gardeshban.ir

اگر در حال بازدید از بارسلونا هستید و به دنیای هنر نیز علاقه‌ای دارید، نمی‌توانید از سر زدن به موزه پیکاسو خودداری کنید.
کد خبر: ۵۳۴۱۸
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
این موزه یکی از وسیع‌ترین مجموعه‌ها از آثار هنرمند اسپانیایی قرن بیستمی، پابلو پیکاسو را در خود نگهداری می‌کند و در ۵ کاخ قرون‌وسطایی که از درون به هم متصل شده‌اند، در منطقه باری گوتیک، در مرکز قسمت قدیمی شهر بارسلونا قرار دارد. موزه پیکاسو به ‌عنوان هنری که بخش دائمی شهری شده، آرزوی هر هنرمند محسوب می‌شود. پیکاسو در سال ۱۸۹۴ به بارسلونا آمد و بعد از آن، زمان خود را بین بارسلونا و پاریس تقسیم کرد. بارسلونا شهری بود که نوجوانی و جوانی او را شکل داد و اثر او را حتی می‌توان سال‌ها بعد از مرگش نیز در شهر مشاهده کرد. اگر علاقه‌ای به هنر، معماری یا تاریخ دارید، قطعا در تور اسپانیا و شهر بارسلون از مشاهده‌ی این موزه لذت خواهید برد.



تماشای مجموعه حاضر در موزه، با تماشای رابطه یک مرد جوان با شهرش برابری می‌کند. موزه پیکاسو کار وی را قبل از ترک بارسلونا برای سفر به پاریس شرح می‌دهد و در نقاشی‌های مجموعه دائمی می‌توانید رابطه او را با شهرش مشاهده کنید. در نقاشی‌های او از مناظر شهری و صحنه‌های خیابانی می‌توانید بارسلونای خاص پیکاسو را ببینید، جایی که او نشان ماندگار خود را در آن بر جای گذاشت.

پابلو پیکاسو به عنوان یکی از بنیان‌گذاران مکتب کوبیسم، یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان قرن بیستم به حساب می‌آید. با قانون‌شکنی‌های او از واقع‌گرایی و دید عمیقش در روانشناسی و احساسی که در یک نقاشی سرمایه‌گذاری می‌نمود، پیکاسو فصل جدید را در هنر مدرن آغاز کرد. آثار او را اغلب به دوره‌های مختلف تقسیم می‌کنند و این دوره‌ها همگی متمایز و برای درک دیدگاه کلی هنرمند به یک اندازه ارزشمند هستند.

هرچند بر سر دوره‌های متأخر هنوز هم بحث می‌شود، آثار پیکاسو معمولاً به ۵ دوره مختلف تقسیم می‌شود:

دوره آبی‌فام
دوره صورتی‌فام
دوره متأثر از هنر آفریقا
کوبیسم تحلیلی
کوبیسم تصنعی

آثاری که نماینده هرکدام از این دوره‌ها هستند را می‌توانید در موزه تماشا کنید، اما نقطه اصلی درخشش موزه قسمتی است که وقف آثار اولیه او شده است. به طور ویژه می‌توان نمایشی فوق‌العاده از آثار هنرمند از سال ۱۹۱۷، زمانی که با اولین همسرش،‌یعنی اولگا خوخلُوا،‌ بالرین روسی ملاقات کرد و به رم رفت را تماشا کرد. مجموعه موزه پیکاسو به روشنی گذار و تحول کوبیسم را نشان می‌دهد. در زمینه دوره آبی‌فام معروف هنرمند هم هیچ مجموعه‌ای با این موزه قابل قیاس نخواهد بود.

موزه پیکاسو؛ پربازدید‌ترین موزه‌ هنری بارسلون+ عکس

موزه پیکاسوی بارسلونا در ۹ مارس سال ۱۹۶۳ درهایش را به روی عموم بازگشایی کرد و نامش مجموعه «سابارتِس» (Sabartés) بود. اولین بخش گسترش موزه اشغال اولین کاخ از ۵ عمارتی بود که در نهایت کل موزه را تشکیل دادند. در سال ۱۹۷۰ مجموعه‌ای از ۹۲۰ اثر در زمان حیات پیکاسو توسط خودش به موزه اهدا شدند. این افزایش تعداد آثار، موزه را مجبور به گسترش و توسعه ساختمان کرد.

اگر از این موزه بازدید کنید، می‌توانید زیبایی‌های معماری باری گوتیک بارسلونا را نیز تماشا کرده و از آن لذت ببرید. ساختمان‌های موزه پیکاسو غنی از تاریخی متعلق به صدها سال پیش هستند. قسمت‌هایی از موزه تحت نوسازی‌هایی قرار گرفتند تا سازه را کمی مدرنیزه کنند. این نوسازی‌ها در سال ۱۹۹۹ شروع شدند و بعد از آن، کازا مائوری (Casa Mauri) و پالائو فینِسترِس (Palau Finestres) محل نمایشگاه‌های موقتی موزه شدند. مجموعه‌های دائمی را نیز می‌توان در آکیلار (Aquilar)، بارو د کاستِیِت (Baro de Castellet) و مِکا (Meca) مشاهده کرد. هر پنج ساختمان، تاریخ ساختشان به قرن ۱۳ بازمی‌گردد و با دیدنشان می‌توانید سیمایی از شهر بارسلونا در چندین قرن پیش را تصور کنید، احساسی که در هیچ شهر دیگری قابل تکرار نیست.

موزه پیکاسو؛ پربازدید‌ترین موزه‌ هنری بارسلون+ عکس

ساعات بازدید موزه پیکاسو:

به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پر بازدیدترین موزه‌های بارسلونا، موزه پیکاسو برای هر کسی که به تماشای تالارهایش علاقه داشته باشد قابل دسترس است. این موزه از سه‌شنبه تا یکشنبه ۱۰ صبح تا ۸ بعدازظهر باز است و در روز دوشنبه فعالیت نمی‌کند. به طور سالانه نیز در اول ژانویه، اول می، ۲۴ ژوئن و ۲۵ و ۲۶ دسامبر تعطیل می‌باشد. در روزهای ۱۱ فوریه، ۱۸ می و ۲۴ دسامبر بازدید از موزه رایگان است. برای اطلاع از قیمت‌ها می‌توانید به وبسایت موزه پیکاسوی بارسلونا سر بزنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار