gardeshban.ir

خیابان لیبرداد یکی از اصلی‌ترین بلوار‌های لیسبون است که محلی لوکس برای گردش و خرید در شهر به حساب می‌آید.
کد خبر: ۵۳۴۱۷
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
خیابان «لیبرداد» (Avenida da Liberdade) با مرکز خریدهای برند و رستوران‌های گران‌قیمت، همیشه یکی از مهم‌ترین خیابان‌های شهر لیسبون محسوب می‌شده است. 

در میان این تجملات و تفریحات انحصاری، چند نمونه‌ی زیبا از معماری سنتی پرتغال متعلق به قرن 19 و دو میدان عمومی مرکزی، شامل آب‌نماهای جذاب و مجسمه‌های بزرگ در این خیابان خودنمایی می‌کنند. 

این خیابان در جهت سربالایی، از میدان «رستورادورز» (Restauradores) تا میدان «مارکز دی پومبل» (Marques de Pombal) ادامه می‌يابد. پیاده‌روی در طول خیابان لیبرداد می‌تواند برای گردشگران هیجان‌انگیز و لذت‌بخش باشد.

خیابان لیبرداد طولانی‌ترین خیابان پایتخت پرتغال است که با طول 1.5 کیلومتر در امتداد شمال غربی از منطقه «بایشا» (Baixa) تا «پارک ادوارد هفتم» (Parque Eduardo VII) کشیده شده است. در زیر این خیابان، قدیمی‌ترین خط مترو لیسبون قرار گرفته و خط آبی و سه ایستگاه مترو در این محدوده وجود دارد؛ 1. رستورادورز، 2. خیابان (Avenida) و 3. مارکز دی پومبل! ایستگاه مارکز دی پومبل در بالای یک شیب ملایم، در نزدیکی پارک ادوارد هفتم قرار دارد؛ پیشنهاد می‌کنیم پیاده‌روی خود را از این قسمت به سمت پایین خیابان لیبرداد آغاز کنید.

لیبرداد ؛ یکی از اصلی‌ترین خیابان هاو بلوارهای لیسبون+ عکس


تاریخچه خیابان لیبرداد

این خیابان بعد از زلزله‌ی سال 1755 به طور اساسی احداث گردید و خیابان عمومی (Passeio Público) نامیده شد. اما این خیابان کمی عجیب و غریب بود، زیرا دروازه‌های عظیمی در دو سر آن وجود داشت که غیر اشراف را از خیابان خصوصی ثروتمندان لیسبون دور نگه می‌داشت. خیابان لیبرداد پیوند نزدیکی با ثروتمندان داشته که تا امروز آن را حفظ کرده است، به ویژه با وجود مرکز خریدهای برند که کمک کرده‌اند تا این خیابان، سی و پنجمین خیابان گران‌قیمت دنیا باشد.

لیبرداد ؛ یکی از اصلی‌ترین خیابان هاو بلوارهای لیسبون+ عکس


آب‌نماهایی که در میدان‌ها در جریان هستند، طراحی شده‌اند تا نماد دو رودخانه اصلی در پرتغال، یعنی «تاقوس» (به اسپانیایی: تاخو) (Tagus) و «دورو» (Douro) باشند. پیاده‌روها با طرح‌های سنتی سنگ موزائیک سفید و سیاه پوشیده شده‌اند که نماد امواج اقیانوس‌ها است. خیابان لیبرداد کانون مرکزی «جشنواره‌های مشهور قدیس» (Popular Saint Festivals) است که در نیمه ژوئن، در هر محله‌ی لیسبون برای راه‌انداختن بهترین کارناوال با صرف هزینه زیاد برای عروسک‌های بزرگ، نمادهای روان و لباس‌های خاص و محلی به رقابت می‌پردازند؛ در حالی که جمعیت با ماهی ساردین کبابی و نوشیدنی جشن می‌گیرند.


لیبرداد ؛ یکی از اصلی‌ترین خیابان هاو بلوارهای لیسبون+ عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار