gardeshban.ir

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: ۱۶ اثر از هنرمندان استان موفق به دریافت مهر اصالت ملی یا نشان مرغوبیت صنایع دستی شدند.
کد خبر: ۵۳۳۷۳
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 22
گردشبان (gardeshban.ir) :



جواد موسوی اظهار کرد: ۵۶ اثر از هنرمندان خراسان رضوی به مرحله نهایی داوری ششمین دوره مُهر اصالت ملی صنایع دستی راه یافت که ۱۶ اثر موفق به دریافت مهر اصالت ملی یا نشان مرغوبیت صنایع دستی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی با حضور مدیر کل توسعه و ترویج وزارت میراث فرهنگی و کارشناسان صنایع دستی استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در مشهد برگزار شد که در این دوره ۱۲۷ اثر از سه استان داوری شد و از این تعداد ۳۶ اثر در مجموع مهر اصالت ملی دریافت کردند.

وی ادامه داد: آثار هنرمندان خراسان رضوی در رشته‌های زیورآلات سنتی، سنگ تراشی، نساجی سنتی، فرت‌بافی، دوخت‌های سنتی، ملیله، نمدمالی، سازهای سنتی، سفال و سرامیک در این دوره داوری شد و در پایان ۱۶ اثر واجد شاخص‌های لازم برای اخذ مهر اصالت ملی اعلام شد.

موسوی گفت: همچنین از استان خراسان شمالی ۳۷ اثر در این نشست داوری شد که در پایان به ۱۱ اثر در رشته‌های دستبافت‌های داری، سازهای سنتی و دوخت‌های سنتی نشان مهر اصالت ملی داده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: ۱۷ اثر از استان خراسان جنوبی نیز در این نشست مورد داوری قرار گرفت که از این تعداد ۹ اثر نشان ملی دریافت کرد.

وی بیان کرد: داشتن نوآوری، خلاقیت، استفاده از مواد اولیه طبیعی و توجه به حفظ محیط زیست از شاخص‌های مورد نظر در داوری این آثار بوده است.

موسوی گفت: آثار دریافت کننده مهر اصالت صنایع دستی در تمامی برنامه‌های سازمان از جمله برگزاری نمایشگاه‌ها، بازاریابی، برگزاری دوره‌های آموزشی و نیز اعطای وام و تسهیلات در اولویت قرار دارند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار