gardeshban.ir

این تالاب پوشیده از گل‌های نیلوفر آبی هستند که در زمان باز شده جلوه خاصی به این تالاب و این منطقه می‌دهد. گونه‌های مختلف پرندگان اعم از پرندگان مهاجر و غیرمهاجر در این تالاب زندگی می‌کنند که زیبایی این منطقه را صد چندان می‌کند.
کد خبر: ۵۳۴۵۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
تالاب حمیدآباد ساری از جاذبه‌های زیبای گردشگری در استان مازندران است که در جاده دریای ساری به سمت فرح آباد (خزرآباد) در روستای سرسبز و زیبای حمید آباد قرار دارد. این تالاب پوشیده از گلهای نیلوفر آبی هستند که در زمان باز شده جلوه خاصی به این تالاب و این منطقه می دهد. گونه های مختلف پرندگان اعم از پرندگان مهاجر و غیرمهاجر در این تالاب زندگی می کنند که زیبایی این منطقه را صد چندان می کند. ادامه این مسیر به مجموعه تاریخی فرح آباد و ساحل دریای خزر می رسد.

تالاب حمید آباد در موقعیت جغرافیایی N۳۶۴۵۲۴ E۵۳۰۵۳۰در استان مازندران واقع است. تالاب حمیدآباد ساری از جاذبه‌های زیبای گردشگری در استان مازندران است که در جاده دریای ساری به سمت فرح آباد (خزرآباد) در روستای سرسبز و زیبای حمید آباد قرار دارد. این تالاب پوشیده از گل‌های نیلوفر آبی هستند که در زمان باز شده جلوه خاصی به این تالاب و این منطقه می دهد. گونه های مختلف پرندگان اعم از پرندگان مهاجر و غیرمهاجر در این تالاب زندگی می کنند که زیبایی این منطقه را صد چندان می کند. در ادامه این مسیر هم به مجموعه تاریخی فرح آباد و ساحل دریای خزر می رسید. تالاب وسعتی در حدود ۱.۵ کیلومتر مربع دارد.

پوشش گیاهی

پوشش عمده تالاب توسط نیلوفرهای آبی پوشیده شده است. گیاهان تیره نیلوفر آبی (Nympheaceae) علفهایی آبزی و پایا با برگهایی ساده‌اند. گلها از تیپ مارپیچی یا حلقوی و سه پر هستند. برچه‌ها آزاد یا چسبیده بهم و در حالت اخیر تمکن تیغه‌ای دارند. میوه به شکلهای متفاوت برگه ، فندقه یا سته مانند است. در بافتهای درونی این گیاهان معمولا سلولهای شیرابه‌ای وجود دارند. تمام گیاهان این تیره آبزی و دارای ۷ جنس و تقریبا ۱۰۰ گونه در جهان هستند. در ایران سه جنس با ۴ گونه از این تیره در آبهای راکد و شیرین شمال و غرب کشور می‌رویند.  همچنین در حاشیه تالاب گیاه نی به وفور به چشم میخورد.

حیات وحش

چنگر، خوتکا، اردک سرسفید، اردک بلوطی،‌ قو، غاز، باکلان، کشیم ها،‌ حواصیل ها، اگرت ها، پرستوهای دریایی، سلیم ها و کاکایی از پرندگان مهاجری هستند که در این تالاب زمستان گذرانی میکنند. همچنین از دوزیستان میتوان به قورباغه مردابی، وزغ سبز، لاک پشت افغانی و انواع مارمولک ها اشاره کرد.









مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار