gardeshban.ir

آکواریوم مانیل، یک آکواریوم شهری در مانیل پایتخت فیلیپین است و در پشت جایگاه تماشاچیان پارک ریزال واقع شده است.
کد خبر: ۵۳۵۴۵
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 31
گردشبان (gardeshban.ir) :
یکی از آرزوهای دیرینه و قدیمی انسان کشف دنیای آبی زیر دریاها و اقیانوس ها بوده است. از آن جایی که کنجکاوی و کمال طلبی یک ویژگی ذاتی در انسان است، تاکنون موفقیت های زیادی را در زمینه دستیابی به دنیای متفاوت آسمان ها و زیرآب را شاهد بوده ایم. 

یکی از جذاب ترین روش های آشنایی با دنیای ماهی ها و دیگر جانداران آبی غواصی است. اما ممکن است هر کسی توان و شرایط غواصی در اعماق اقیانوس ها را نداشته باشد، بنابراین در کنار آن راه دیگری نیز وجود دارد که هم شفاف تر و هم شگفت انگیزتر است و آن چیزی نیست جز آکواریوم.



آکواریوم های بزرگ را می توان تکه ای از اقیانوس واقعی نامید. امروزه، در اکثر شهرها و کشورهای جهان آکواریوم های آبی در ابعاد و انواع مختلف ساخته شده اند و جزو جاذبه های گردشگری مهم به حساب می آیند. گردشگران در سفر به مقصدی که آکواریوم دارد، بسیار هیجان زده می شوند و دوست دارند در اولین فرصت از آن دنیای بی نظیر آبی بازدید کنند.

یکی از شگفت انگیزترین آکواریوم های بزرگ دنیا در شهر مانیل پایتخت فیلیپین به نام "آکواریوم ماینل" (Manila Ocean Park) قرار دارد. گردشگرانی که بلیط هواپیما فیلیپین می خرند، در بازدید از آکواریوم مانیل از شگفتی و عظمت دنیای زیر آب متعجب و متحیر می شوند. آکواریوم مانیل یکی از بهترین جاذبه های مانیل است و گردشگران می توانند همراه خانواده، دوستان و کودکان از آن بازدید کرده و با دنیایی متفاوت و جذاب آشنا شوند.

چرا از آکواریوم مانیل بازدید کنیم؟

آکواریوم مانیل، یک آکواریوم شهری در مانیل پایتخت فیلیپین است و در پشت جایگاه تماشاچیان پارک ریزال واقع شده است. آکواریوم مانیل در سال ۲۰۰۸ افتتاح شده و عنوان "اولین و بزرگ ترین آکواریوم فیلیپین" و همچنین "یکی از بهترین آکواریوم های جهان" را از آن خود کرده است. 

آکواریوم مانیل مکان فوق العاده ای برای کودکان و علاقه مندان به موجودات دریایی و اقیانوس ها است و هر سال گردشگران زیادی از سراسر فیلیپین و دنیا از آن بازدید می کنند. گونه های مختلف اقیانوسی در این آکواریوم نگه داری می شوند که هر کدام به نوعی منحصربه فرد و خاص هستند. آکواریوم مانیل بخش های دیدنی زیادی دارد و برای بازدید از آن باید یک روز تمام وقت بگذارید.

علاوه بر این جالب است بدانید، در فیلیپین مرجان ها و صخره های مرجانی زیادی وجود دارند و از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. حتی تاکنون گونه های فراوان ماهی ها و مرجان ها در این منطقه شناسایی شده اند که هرکسی امکان تماشای آن ها را از نزدیک ندارد. زیرا این کار نیازمند غواصی با تجهیزات کامل و پیشرفته و مهارت های لازم است که ریسک و هزینه بالایی دارند. بنابراین، وجود آکواریوم مانیل یک شانس و فرصت بسیار بزرگی برای تماشای صخره های مرجانی و انواع گونه های دریایی به حساب می آید. این شانس را از دست ندهید!

بخش های دیدنی آکواریوم مانیل

مهم ترین و اصلی بخش این پارک بزرگ مربوط به آکواریوم است. در این آکواریوم ۱۴ هزار موجود دریایی زندگی می کنند که ۲۷۷ گونه از آن ها بومی جنوب شرقی آسیا هستند. وسعت آکواریوم مانیل ۳ هزار متر مکعب است و آب آن از خلیج مانیل تأمین گشته تا مناسب زندگی موجودات دریایی باشد. خود آکواریوم مانیل به 7 بخش جداگانه تقسیم می شود که هر کدام دنیای متفاوت و هیجان انگیزی دارند. برای مثال، قسمت Agos مخزن ماهی های بزرگ است. بخش Bahura مروبط به دسته ماهی های رنگارنگ و مرجان های نادر است. در سالن Laot نور بسیار کم بوده و در آن نهنگ ها شنا می کنند. یک بخش نیز تنها به عروس های دریایی اختصاص دارد.

تونل آکواریوم مانیل

یکی از جذاب ترین و محبوب ترین بخش های آکواریوم، تونل است. این تونل داخل آکواریوم ایجاد شده و شما می توانید داخل آن پیاده روی کرده و در اطراف و بالای سرتان شنای موجودات دریایی را تماشا کنید. طول این تونل زیرآبی 25 متر است و انواع موجودات گوناگون دریایی شنا می کنند.

تماشای نهنگ ها

یک بخش جداگانه در آکواریوم مانیل به نهنگ ها اختصاص داده شده که می توانید در آن شنای این موجودات عظیم الجثه و ترسناک را تماشا کنید. البته، در کنار ترسناک بودن، دوست داشتنی هم هستند.

تماشای عروس دریایی

یکی از زیباترین موجودات دریایی را می توان عروس دریایی نامید. در آکواریوم مانیل بخشی به عروس های دریایی اختصاص داده شده که به راحتی و به وفور می توانید این موجودات بسیار زیبا را تماشا کنید.

پارک پنگوئن ها

در آکواریوم مانیل، می توانید بدون سفر به قطب جنوب پنگوئن های قطبی را از نزدیک تماشا کنید. پارک پنگوئن ها در آکواریوم مانیل بخش بسیار جذاب و پرطرفدار است. در این پارک طی سال ها پنگوئن هایی را با موفقیت پرورش داده اند و حدود ۱۳ بچه پنگوئن در همین پارک متولد شده اند.




دنیای خزندگان

تنوع در آکواریوم مانیل زیاد است و علاوه بر موجودات دریایی، موجودات دیگر نیز نگهداری می شوند. در بخشی که دنیای خزندگان نام دارد قورباغه ها، عنکبوت ها، حشرات و کرم ها نگهداری می شوند.

دنیای پرندگان شکاری

در تک تک بخش های آکواریوم مانیل سورپزایزهای زیادی منتظر شما هستند. در بخش دنیای پرندگان شکاری می توانید پرندگان شکاری خاص استرالیا را تماشا کنید که بسیار جذاب هستند.

مرکز فعالیت های آموزشی

آکواریوم مانیل یکی از بهترین مکان ها برای آشنایی با انواع موجودات دریایی و دیگر حیوانات خشکی زیست است و به همین سبب جهت آموزش و آشنایی بیشتر بازدید کنندگان، محلی برای فعالیت های آموزشی در نظر گرفته شده است.

نمایش فواره ها

تنوع و جاذبه در آکواریوم مانیل تمامی ندارد. یکی از زیباترین و دلنشین ترین بخش های آکواریوم مانیل بخش فواره ها است. در این بخش فواره ها با ارتفاع ۴۰ متر و به طور هماهنگ همراه نورپردازی و موسیقی نمایش های فوق العاده ای ارائه می دهند.

هتل H2O

از آن جایی که گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای بازدید از آکواریوم مانیل به فیلیپین سفر می کنند، در طبقه بالای مجموعه بزرگ آکواریوم مانیل یک هتل به نام H2O ساخته شده است که نامش همخوانی بسیار خوبی با آکواریوم دارد. در این هتل امکانات رفاهی متنوع نظیر باشگاه، سالن کنفرانس و همایش با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر و اتاق جلسه وجود دارند.

رستوران آکواریوم

در بخش مرکزی آکواریوم مانیل یک رستوران وجود دارد که بازدید کنندگان می توانند برای رفع خستگی و گرسنگی به آن مراجعه کنند. در این رستوران غذاهای خوشمزه فیلیپینی و چینی سرو می شوند.

در نزدیکی آکواریوم مانیل چه جاذبه های دیگری وجود دارند؟

پارک ریزال: ۵۰۰ متر
رصدخانه ملی مانیل: ۱ کیلومتر
موزه ملی فیلیپین: ۱.۶ کیلومتر
قلعه سانتیاگو: ۱.۷ کیلومتر
کلیسای ناصری سیاه: ۲.۷ کیلومتر
باغ وحش مانیل: ۳ کیلومتر

در نزدیکی آکواریوم مانیل چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟

هتل Hotel Juliano فاصله: ۹۰۰ متر
هتل The Manila Hotel فاصله: ۹۰۰ متر
هتل Red Planet Manila Bay فاصله: ۹۵۰ متر
هتل Sheraton Manila Bay فاصله: ۱.۹ کیلومتر

در نزدیکی آکواریوم مانیل چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟

رستوران Harbor View Restaurant فاصله: ۳۵۰ متر
رستوران YangXiaRen Seafood Restaurant فاصله: ۷۵۰ متر
رستوران Emerald Garden Restaurant فاصله: ۸۵۰ متر
رستوران Hocho Japanese Restaurant فاصله: ۱.۵ کیلومتر
رستوران Barbara's Heritage Restaurant فاصله: ۲.۴ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار