gardeshban.ir

شیرینی دوشاب برنج که با نام دوشاب بج هم شناخته می شود، یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و سنتی شمال کشورمان می باشد.
کد خبر: ۵۳۵۳۸
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
تهیه شیرینی دوشاب برنج ساده به روش شمالی


شیرینی دوشاب برنج که با نام دوشاب بج هم شناخته می شود، یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و سنتی شمال کشورمان می باشد.

مواد لازم شیرینی دوشاب برنج

دوشاب⅔ پیمانه
برنج۲ پیمانه
پودر هل½ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی دوشاب برنج 

مرحله اول

برای تهیه شیرینی دوشاب برنج خوشمزه ابتدا درون یک کاسه مناسب برنج را اضافه می کنیم، سپس کاسه را تا نیمه پر از آب می کنیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۲۴ ساعت درون آب بماند تا کاملا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا  آبکش کرده و اجازه می دهیم آب اضافی برنج کاملا کشیده شود، سپس خشک شود. در ادامه پس از این برنج کاملا خشک شد، یک تابه مناسب روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس برنج را درون آن می ریزیم و مدام هم می زنیم.
 
مرحله سوم

در این مرحله زمانی که برنج سرخ شد آن را از تابه خارج می کنیم. در ادامه درون یک تابه مناسب دوشاب (شیره انگور) را اضافه می کنیم، سپس به مدت ۲ تا ۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مخلوط می کنیم.
 
مرحله چهارم

حالا زمانی که دوشاب غلیظ شد، برنج سرخ شده را به همراه پودر هل به آن اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و پس از ۱ دقیقه که دوشاب به خورد برنج رفت از روی حرارت بر میداریم و یک ظرف تخت مناسب انتخاب می کنیم.
 
مرحله پنجم

در این مرحله مایه شیرینی دوشاب را درون ظرف می ریزیم، سپس آنرا با پشت قاشق یا هر وسیله دیگری به صورت یکدست صاف و فشرده می کنیم تا مایه شیرینی کاملا منسجم و فشرده شود تا هنگام برش زدن خرد نشود.

مرحله ششم

در نهایت طرف را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا شیرینی خودش را بگیرد. پس از گذشت این زمان شیرینی را از یخچال خارج می کنیم و به اندازه دلخواه برش می زنیم، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم و سرو می کنیم. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار