gardeshban.ir

یادداشت تفاهم همکاری بین مناطق آزاد ارس و مغری در حاشیه همایش اقتصادی تجار و بازرگانان ایرانی و ارمنی توسط سازمان توسعه تجارت ایران با حضور مقامات ۲ کشور و تجار بخش خصوصی امضا شد.
کد خبر: ۵۳۴۰۳
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 24
گردشبان (gardeshban.ir) :



سفیر جمهوری ارمنستان در تهران در همایش اقتصادی ایران و ارمنستان که به همت سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، به تشریح فرصت‌های تجاری ارمنستان پرداخت.

 آرسن آواگیان عضویت ارمنستان در اتحادیه اوراسیا را فرصتی طلایی جهت سرمایه‌گذاری و تولید مشترک و صادرات مجدد کالاهای ایرانی از طریق ارمنستان به کشورهای حوزه اوراسیا عنوان کرد.

عباس ظهوری سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان نیز با بیان اینکه ایران و ارمنستان دارای روابط فرهنگی چند هزار ساله و روابط سیاسی مطلوب هستند اما روابط اقتصادی همگام با روابط سیاسی و فرهنگی رشد نداشته است، گفت: با توجه به موقعیت ژئوپولتیک ارمنستان در منطقه قفقاز، ارتقای روابط تجاری ضروری بوده و یکی از مهم ترین مسایل پیگیری و احداث جاده شمال- جنوب از نوردوز به ایروان است.

در جریان این نشست یادداشت تفاهم کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی در حوزه انرژی (برق، نفت، گاز، آب و محیط زیست)، حوزه روابط اقتصادی (زمینه‌های تجارت، صنعت و معدن، بانک، بیمه، اتاق‌های بازرگانی، سرمایه‌گذاری و مناطق آزاد)، حوزه فرهنگ (زمینه‌های میراث فرهنگی، گردشگری، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت و علوم و تحقیقات)، حوزه ارتباطات (زمینه‌های حمل و نقل، ارتباطات، فناوری پیشرفته، مخابرات) توسط وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران و معاون نخست وزیر ارمنستان به امضا رسید.  

برگزاری جلسات B۲B بین تجار ایرانی و ارمنی

در ادامه جلسات B۲B بین تجار ایرانی و ارمنی تشکیل شد و شرکت‌هایی در حوزه‌های دارو و تجهیزات پزشکی، فولاد و انرژی، مصالح ساختمانی، مواد شیمیایی، شوینده‌ها و مواد غذایی حضور داشتند. در این رویداد بیش از ۳۵ شرکت ارمنی در حوزه‌های گوناگون شرکت کردند.

امضای یادداشت تفاهم همکاری بین مناطق آزاد ارس و مغری

همچنین در پایان این همایش یادداشت تفاهم همکاری بین مناطق آزاد ارس و مغری توسط روسای دو منطقه امضا و اظهار امیدواری شد با اجرا و پیگیری توافقات صورت گرفته شاهد تشکیل شرکت‌های ایرانی- ارمنی در مناطق مذکور جهت توسعه تجارت باشیم.

این همایش به همت سازمان توسعه تجارت ایران، رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان، سفارت ایران در ارمنستان و وزارت نیرو جهت توسعه تبادلات تجاری ایران و ارمنستان و به عنوان یک رویداد تجاری در حاشیه هفدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ارمنستان برگزار شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار