لذیذ و مجلسی و ترش مزه

مرحله اول: آماده سازی ریواس

ابتدا باید ریواس را خوب تمیز کنید. با چاقو پوست نازک روی ریواس را بگیرید. سپس به اندازه دلخواه در اندازه ۱ الی ۲ سانت خرد کنید. ریواس ها را بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن کشیده شود، سپس داخل روغن سرخ کنید و ریواس ها را کنار بگذارید.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت

گوشت خورشتی را به اندازه دلخواه خرد کنید. پیاز را پوست بگیرید و به شکل نگینی ریز خرد کنید. می توانید پیاز را رنده ریز نیز بزنید. پیاز را به همراه کمی زردچوبه داخل تابه تفت دهید تا کمی نرم و سبک شود و در ادامه گوشت را اضافه کنید. شما می توانید به دلخواه از گردن یا گوشت استخوان دار نیز استفاده کنید.

مرحله سوم: پخت گوشت

در ادامه گوشت را با کمی فلفل سیاه خوب سرخ کنید. سپس ۲ لیوان آبجوش روی مواد بریزید و حرارت را بالا ببرید و بگذارید تا گوشت پخته شود. نعنا و جعفری را پاک کنید و داخل یک تابه سرخ کنید و تا بوی خامی سبزی گرفته شود. سپس سبزی را به گوشت اضافه کنید.
 
مرحله چهارم: تهیه خورش ریواس کردستان

وقتی گوشت کاملا پخته شد باید ریواس سرخ شده را اضافه کنید و هم بزنید. بعد از افزودن ریواس ۳۰ دقیقه زمان دهید تا خورشت جا افتاده شودو روغن بی اندازد. سپس در انتها می توانید کمی آبغوره و نمک به خورشت اضافه کنید و به همراه پلو زعفرانی سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خورش ریواس کردستان به روش سنتی

به دلخوه می توانید یک ق غذا خوری رب به خورشت نیز اضافه کنید.

نعنا و جعفری را زیاد تفت ندهید وگرنه تلخ می شود.

ریواس را باید در انتها اضافه کنید و تا حالت خود را از دست ندهد.

می توانید بجای آبغوره از رب انار یا آبلیموترش بنا به ذائقه خود استفاده کنید.

می توانید بجای گوشت از مرغ استفاده کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار