gardeshban.ir

شهر گیرنه که به ناحیه کایرنیا (به یونانی) معروف است یکی از پربازدیدترین مناطق کشور قبرس بوده و مقصدی جذاب و رؤیایی برای گذراندن تعطیلاتی چند روزه به حساب می‌آید.
کد خبر: ۵۳۵۶۳
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
شهر گیرنه که به ناحیه کایرنیا (به یونانی) معروف است یکی از پربازدیدترین مناطق کشور قبرس بوده و مقصدی جذاب و رؤیایی برای گذراندن تعطیلاتی چند روزه به حساب می‌آید. 

کایرنیا یا همان گیرنه تسلط ونیزی‌ها در سال ۱۴۸۹ به علت جلوگیری از حملات عثمانی‌ها ساخته شد. اما عثمانیان در سال ۱۵۷۱ بر این شهر بندری چیره شده و در حال حاضر نیز چند نما و سازه عثمانی که باقی مانده از آن سال‌هاست در این شهر به چشم می‌خورد. 

اگر شما هم قصد مسافرت به شهر گیرنه را دارید می‌توانید با خرید اینترنتی بلیط هواپیما گیرنه سفری لذت‌بخش را تجربه کرده و اوقاتی متفاوت و مفرح را در کنار دوستانتان بگذرانید. 

همان‌طور که گفته شد گیرنه واقع در قبرس شمالی با داشتن لقب شهری پر جنب و جوش یکی از شهرهای تاریخی کشور قبرس به شمار می‌رود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید معنی و علت نام گذاری این شهر مربوط به سال‌هایی است که از بندر شهر گیرنه که بزرگ‌ترین بندر قبرس به شمار می‌رفت به عنوان راه ورود و خروج برای اهداف تجاری و اقتصادی استفاده می‌کردند. این شهر در حال حاضر گردشگر پذیرترین شهر قبرس بوده و سالیانه میزبان تعداد زیادی مسافر و توریست از اقصی نقاط جهان است. گیرنه در قبرس شمالی قرار گرفته و جمعیتی برابر با ۷۳ هزار نفر دارد. 

در این مقاله قصد داریم تا جاهای دیدنی و مناطق گردشگری این شهر زیبا را به شما معرفی کرده و توضیحاتی مختصر درباره آن‌ها را در اختیارتان قرار دهیم. البته اگر با تور گردشگری گیرنه به این مکان زیبا سفر کنید دیگر نگرانی بابت هدر رفتن زمان و انرژی نخواهید داشت و همه چیز طبق برنامه پیش خواهد رفت.



بندر زیبا و معروف شهر گیرنه

اگر قصد مسافرت به این قسمت از قبرس شمالی را دارید احتمالاً آوازه بندر زیبا و تاریخی شهر گیرنه به گوشتان خورده است. این بندر که در گذشته به عنوان پل ارتباطی گیرنه با کشورهای دیگر به عنوان اهداف تجاری و اقتصادی استفاده می‌شد در حال حاضر یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی آن به شمار آمده و فضایی گرم و صمیمی را به همراه کافه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌های مختلف و تفریحات آبی برای گردشگران به ارمغان آورده است. 

در این بندر می‌توانید انواع و اقسام غذاهای محلی را امتحان کرده و طعم لذیذترین خوراکی‌های قبرسی‌ را بچشید. بندر زیبای گیرنه سوژه‌های عکاسی و بک گراندهای مناسبی برای فیلم برداری دارد که اگر علاقه‌مند به این حوزه باشید لحظات زیادی را مشغول این تفریح خواهید شد. از دیگر امکانات این بندر می‌توان به کوچه پس کوچه‌های اطراف آن اشاره کرد که مملو از بقایای خانه‌های چوبی تاریخی گیرنه است.



قلعه گیرنه (Gyrne Cstle)

در نزدیکی بندر معروف گیرنه قلعه‌ای به چشم می‌خورد که یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری مهم آن بوده و با معماری خاص فضایی چشم نواز را برای توریست‌ها به نمایش گذاشته است. سبک معماری این قلعه بسیار پیچیده و ترکیبی از چند نوع سازه است که با در بر داشتن کلیساهایی کوچک و آپارتمان‌های پادشاهی می‌تواند گشت و گذاری پر محتوا و تاریخی را برای شما رقم بزند. این قلعه در قرن ۱۶ ساخته شده و علت احداث آن محافظت از بندر گیرنه بوده است.

کشتی غرق شده

در بندر گیرنه اگر مقداری به اطرافمان نگاه کنیم متوجه وجود بعضی عناصر خواهیم شد که خود از قدمت بسیار بالایی برخوردار بوده و از مناطق گردشگری این شهر به حساب می‌آیند. بعد از بازدید از قلعه گیرنه نوبت به کشتی غرق شده‌ای می‌رسد که در این بندر نگهداری می‌شود. این کشتی غرق شده سابقه‌ای همچون کشتی تایتانیک داشته و در اولین سفر خود در آب‌های مدیترانه از حرکت باز مانده است. طبق گزارش‌های انجام شده این کشتی در حدود ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در بستر آب دریا غرق شده است. امروزه این کشتی به عنوان یک جاذبه گردشگری دیگر در کنار بندر شهر گیرنه به شمار می‌رود.

صومعه بلاپایس (Bellapais Monastery)

صومعه بلاپایس در قرن ۱۲ به دست راهبانی که از کشور فلسطین فرار کرده بودند ساخته شده و امروزه به عنوان یکی دیگر از مقاصد گردشگری شهر گیرنه، بازدید می‌شود. این بنای زیبا همانند بسیاری از سازه‌های دیگر مرحله به مرحله ساخته شده و حدوداً از سال ۱۱۹۸ تا ۱۲۸۴ طول کشیده است! صومعه بلاپایس فضایی دل‌نشین همراه با درخت‌های بلند قامت و فضایی سبز دارد و می‌تواند برای یک گشت و گذار تاریخی بسیار ایده آل به نظر برسد. عکاسی و فیلم برداری در این مکان مجاز بوده و می‌توانید خاطرات خود را با پس زمینه کلیسای بلاپایس در آلبوم خاطراتتان ثبت کنید.



قلعه بوفاونتو (Bufavento Castle)

این قلعه در فاصله ۱۶ کیلومتری شهر گیرنه واقع شده و یکی از مرتفع‌ترین قلعه‌های قبرس شمالی به شمار می‌رود. این قلعه که یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهر گیرنه است منظره‌ای زیبا و چشم نواز را برای کسانی به نمایش می‌گذارد که بتوانند تا بالای قلعه کوهنوردی کنند. در بالای قلعه بوفاونتو شاهد ابرهایی شفاف در کنار نور لطیف خورشید خواهید بود که بر روی شهر گیرنه حاکم هستند. در حال حاضر از این قلعه تاریخی آثار کمی به جا مانده اما همان مقدار هم زیبایی خاص و سبک معماری متفاوتش را به رخ می‌کشد.

قلعه سنت هیلاریون (St Hillarion Castle)

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری و البته مهم شهر گیرنه قلعه سنت هیلاریون است. این قلعه در قرن ۱۱ ساخته شده و بر روی تپه‌ای به ارتفاع ۷۳۲ متر جای گرفته است. طبق افسانه‌ای که در مورد این قلعه گفته می‌شود علت نام گذاری قلعه سنت هیلاریون بر اساس نام شخصی است که در قرن ۷ به این کوه پناه آورده و بعد ها در نزدیکی مزارش، قلعه و کلیسا ساخته شد. خوب است بدانید سنت هیلاریون با استفاده از دو قلعه مقاوم و مستحکم در مقابل حمله دزدان دریایی از جزیره محافظت می‌کرد اما باگذشت سال‌ها قلعه سنت هیلاریون مورد حملات زیادی از سوی حکومت عثمانی قرار گرفت و پس ‌از آن وارد جنگ ۴ ساله‌ای با امپراتوری روم شد.



معماری خاص قلعه سنت هیلاریون آن را به چند بخش تقسیم کرده که شامل بخش پایینی، بخش میانی، بخش بالایی و طبقه دوم می‌شود که هر کدام ویژگی و سبک منحصر به فردی برای ساخت دارند. این قلعه در بیست کیلومتری شهر نیکوزیا قرار گرفته است. پیشنهاد می‌کنیم با خرید اینترنتی بلیط هواپیما شهر گیرنه را برای گذراندن اوقات فراغتتان انتخاب کرده و گشت و گذاری متفاوت را در کلیساها و نقاط تاریخی قبرس شمالی تجربه کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار