gardeshban.ir

کراکوئر مرغ و برنج یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی پخته می شود.
کد خبر: ۵۳۴۸۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 28
گردشبان (gardeshban.ir) :



کراکوئر مرغ و برنج یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی پخته می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر

فیله مرغ۵۰۰ گرم
برنج۱ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
شیر⅓ پیمانه
سیر۳ حبه
پودر سوخاری۱ لیوان
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی
پودر پیاز، پاپریکا و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه کراکوئر مرغ و برنج  

مرحله اول

برای تهیه کراکوئر مرغ و برنج ابتدا ۴ لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم آب شروع به جوشیدن کند. در ادامه برنج را به آب جوش اضافه کرده و اجازه می دهیم ۳۰ دقیقه بپزد تا کاملا شکفته شود.
 
مرحله دوم

در این مرحله برنج را آبکش کرده و اجازه می دهیم آب اضافی اش به طور کامل گرفته شود. در ادامه فیله مرغ را به همراه برنج، شیر، سیر و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر پیاز و پاپریکا درون میکسر می ریزیم و میکس می کنیم.
 
مرحله سوم

پس از اینکه مواد یکدست شدند، تخم مرغ را به همراه آب لیمو ترش اضافه کرده و مجددا مواد را میکس می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه آرد سوخاری را کم کم به میکسر اضافه کرده و مواد را میکس می کنیم تا مایه کراکوئر  منسجم شود.

مرحله چهارم

زمانی که مایه کراکوئر منسجم شد، اضافه کردن پودر سوخاری را متوقف می کنیم. در ادامه مواد را از میکسر خارج کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روی کاسه را پوشانده و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج کرده، سپس مایه کراکوئر را به گلوله هایی به اندازه نارنگی تبدیل می کنیم. در ادامه یک تابه گود روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم روغن داغ شود.
 
مرحله ششم

در این مرحله کراکوئر ها را به روغن اضافه کرده و به صورت یکدست سرخ می کنیم. در نهایت کراکوئرها را روی دستمال حوله ای قرار داده و اجازه می دهیم روغن اضافی شان به طور کامل گرفته شود، سپس با سس دلخواه سرو می کنیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار