gardeshban.ir

موزه ملی فیلیپین که به موزه تاریخ طبیعی و انسان ‌شناسی مانیل نیز شهرت دارد، از اماکن پربازدید و جاذبه های دیدنی کشور فیلیپین است.
کد خبر: ۵۳۵۴۷
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 31
گردشبان (gardeshban.ir) :
موزه ملی فیلیپین که به موزه تاریخ طبیعی و انسان ‌شناسی مانیل نیز شهرت دارد، از اماکن پربازدید و جاذبه های دیدنی کشور فیلیپین است که خود از سه ساختمان و موزه مجزا به نام های موزه هنرهای زیبا، موزه انسان شناسی و موزه تاریخ فیلیپین که هریک در فاصله اندکی از یکدیگر قرار گرفته‌اند تشکیل شده است. 



این موزه که مجموعه گرانبهایی از آثار مختلف تاریخی را در خود جای داده، قادر است اطلاعات بسیار جذاب و مفیدی را در رابطه با چگونگی شکل‌گیری و دگرگونی تاریخ، هنر و فرهنگ فیلیپین و تاثیر هر یک بر پیشرفت دیگری به بازدیدکنندگانی که با خریداری بلیط هواپیما به مانیا سفر می‌کنند و به این قلعه زیبا می‌روند ارائه دهد.

چرا بازدید از موزه ملی فیلیپین پیشنهاد می ‌شود؟

بهترین مکان برای آشنایی با فرهنگ، تاریخ و هنر مردم فیلیپین محسوب می‌ شود.

از بخش های مجزای سرگرم کننده بسیاری تشکیل شده است.

بازدید از آن رایگان است.

در نزدیکی برخی دیگر از جاذبه های دیدنی فیلیپین واقع شده است.



تاریخچه موزه ملی فیلیپین

مکانی که امروزه از آن به عنوان موزه ملی فیلیپین یاد می‌ شود، نخست در سال ۱۹۰۲ احداث گردید و موزه نژادشناسی، تاریخ طبیعی و بازرگانی نامگذاری شد. این مکان که به سازمان آموزش همگانی فیلیپین وابسته بود، به سازمان امور اجرایی درون کشوری فیلیپین واگذار کردید و نام آن به مرکز مطالعات نژادشناسی تغییر یافت. در سال ۱۹۳۳ ساختار این موزه با دستور مجلس فیلیپین تغییر کرد و موزه ملی فیلیپین به چند بخش مجزا مبدل شد.

آثار بخش تاریخ و هنرهای زیبای موزه ملی به ساختمان کتابخانه ملی منتقل گشت و آرشیو غنی بخش نژادشناسی آن به ساختمان مرکزی علوم فیلیپین پیوست. کلکسیون بخش انسان شناسی موزه نیز که شامل آثار باستان شناسی و قوم شناسی بود، همراه با دیگر بخش های تاریخ طبیعی مرکز علوم فیلیپین به ساختمان اداره کشاورزی و بازرگانی در سال ۱۹۳۹ منتقل شد. جالب است بدانید که در جنگ جهانی دوم، زمانی که فیلیپین در تسخیر ژاپن بود، بخش های مجزای این موزه مجدد گردهم آمدند و تحت عنوان موزه ملی فیلیپین شناخته شدند.

متاسفانه این موزه از گزند آسیب های جنگ جهانی در امان نماند و ساختمان قدیمی مجلس فیلیپین که امروزه موزه هنرهای زیبای فیلیپین نامیده می شود، در اثر شلیک توپخانه های آمریکا و در خلال آزادسازی مانیل تخریب گشت و بخش عظیمی از آثار گرانبها و ارزشمند آن از دست رفت. البته ناگفته نماند که این ساختمان بعدها با سرمایه آمریکایی ها به سرعت مرمت و پس از اندک زمانی بازگشایی شد.



بخش های مختلف موزه ملی فیلیپین

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، موزه ملی فیلیپین در واقع مجموعه ای از سه موزه مختلفی است که هر یک در ساختمانی مجزا و در فاصله ای اندک از این موزه قرار دارند:

موزه ملی هنرهای زیبای فیلیپین: در این ساختمان بیش از ۱۰ گالری موضوعی گنجانده شده است. برخی از این گالری ها به نمایش آثار هنر مدرن اختصاص یافته ‌اند و برخی دیگر به معرفی شاهکارهای هنرمندان برجسته ای که هنر مدرن فیلیپین را فرم و شکل داده‌اند، پرداخته‌اند. برای مثال دو مورد از آثار ارزشمند هنرمند معروف خوان لونا (زندگی پاریسی و اسپولاریوم) به ساختمان گالری هنری این موزه منتقل شده است تا به اعتبار و ارزش اندوخته های هنری آن بیفزاید.

موزه ملی مردم شناسی فیلیپین: این مکان به نمایش ابزارآلات دست ساز بومیان فیلیپین اختصاص داده شده است. در این موزه از نزدیک شاهد پیشرفت و ارتقای تدریجی ابزار دست ساز و دفاعی ساکنین اولیه فیلیپین خواهید بود و چگونگی تکامل این نژاد در طول تاریخ برشما نمایان خواهد شد.
موزه ملی تاریخ طبیعی: گردشگران با بازدید از این موزه می‌توانند به تماشای تنوع گونه های جانوری و گیاهی فیلیپین بپردازند و اطلاعات بسیار مفیدی را درباره جانوران و گیاهان موجود در این منطقه کسب کنند.



هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از موزه ملی فیلیپین چقدر است؟

بازدید از کلیه ساختمان های موزه دست کم به یک ساعت زمان نیاز دارد. با توجه به اینکه ساعت کاری این موزه از ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر است، بهتر است یک ساعت پیش از بسته شدن این موزه در آن حضور داشته باشید. ناگفته نماند که برای بازدید از این موزه هیچ هزینه ورودی از شما دریافت نخواهد شد.

فصل مناسب برای بازدید از موزه ملی فیلیپین چه زمانی است؟

از آنجایی که موزه ملی فیلیپین مکانی سرپوشیده است، به هیچ وجه تحت تاثیر تغییرات فصلی و آب و هوایی نبوده و بازدید از آن در هر زمانی از سال امکان پذیر است. اما نکته ای که باید بدانید این است که بدلیل عدم دریافت هزینه ورودی، موزه ملی فیلیپین در اکثر مواقع سال، به خصوص در آخر هفته ها شلوغ است. بنابراین اگر دوست دارید از این مکان در زمانی نسبتا خلوت دیدن کنید، بهتر است صبح روزهای کاری را برای بازدید از آن انتخاب کنید.

چگونه به موزه ملی فیلیپین برویم؟

موزه ملی فیلیپین در ریزال پارک و در خیابان کالاو قرار گرفته است و دسترسی به آن از طریق خط LRT1 ایستگاه مترو امکان پذیر است. کافی است نزدیک ترین ایستگاه مترو در اطراف خود را بیابید و پس از سوار شدن، در ایستگاه U.N Avenue Station توقف کنید. موزه ملی فیلیپین را در چند متری خود و در نزدیکی میدان تئودور والنسیا (Theodoro F. Valencia Circle) خواهید یافت.

در نزدیکی موزه ملی فیلیپین از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

موزه ملی هنرهای زیبای فیلیپین: ۷ متر
موزه ملی انسان شناسی فیلیپین: ۳۵۰ متر
موزه ملی تاریخ طبیعی فیلیپین: ۶۰۰ متر
ریزال پارک فیلیپین: ۸۰۰ متر
کلیسای سن آگوستین: ۹۰۰ متر
قلعه سانتیاگو: ۲.۷ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی موزه ملی فیلیپین برای اقامت وجود دارد؟

هتل سه ستاره توره د مانیلا: ۶۵۰ متر
اقامتگاه د بیلیف اینتراموروس: ۹۵۰ متر
هتل مانیلا پرینس: ۱ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به موزه ملی فیلیپین هستند؟

رستوران پارمسان چیز فود: ۴۵۰ متر
رستوران ساتی گریل هاوس: ۴۵۰ متر
رستوران مستر سیومای: ۷۰۰ متر
رستوران ژاپنی توکیو توکیو: ۸۵۰ متر
فست فود مک دونالد: ۸۵۰ متر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار