gardeshban.ir

ناشف گوشت یکی از اغذاهای ساده و خوشمزه عربی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود.
کد خبر: ۵۳۴۱۱
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 24
گردشبان (gardeshban.ir) :



ناشف گوشت یکی از اغذاهای ساده و خوشمزه عربی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر

پیاز ۲ عدد بزرگ
گوشت گوسفندی۵۰۰ گرم
گوجه فرنگی۲ عدد
سیب زمینی۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه و فلفل قرمزبه مقدار کافی
فلفل سیاه، پودر سیر و ادویه مخلوط به مقدار کافی

طرز تهیه ناشف گوشت 

مرحله اول

برای تهیه ناشف گوشت خوشمزه ابتدای کار گوشت را به صورت مکعبی خرد می کنیم، سپس پوست پیاز ها را جدا می کنیم و می شوییم و پس از آن به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مقداری روغن درون قابلمه می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت را به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری آب به گوشت اضافه می کنیم، سپس درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم گوشت به مدت ۲ ساعت درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان گوجه فرنگی ها را می شوییم.

مرحله چهارم

حالا گوجه فرنگی ها را به صورت نگینی متوسط خرد می کنیم، سپس به گوشت اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا آب اضافی گوجه فرنگی تبخیر شود. در ادامه نمک، زردچوبه، فلفل قرمز، فلفل سیاه، پودر سیر و ادویه مخلوط را به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد را تفت می دهیم تا ادویه ها کاملا سرخ شوند، سپس رب گوجه فرنگی را به گوشت اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود و پس از آن رنگ باز کند.

مرحله ششم

حالا پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه یک تابه روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله هفتم

در نهایت سیب زمینی را به تابه می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا سیب زمینی کاملا سرخ شود. در ادامه ناشف گوشت را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه سیب زمینی سرخ کرده و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار