gardeshban.ir

استادیوم بین المللی خلیفه از سال ۱۹۷۶ استادیوم اصلی فوتبال قطر بوده است. این استادیوم به عنوان محل اصلی برگزاری جام خلیج فارس در سال ۱۹۷۶ که در قطر برگزار شد ساخته شد و در ابتدا می توانست ۲۰۰۰۰ تماشاگر را در خود جای دهد.
کد خبر: ۵۳۳۵۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
قطر یک کشور عربی شبه جزیره ای است که زمین آن از صحرای خشک و ساحل طولانی خلیج فارس از سواحل و تپه های شنی تشکیل شده است. همچنین در ساحل، پایتخت، دوحه قرار دارد که به‌خاطر آسمان‌خراش‌های آینده‌نگر و دیگر معماری‌های فوق‌مدرن با الهام از طرح‌های اسلامی باستانی، مانند موزه هنرهای اسلامی با سنگ آهک، شهرت دارد. این موزه در تفرجگاه ساحلی کورنیش شهر قرار دارد.

جام جهانی فوتبال در قطر نزدیک است و این کشور همچنان برای یک نمایش منحصر به فرد آماده می‌شود. استادیوم بین‌المللی خلیفه قطر که یکی از تاریخی‌ترین استادیوم‌های این کشور است، قرار است پس از شروع جام جهانی فوتبال در زمستان ۲۰۲۲ یکی از مکان‌های برگزاری باشد. دوستان علاقه مند به فوتبال می توانند با تهیه بلیط هواپیما دوحه به این کشور سفر کرده و از تماشای زنده مسابقات جام جهانی قطر ۲۰۲۲ لذت ببرند.



یکی از معتبرترین استادیوم‌های قطر، استادیوم خلیفه در دوحه چیزی بیش از یک محل برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر است. این عرصه‌ای است که اهمیت بسیار زیادی دارد و در طول سال‌ها میزبان برخی از مسابقات مهم بوده است. این استادیوم که در الریان واقع شده و در سال ۱۹۷۶ ساخته شده است، مسلماً ثابت کرده است که سنگ بنای فرهنگ ورزشی قطر است.

امکانات و ویژگی‌های فنی و معماری استادیوم بین المللی خلیفه الریان قطر

استادیوم بین المللی خلیفه از سال ۱۹۷۶ استادیوم اصلی فوتبال قطر بوده است. این استادیوم به عنوان محل اصلی برگزاری جام خلیج فارس در سال ۱۹۷۶ که در قطر برگزار شد ساخته شد و در ابتدا می توانست ۲۰۰۰۰ تماشاگر را در خود جای دهد.

در طول سال‌ها، این ورزشگاه چندین بار ارتقا یافته است که مهم‌ترین آن برای بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ بود که ظرفیت آن به ۴۰۰۰۰ صندلی افزایش یافت.

در سال ۲۰۱۱، استادیوم بین المللی خلیفه میزبان مسابقات متعددی از جمله فینال بین ژاپن و استرالیا (۱-0) در طول جام ملت های آسیا ۲۰۱۱ بود.

استادیوم بین المللی خلیفه همانند ورزشگاه احمد بن علی محل بازی تیم ملی قطر بوده است و علاوه بر این گهگاه میزبان بازی های دوستانه بین المللی تیم های دیگری مانند آرژانتین و برزیل بوده است.

زمانی که قطر جام جهانی ۲۰۲۲ را در سال ۲۰۱۰ دریافت کرد، استادیوم بین المللی خلیفه به طور طبیعی به عنوان یکی از مکان های بازی پیشنهاد شد، اگرچه نیاز به ارتقاء گسترده ای بود.

کار روی استادیوم در سال ۲۰۱۴ آغاز شد و شامل نوسازی تمام جایگاه‌ها، صندلی‌های اضافی، امکانات مهمان‌نوازی اضافی و ساخت یک غشای سقف نوآورانه بزرگ که ۷۰ درصد از استادیوم را پوشش می‌دهد، بود. طاق نمادین ورزشگاه با طاق جدید جایگزین و با طاق دوم تکمیل شد.

کارها در تابستان ۲۰۱۷ به پایان رسید و به این ترتیب اولین ورزشگاه جام جهانی ۲۰۲۲ به پایان رسید.

در سال ۲۰۱۹، استادیوم بین المللی خلیفه محل برگزاری مسابقات جهانی IAAF در سال ۲۰۱۹ بود.

این سالن ۴۰۰۰۰ نفری، سابقه میزبانی درخشانی دارد و قبلاً از بازی‌های آسیایی، جام خلیج‌ فارس و جام ملت‌های آسیا و سایر رویدادها استقبال کرده بود.

در طول سال‌ها به سفیری شایسته برای خاورمیانه تبدیل شده است که نماد برتری ورزشی در تمام اشکال آن است.

برای مردم قطر و منطقه، استادیوم بین المللی خلیفه از جاهای دیدنی الریان و یک دوست قدیمی است با چهره ای آشنا که جوامع را گرد هم می آورد.

این استادیوم که در مرکز تمام سالن‌های ۲۰۲۲ قرار دارد، نقشی محوری در این مسابقات ایفا می‌کند که جغرافیای منحصربه‌فرد و سیستم‌های حمل‌ونقل پیشرفته آن را به بهترین رقابت بین‌المللی فوتبال تبدیل می‌کند.

در داخل استادیوم، تمام قسمت‌های نشیمن با یک سایبان محافظت می‌شوند و کنترل آب و هوا بیشتر توسط سیستم‌های خنک‌کننده پیشرفته ارائه می‌شود.



شرایط آب و هوا الریان

آب‌وهوای کشور قطر بیابانی و گرم و خشک است و زمستان‌های این کشور خنک است. به‌طورکلی ماه‌های فروردین و اردیبهشت و فصل پاییز بهترین زمان برای سفر به کشور قطر محسوب است پس بهترین زمان خرید بلیط هواپیما خارجی قطر و سفر به این شهر، فصل پاییز است.

چگونه به استادیوم بین المللی خلیفه برویم

استادیوم بین المللی خلیفه در غرب دوحه تقریباً در ۱۰ کیلومتری مرکز دوحه و ۱۸ کیلومتر از توسعه مروارید در شمال قرار دارد.

با مترو می توان به استادیوم رسید. Station Sports City یکی از خطوط طلایی تازه افتتاح شده است که از مرکز دوحه می گذرد.

آدرس: خیابان الواب، دوحه

نزدیک استادیوم بین المللی خلیفه بخورید، بیاشامید و بخوابید

استادیوم بین المللی خلیفه بخشی از یک توسعه بزرگ از جمله سایر امکانات ورزشی المپیک قطر (مانند مرکز ورزش های آبی و سالن سرپوشیده)، مرکز خرید بزرگ Villaggio، یک پارک و هتل نمادین The Torch Doha است.

پس از تکمیل بازسازی، استادیوم بین المللی خلیفه موزه المپیک و ورزش قطر را نیز در خود جای خواهد داد.

موزه المپیک و ورزش قطر که از طریق یک مسیر پیاده روی به استادیوم متصل شده است، بر قدردانی این مکان از گذشته خود و ایجاد آینده ای هیجان انگیز افزوده است.

مرکز خرید Villaggio دارای چندین رستوران از همه نوع است، از جمله چندین رستوران زنجیره‌ای بین‌المللی مانند Shake Shack، Pizza Express و TGI Fridays گرفته تا فست فودهای زنجیره‌ای.

اگر به دنبال اقامت و رزرو هتل در دوحه در نزدیکی استادیوم هستید، دو هتل برای انتخاب دارید: تورچ دوحه که قبلا ذکر شد و موون پیک العزیزیه، اگرچه هر دو در سطح بالاتری قرار دارند.

در نزدیکی ورزشگاه بین المللی خلیفه الریان قطر از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

مرکز خرید Villaggio: ۴۵۰ متر
مرکز پزشکی آینده: ۷۰۰ متر
دیوار سنگنوردی ورزشی اسقالار: ۱.۷ کیلومتر
مسیر دویدن پارک آسپایر: ۱.۸ کیلومتر
مسجد جامع علی بن عبدالله العطیه: ۵.۲ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی ورزشگاه بین المللی خلیفه الریان قطر برای اقامت وجود دارد؟

هتل مشعل: ۱۸۰ متر
هتل بوتیک العزیزیه: ۱.۸ کیلومتر
هتل معیذر الجنوبیه: ۴.۱ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار