gardeshban.ir

این خانه تاریخی از یادگاری های دوران صفویه است و متعلق به خاندان مشیر انصاری است؛ شخصی که از مستوفیان دربار صفویه بود و از شیراز به اصفهان مهاجرت کرده بود.
کد خبر: ۵۳۴۴۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
حقیقتا لقب نصف جهان برازنده شهری مثل اصفهان است؛ گوشه و کنار شهر به معماری های دوران گذشته آراسته شده و هر کدام با کاربری های مختلفی آماده میزبانی از علاقه‌مندان خود هستند. خانه تاریخی مشیرالملک انصاری دارای موزه و کافه ای دیدنی است که شما را به سفر در عمق فرهنگ، هنر و تاریخ شهر می برد.




چرا بازدید از خانه مشیرالملک اصفهان پیشنهاد می شود؟

این خانه از امتیازات هنری همچون جدول کشی با طلا، نقاشی های پشت شیشه و آینه کاری محدب برخوردار است.

خانه مشیرالملک انصاری دارای بزرگ ترین ارسی ۹ لنگه دنیاست که ترکیب رنگ خاصی دارد و نقوش اسلیمی زیبایی در آن به کار رفته است.

در گذشته این خانه یکی از کاخ های سلطنتی ایران به شمار می رفت و متعلق به خاندانی بوده که همواره برای سازندگی کشور تلاش کرده اند.

می توانید خانه ای با یک معماری خاص و دلفریب را تماشا و زیباترین سوژه های عکاسی را پیدا کنید.

تاریخچه خانه مشیرالملک انصاری

این خانه تاریخی از یادگاری های دوران صفویه است و متعلق به خاندان مشیر انصاری است؛ شخصی که از مستوفیان دربار صفویه بود و از شیراز به اصفهان مهاجرت کرده بود. بعد از خاندان مشیرالملک ها این خانه به کاربری های مختلفی تغییر داده شد، از کنسولگری پادشاهی پروس و خانه تاجر اصفهانی گرفته تا اقامتگاه پناهندگان خوزستانی و در طی این تاریخ پرفراز و نشیب تزئینات خانه تخریب شد ولی از سال ۱۳۷۰ به بعد با مرمت تزئینات دوباره رنگ و لعاب گذشته را بازیافت.





معماری خانه مشیرالملک انصاری

خانه مشیرالملک انصاری به سبب همین تزئینات متفاوت و زیبایش و همچنین طراحی سلطنتی چشم نوازش از لحاظ هنر معماری از دیگر بناهای تاریخی یک قدم جلوتر است. این اثر ارزنده با تزئینات نقاشی، گچ بری های شاهکارانه، آینه کاری های سقف تجلی گاه هنر ایرانیان محسوب می شود. گفتنی است که در گذر زمان نقاشی هایی نیز به بخش های مختلف ساختمان اضافه شده است. اگر دوست دارید از نزدیک شاهد زیبایی‌های غیرقابل توصیف این خانه باشد، پس هم اکنون برای خرید آنلاین بلیط هواپیما اصفهان اقدام کنید.

در خانه مشیرالملک انصاری از چه چیزهایی می توان بادید کرد؟

ورود به خانه مشیرالملک انصاری یعنی قدم گذاشتن در رویایی ترین بخش تاریخ معماری ایرانیان. صفا و صمیمت این خانه ها سال هاست که دل گردشگران ایرانی و خارجی را به تسخیر درآورده است. مکانی که سوژه های ناب عکاسی می تواند تا سال های سال مروری بر خاطره لذت بخش بازدید از این مکان باشد.




حیاط

ورودی خانه و سر در بزرگ و مجلل آن از سردرهای خانه های دیگر اصفهانی متمایز است و همین که وارد این ملک شوید دالان هایی را می بینید که یکی به گوشه حیاط راه دارد و دیگری به فضای اصطبل. هارمونی به کار رفته در حیاط خانه، نمای عمارت، حوض صلیبی و باغچه های اطراف آن فرصت سیر شدن از این زیبایی را به شما نمی دهند.

شاه نشین

از معماری نمای بیرونی خانه که بگذریم، زیباترین قسمت خانه، فضای شاه نشین تالار است؛ جایی که می توان رقص نورهایی را تماشا کرد که از شیشه های رنگی پنجره ارسی به فضای خانه راه پیدا کرده اند. معماری این بخش از خانه نشانه ساخت سلطنتی آن است. شاه نشین خانه به موزه اختصاص یافته و آثار فاخر و غیرفاخر در آن به نمایش گذاشته شده اند.

بقیه قسمت ها

در ضلع شرقی خانه مشیرالملک انصاری اتاق کنفرانسی برای علوم دینی قرار دارد. قسمت حوض خانه نیز به عنوان نگارخانه هنرمندان اسلامی و گالری آثار آن ها استفاده می شود. ضمنا بازدیدکنندگان بعد از بازدید از قسمت های مختلف می توانند در کافه مشیر این خانه عصرانه و نوشیدنی های دل چسب میل کنند.



هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از خانه مشیرالملک انصاری چه قدر است؟

خانه مشیرالملک انصاری دارای ۹ عمارت بوده که امروز تنها بخش مرکزی آن باقی مانده ولی با این حال آن قدرها کوچک نیست که بتوان در عرض یک ساعت از آن بازدید کرد یا به عبارتی زیبایی هایش به قدری زیاد هستند که به این زودی از تماشایش سیر نمی شوید، بنابراین برای بازدید کامل به ۲ ساعت زمان نیاز خواهید داشت. ناگفته نماند که باید برای بازدید از این خانه بلیط ورودی تهیه کنید.

کدام فصل مناسب بازدید از خانه مشیرالملک است؟

به غیر از ماه های گرم و سوزان اصفهان، بقیه ایام سال زمان مناسبی برای بازدید از این بناست ولی باید قبول داشت که در این بازه زمانی باغچه این خانه به اوج زیبایی خود می رسد ولی در ماه های بهاری، به خصوص اردیبهشت ماه هوای اصفهان برای سفر و بازدید از بناهایش معرکه است.




چگونه به خانه تاریخی مشیرالملک برویم؟

این خانه در نزدیکی میدان نقش جهان و در خیابان هاتف واقع شده است. هاتف از خیابان های معروف و اصلی اصفهان به شمار می رود، برای همین دسترسی به آن سخت نیست. تنها کافیست خود را به میدان امام علی و بعد پمپ بنزین هاتف برسانید و سپس وارد کوچه یخچال شوید یا اینکه از میدان نقش جهان به سمت خیابان حافظ رفته و از طریق خیابان مقدم خود را به کوچه یخچال برسانید. پیشنهاد می‌کنیم، برای سفری بهتر به اصفهان، پیش از برنامه ریزی سفر، نوشتار راهنمای سفر به اصفهان را بخوانید.

کدام مکان‌های گردشگری به خانه مشیرالملک نزدیک هستند؟

بازار بزرگ اصفهان: ۴۵۰ متر
مسجد شیخ لطف الله: ۹۰۰ متر
میدان نقش جهان: ۱ کیلومتر
عمارت عالی قاپو: ۱ کیلومتر
خانه مشروطه اصفهان:۱.۳ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی خانه مشیرالملک انصاری اصفهان برای اقامت وجود دارند؟

هتل ستاره: ۴۵۰ متر
هتل آوین: ۹۵۰ متر
هتل سنتی عتیق: ۲.۴ کیلومتر
هتل سفیر:‌۳ کیلومتر
هتل سنتی اصفهان: ۴ کیلومتر
هتل سنتی اصفهان: ۴ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به خانه مشیرالملک انصاری هستند؟

رستوران کوثر:۴۰۰ متر
رستوران سیهون: ۴۵۰ متر
رستوران سنتی عتیق: ۶۵۰ متر
رستوران لاله: ۱ کیلومتر
رستوران نقش جهان: ۱ کیلومتر

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار