gardeshban.ir

ولش کیک یکی از انواع کیک های تابه ای ساده و خوشمزه کشور ولز است که با طعم های متنوعی پخته می شود.
کد خبر: ۵۳۴۶۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
ولش کیک یکی از انواع کیک های تابه ای ساده و خوشمزه کشور ولز است که با طعم های متنوعی پخته می شود.



 
مواد لازم کیک ولش

آرد۱ پیمانه
شکر¼ پیمانه
کره سرد۱۰۰ گرم
بکینگ پودر ½ قاشق چایخوری
وانیل ⅛ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۱ عدد
شیر ۲ قاشق سوپخوری
کشمش پلویی ⅓ پیمانه
پودر قند برای تزیین

طرز تهیه کیک ولش 

مرحله اول

برای تهیه کیک ولش خوشمزه به روش ولزی در ابتدای کار آرد را پس از الک کردن به همراه شکر، بکینگ پودر و وانیل درون میکسر می ریزیم، سپس کره سرد را به قطعات کوچک تبدیل کرده و به مواد اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را میکس می کنیم تا شبیه خرده نان شوند، سپس از غذاساز خارج کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه کشمش را به کاسه اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد ترکیب شود.
 
مرحله سوم

حالا تخم مرغ را با شیر ترکیب می کنیم، سپس کم کم به مواد درون کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا خمیر منسجم و یکدست شود. ظاهر خمیر در پایان کمی خشک به نظر می آید و نیاز به ورز دادن زیاد ندارد.

مرحله چهارم

در این مرحله روی سطح کار را آردپاشی می کنیم، سپس خمیر را به سطح کار منتقل کرده و به وسیله وردنه با قطر نیم سانتی متر باز می کنیم. در ادامه با استفاده از یک کاتر گرد یا درب شیشه، خمیر را قالب می زنیم.

مرحله پنجم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم روغن به خوبی داغ شود، سپس خمیرهای قالب زده را به آرامی به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سرخ شوند.
  
مرحله ششم

پس از اینکه یک سمت پنکیک ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در نهایت پنکیک ها را از تابه خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس با پودر قند تزیین کرده و سرو می کنیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار