gardeshban.ir

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت که به مناسبت روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث‌فرهنگی از اسناد و دست‌نوشته‌های نیما یوشیج در خانه‌موزه نیما در روستای یوش رونمایی شد.
کد خبر: ۵۳۵۲۱
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 29
گردشبان (gardeshban.ir) :



مهدی ایزدی امروز –پنجشنبه- اظهار کرد: هشت دست‌نوشته روزانه با موضوعات اداری و شخصی در محل خانه موزه نیما رونمایی شده است.

وی با اشاره به اهمیت خانه نیما یوشیج، پدر شعر نو فارسی به‌ عنوان یک بنای شاخص در میراث‌فرهنگی و گردشگری مازندران و شهرستان نور افزود: اقدامات مرمتی در خانه موزه نیما یوشیج همچنان ادامه دارد که بازسازی و استحکام‌بخشی بام بنا و همچنین نقاشی جداره خارجی ساختمان از جمله این اقدامات است.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به ثبت بافت تاریخی روستای یوش در فهرست آثار ملی ایران، گفت: اندود کاه‌گل جداره‌های معابر منتهی به خانه موزه نیما نیز انجام شده است.

ایزدی گفت: ساماندهی بخش دیگری از این خانه تاریخی و همچنین نورپردازی بنای اصلی و معابر پیرامونی از دیگر برنامه‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در سال جاری خواهد بود.

نمایشگاه نقاشی تلفیق فرهنگ و هنر ایرانی در موزه تاریخ ساری

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران همچنین از افتتاح نمایشگاه نقاشی تلفیق فرهنگ و هنر ایرانی در موزه تاریخ شهر ساری خبر داد.




مهدی ایزدی گفت: برپایی نمایشگاه‌های هنری و عکس در موزه‌های استان یکی از فرصت‌های جذب مخاطب به موزه‌هاست که در این هفته و به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی ۳۰ تابلوی نقاشی سبک واقع‌گرایانه و تکنیک رنگ‌وروغن از هنرمند مازندرانی خانم زینب بزرگی در موزه تاریخ شهر ساری به‌ نمایش ‌درآمده است.

وی اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی به مناسبت هفته میراث فرهنگی برای موزه‌های سراسر استان تدارک دیده‌ شده که با همراهی مردم و گردشگران به نمایش درخواهد آمد.

این مسئول با اشاره به اهمیت برگزاری رویداد بین‌المللی پایتخت گردشگری کشورهای عضو «ساری ۲۰۲۲» در مازندران و ساری گفت: فعالیت مستمر موزه‌ها، پویایی و جذب گردشگران داخلی و خارجی به موزه‌ها از برنامه‌های مهم اداره کل در سال جاری است تا این فرصت طلایی مازندران به جریانی همیشگی و پایدار در ۲۷ موزه استان تبدیل شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار