gardeshban.ir

همزمان با روز پاسداشت زبان فارسی، پایگاه خبری نوروز در مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ نیاوران راه اندازی شد.
کد خبر: ۵۳۴۵۸
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 26
گردشبان (gardeshban.ir) :



با هدف توسعه امکانات ادبی فرهنگی و ایجاد همبستگی عمیق‌تر بین ملل نوروز، نخستین خبرگزاری تخصصی نوروز با همکاری مؤسسه جهانی عید نوروز، مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری نوروز و مجموعه نیاوران راه اندازی و دفتر آن در این مجموعه شروع به کار کرد.

با تأسی از رهنمودهای رهبری با محتوای پاسداشت زبان فارسی، همزمان با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی پارسی و پاسداشت زبان فارسی به عنوان میراث دار میراث ناملموس، این پایگاه جهت اطلاع رسانی و ارتقای اطلاعات اجتماعی منطقه ملل نوروز، فعالیت خود را آغاز کرده است.

پایگاه خبرگزاری نوروز، دروازه اندیشه‌های صلح بشری است و همه اندیشمندان، محققین، پژوهشگران و کسانی که برای انسانیت و صلح در تلاش هستند می‌توانند گفتارهای خود را از این طریق به گوش جهانیان برسانند.

این پایگاه برای ادامه فعالیت‌های مؤسسه جهت تحرکات صلح طلبانه و نشان دادن منطقه سبز صلح در بین ملل نوروز راه اندازی شده است.

بر اساس این گزارش امیر عبدی پور، رئیس مؤسسه جهانی عید نوروز درخصوص راه اندازی خبرگزاری نوروز خاطر نشان کرد: در دنیای کنونی باید با دیپلماسی فرهنگی به حوزه صلح وارد شد و افتخار ما این است که این خبرگزاری را برای وحدت منطقه و ملل نوروز ایجاد کرده ایم؛ و امیدواریم این ریشه‌های صلح را در زندگی مسالمت آمیز مردم گسترش دهیم.

مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری نوروز با همکاری مؤسسه جهانی عید نوروز و بنیاد ملل نوروز، فعالیت خود را همزمان با سال جدید در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران آغاز کرده است؛ و در زمان حاضر با راه اندازی خبرگزاری نوروز در حال پیگیری برنامه‌های خود در حوزه ملی و بین المللی است. ایجاد و تقویت مدارهای صلح و دوستی و پیوند منافع و اشتراکات فرهنگی هنری در کشورهای مسلمان ملل نوروز از اهداف کلیدی مرکز یاد شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار