gardeshban.ir

بافرا پیتا یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که با طعم های متنوعی درست می شود،
کد خبر: ۵۳۵۳۷
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
بافرا پیتا یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که با طعم های متنوعی درست می شود، 




مواد لازم برای ۲ تا ۳ نفر

آرد۲ لیوان
شکر½ قاشق چایخوری
آب¾ لیوان
مخمر فوری۱ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
مواد میانی
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
روغن یا کره۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه بافرا پیتا 

مرحله اول

برای تهیه بافرا پیتا ابتدا خمیر را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا آب گرم را به همراه خمیر مایه فوری و شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روی کاسه را می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر مایه عمل بیاید.
 
مرحله دوم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه آرد را درون یک کاسه گود می ریزیم، سپس نمک را به همراه خمیر مایه عمل آمده اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم شکل بگیرد که به دست نچسبد. در صورتی که خمیر سفت بود کمی آب اضافه می کنیم.
 
مرحله سوم

در این مرحله یک کاسه مناسب را چرب کرده و خمیر را درون کاسه قرار می دهیم، سپس روی آنرا با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه در یک جای گرم قرار می دهیم. در همین حین مواد میانی را آماده می کنیم.

مرحله چهارم

برای این منظور پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت قرار داده و پیاز را کمی تفت می دهیم تا سبک شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم.
 
مرحله پنجم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ دهد و سرخ شود، سپس تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم مواد از حرارت افتاده و خنک شوند.

مرحله ششم

حالا خمیر را به سطح کار منتقل کرده و آنرا به ۶ قسمت مساوی تقسیم می کنیم. در ادامه هر خمیر را چونه می کنیم، سپس با وردنه به صورت مستطیلی باز می کنیم. حالا مقداری از مایه گوشت روی سطح خمیر می ریزیم.
 
مرحله هفتم

در این مرحله خمیر را به صورت رول جمع می کنیم. به همین صورت تمام خمیرها را آماده می کنیم، سپس فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانیتگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود.

 مرحله هشتم

حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیرها را روی سینی قرار می دهیم. در ادامه سینی را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم خمیرها کاملا بپزند و رنگشان طلایی مایل به قهوه ای شود.

 مرحله نهم

در نهایت گریل را روشن می کنیم تا روی نان ها خوشرنگ شود، سپس سینی را از فر خارج می کنیم. در صورت تمایل مقداری کره روی نان ها می مالیم، سپس آنها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و سرو می کنیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار