gardeshban.ir

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در عراق درباره گسترش همکاری و راهکارهای توسعه گردشگری زمینی بین عراق و ایران گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۵۳۳۴۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
مذاکره با سفیر جدید ایران در عراق برای تردد خودروهای گردشگری


محمدکاظم آل صادق ـ سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق ـ‌ با حضور در محل این کانون بر توسعه مناسبات گردشگری میان ایران و عراق از طریق تسهیل در عبور و مرور خودروهای گردشگران دو کشور از طریق مرزهای مشترک زمینی تاکید کرد.

سفیر جدید ایران در عراق با اشاره به افزایش آمار گردشگران مذهبی و درمانی متقاضی ورود به کشورمان، افزود: در حال حاضر توریست‌های زیادی برای زیارت توأم با انجام امور درمانی به ایران سفر می‌کنند که روزانه تعداد زیادی از مراجعه‌کنندگان به مراکز جراحی‌های تخصصی، چشم پزشکی، جراحی بینی، پوست، مو و ... را گردشگران خارجی به‌ویژه مسافرانی از کشورهای همسایه و عراق تشکیل می‌دهند.

محمدحسین صوفی ـ رییس هیأت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ـ هم از گردشگری به عنوان یکی از مهمترین و بزرگترین منابع اقتصادی بیشتر کشورهای جهان یاد کرد و گفت: در این میان موضوع گردشگری زمینی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که می‌توان گفت یکی از راه‌های ایجاد رونق در صنعت گردشگری، ایجاد تسهیلات لازم در ترددهای زمینی بین کشورها است.

صوفی عراق را یکی از کشورهایی دانست که بیشترین تقاضا برای تردد از ایران را به خود اختصاص داده است و تاکید کرد: لازم است با تقویت همکاری‌های مشترک میان وزارت امور خارجه، گمرکات، پلیس و کانون و آسیب‌شناسی‌های لازم، سهولت بیشتری در تردد اتومبیل‌ها و دیگر وسایل نقلیه زمینی و رفع موانع موجود انجام شود.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی همچنین برای برگزاری رالی تور گردشگری حرم تا حرم در مسیر حرم حضرت امام رضا (ع) در مشهد تا حرم حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) در نجف اشرف و حرم حضرت سیدالشهدا (ع) در کربلای معلی در اولین فرصت، اعلام آمادگی کرد.

محمدکاظم آل صادق نیز بر برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، هنری، برگزاری رالی‌های بین‌المللی اتومبیلرانی، موتورسواری، کمپر و کاروان و ...، با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در عراق تأکید کرد.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از سال گذشته رایزنی‌هایی را با طرف عراقی برای تسهیل در تردد خودروهای گردشگری از مرزهای زمینی آغاز کرده است. مرزهای زمینی ایران و عراق درحال حاضر فقط به روی افرادی که ویزا دارند باز است و هنوز امکان تردد با خودرو شخصی فراهم نشده است. تردد از مرز زمینی ایران و عراق همزمان با همه‌گیری کرونا محدود شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار