gardeshban.ir

مرزهای مالزی از حدود یک ماه پیش، پس از وقفه‌ای دو ساله به روی گردشگران واکسینه‌شده باز شد. از همین رو، وزارت گردشگری مالزی برای زنده کردن بازار قدیمی خود، هیأتی را به ایران فرستاد تا مسافران ایرانی را به مالزی برگرداند.
کد خبر: ۵۳۴۲۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
مالزی می‌خواهد مسافران ایرانی را برگرداند


وزارت گردشگری مالزی برای آژانس‌های ایرانی شب مالزی در تهران برگزار کرد و یک نیم‌روز وقت گذاشت تا آژانس‌های ایرانی را با زیرساخت‌های جدیدی که در دو سال کرونا به این کشور اضافه شده است، آشنا کند. زین‌الدین عبدالوهاب، مدیرکل تبلیغ و ترویج گردشگری در وزارت گردشگری، هنر و فرهنگ مالزی که در رأس هیاتی متشکل از مدیران گردشگری و هتلداران این کشور به ایران سفر کرده است، گفت: «ایران به حدی برای مالزی مهم است که در خاورمیانه نخستین انتخاب ما برای آغاز مذاکرات و رایزنی‌ها بوده است.» با این وجود، افزایش چندبرابری هزینه سفرهای بین‌المللی با توجه به تورم و افزایش نرخ‌ها در دوران کرونا مساله‌ای است که مالزی و ایران فعلا راه‌حلی فوری برای آن ندارند و بیشتر آن را متاثر از کمبود و گرانی پروازها می‌دانند.

پرواز گران است

عبدالوهاب، مدیرکل گردشگری مالزی در نشست خبری که با همراهی رییس بخش آسیا و آفریقا در وزارت توریسم مالزی و همچنین کاردار این کشور در تهران برگزار شد، درباره اقدام مالزی برای ارزان‌سازی سفر گفت: اگر قیمت‌های مالزی را با کشورهای اطراف آن مقایسه کنید، می‌بینید که هتل‌های آن از هتل‌های بالی اندونزی و یا سنگاپور ارزان‌تر است، به طوری که با کمتر از ۱۰۰ دلار می‌توانید اتاقی در هتل‌های مالزی داشته باشید، ولی در کشورهای اطراف این ممکن نیست. یا با ۲۷۰ دلار می‌توانید یک هفته در مالزی اقامت داشته باشید، ولی در هتل‌های بالی و یا سنگاپور به چند برابر این قیمت این امکان را خواهید داشت. قیمت‌های مالزی را باید با کشورهای مشابه آن مقایسه کنید، نه با ترکیه و یا کشورهای دیگر.

او این توضیح را یادآور شد که هزینه سفر فقط به قیمت هتل محدود نمی‌شود و بخش زیادی از این هزینه به قیمت بلیت پرواز برمی‌گردد که به علت کرونا قیمت آن بیشتر هم شده است، برای نمونه هیأت گردشگری مالزی برای یک پرواز اکونومی دو ساعته از دبی تا تهران حدود ۸۰۰ دلار پرداخت کرده است.  

مدیرکل گردشگری مالزی همچنین بیان کرد: ما امیدواریم تا یکی دو سال آینده با توجه به افزایش پروازها شرایط سفرهای بین‌المللی آسان‌تر و قیمت‌ها کمتر شود.

جاده ایران و مالزی را دو طرفه کنید

حرمت‌الله رفیعی، رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران نیز در این نشست خبری درباره ارزان کردن هزینه سفر با اشاره به گرانی بلیت هواپیما به‌ویژه با آغاز همه‌گیری کرونا، اظهار کرد: شرایط به گونه‌ای است که پرواز هزینه سنگینی را به سفرها تحمیل کرده است. شاید با ایجاد رقابت بتوان اوضاع را کمی بهتر کرد، مثلا ما با شرکت های هواپیمایی ملی عمان و افغانستان مذاکره کرده‌ایم و پروازهای آن‌ها به ایران بیشتر شده است که حتما دسترسی و رقابت را بیشتر می‌کند و در آینده روی تنوع قیمت تاثیر می‌گذارد.

او با بیان این‌که مالزی در دو دهه قبل بیشترین مقصد سفر ایرانی‌ها بود، از همین رو، ما توقع داشتیم این کشور قدر گردشگران ایرانی را که در حجم گستره سفر می‌کردند بداند و آن‌ها را حفظ کند، در ادامه دو درخواست مطرح کرد و گفت: از مالزی می‌خواهیم جادۀ سفرها را دو طرفه کند، یعنی همانقدر که برای جذب مسافر ایرانی تلاش می‌کند، کمک کند مردم مالزی‌ هم به ایران سفر کنند. از طرفی، با توجه به برنامه مالزی برای بازاریابی گسترده در عمان و قطر می‌توان با ایران تورهای مشترک تعریف کرد تا عمانی‌ها و قطری‌ها در حین سفر به مالزی چند روزی هم در ایران بمانند.

عبدالوهاب، مدیرکل گردشگری مالزی هم در پاسخ به این دو خواسته، گفت: برای مالزیایی‌ها ایران کشور جذابی است، همانطور که این سفر برای خود ما هم جذاب بود. حتما این شرایط در گردشگری ایران و مالزی می‌تواند دوجانبه و جذاب باشد.

ایران زیباست؛ زیرساخت را بهتر کنید

نظام حلیم Nizam Halimi، کاردار سفارت مالزی در تهران نیز این توضیح را اضافه کرد که از سمت مالزی درخواست‌های زیادی برای سفر به ایران وجود دارد و سوال‌های زیادی درباره امنیت، زیرساخت و هتل در ایران می‌شود و این ظرفیت زیاد است. ایران کشور زیبایی است، اما باید مثل مالزی زیرساخت‌ها را بهتر کند، همان‌طور که مالزی تلاش می‌کند به استاندارد بین‌المللی دست یابد ایران هم باید تلاش کند.

منوهران پریاسامی Manoharan Periasamy، مدیرکل ارشد قاره آسیا و آفریقا در وزارت گردشگری مالزی نیز گفت: برای تسهیل شرایط سفر یکسری قرارداد با هواپیمایی امارات و قطر امضا شده است که از کل خاورمیانه به مالزی پرواز دارند که می‌توان ارتباط پروازی بین ایران و مالزی را از طریق این شرکت‌های هواپیمایی برقرار کرد. تاکید ما فقط روی پروازهای مستقیم نیست.

هدف مالزی، خانواده‌ها هستند

عبدالوهاب در ادامه درباره تاثیر وقفه دوساله کرونا در بازارهای گردشگری جهان و این‌که مالزی از این شرایط چگونه برای توسعه زیرساخت‌ها بهره برده است، اظهار کرد: انتظار می‌رود دو سال طول بکشد بازارهای گردشگری تا به حالت عادی برگردد. ما توقع ریکاوری سریع نداریم. فکر می‌کنیم بازگشت به گردشگریِ قبل از کرونا بین دو تا سه سال زمان می‌برد. با این وجود، امیدواریم با بازگشایی مرزهای مالزی و با رقابت‌پذیری جهانی برای افزایش درآمد، بتوانیم شرایط را به روز اول برگردانیم.

او اضافه کرد: مالزی در دو سال گذشته از فرصت استفاده کرد و بیشتر روی توسعه و تقویت پارک‌های تفریحی و مراکز خانوادگی متمرکز شد و ما می‌خواهیم در کنار مقصد حلال و گردشگری سلامت، برای خانواده‌ها جذاب باشیم.

مدیرکل گردشگری مالزی درباره اقدام مالزی برای عادی‌سازی روابط گردشگری با ایران نیز توضیح داد: ایران یکی از بازارهای مهم ما محسوب می‌شود و برای این‌که به حالت قبل برگردد تمرکز روی جذب خانواده‌ها است، برای همین قرار است تورهای آشناسازی با این رویکرد اجرا شود و از آنجا که شبکه‌های اجتماعی در ایران محبوب است ما تبلیغات گردشگری مالزی را در این فضا آغاز کرده‌ایم. ایران برای مالزی بسیار مهم است، به گونه‌ای که اولین کشور در خاورمیانه است که بازاریابی در آن را شروع کرده‌ایم و پس از آن سراغ عمان و قطر خواهیم رفت.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار