gardeshban.ir

ساختمان‌ها و معماری هر کشور نشان‌ دهنده‌ی فرهنگ و تاریخ آن کشور است. این ساختمان‌ها چه قدیمی باشند چه مدرن، با ارزش هستند و جزو جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۵۳۶۰۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
در زوریخ، ساختمان‌های تاریخی و مدرن را می‌توان در کنار هم دید. این شهر همیشه مرزهای طراحی را پشت‌سر گذاشته و در حالی‌که گذشته‌ی خود را حفظ می‌کند، نو‌آوری‌های قابل توجهی در معماری به‌وجود می‌آورد. 

در سفر به زوریخ از معماری‌های شگفت‌انگیز این شهر که ترکیبی زیبا از دوران قدیم و جدید هستند، حتما دیدن کنید. با ما همراه باشید تا برخی از بهترین و زیباترین ساختمان‌های زوریخ را به شما معرفی کنیم.

برج پرایم

«برج پرایم» با ارتفاع ۱۲۶ متر، به مدت چهار سال بلندترین برج سوئیس بود؛ تا زمانی‌که برج «روش» در شهر بازل با ارتفاع ۱۷۸ متر عنوان بلندترین برج سوئیس را به خود اختصاص داد. برج پرایم در مرکز صنعتی زوریخ، غرب زوریخ، قرار گرفته‌است. صفحات آینه‌ای که بر روی نمای خارجی این برج نصب شده، آسمان زیبای زوریخ را منعکس می‌کند. بازدید از این برج یکی از کارهایی است که در سفر به زوریخ باید حتما انجام دهید. در داخل برج پرایم، مغازه‌ها و بوتیک‌های متعدد و رستوران‌های زیادی قرار دارد.



کلیسای فرومونستر

یکی جاذبه‌های گردشگری زوریخ، کلیسای فرومونستر با برج سبز رنگش است. در دهه‌ی ۱۹۷۰، «مارک چاگال» مجموعه‌ای از پنجره‌های پنج‌تکه با شیشه‌های رنگین را برای این کلیسا طراحی کرد. هرکدام از این پنجره‌ها ۹ متر طول دارند و داستان‌هایی از مذهب مسیحیت را به تصویر می‌کشند.



پاویلیون لو کوربوزیه

پاویلیونِ لو کوربوزیه (Pavillon Le Corbusier)، که نمای خارجی آن شبیه به مکعب روبیک نیمه‌ تمام است، یکی از جالب‌ترین ساختمان‌های زوریخ است. این ساختمان توسط «لو کوربوزیه»، معمار و طراح مطرح فرانسوی-سوئیسی، طراحی شده است.



ساختمان پیله‌ ای

طراحی مارپیچ و متفاوت ساختمان پیله‌ای (Cocoon)، این ساختمان اداری را به شکل جالبی درآورده است. این بنا در ناحیه‌ی سیفلد (Seefeld)  در میان درختان سرسبز واقع شده‌ است. در قمست داخلی این ساختمان، پلکان شیب‌دار در راستای طرح مارپیچِ بنا قرار گرفته و ظاهر جالبی به ساختمان بخشیده‌ است. در نگاه اول ممکن است تصور کنید دچار خطای دید و توهم شده‌اید.



کلیسای گروس‌ مونستر

کلیسای «گروس‌ مونستر» که با سبک معماری رومانِسک طراحی و ساخته شده، یکی از جاذبه‌های گردشگری زوریخ است که نباید از دستش داد. اصلاحات پروتستان در سوئیس از همین بنای تاریخی آغاز شد و از نظر دولت این کشور اهمیت ویژه‌ای دارد.



کلیسای سنت پیترز

کلیسای «سنت پیترز» که قدمت آن به قرن نهم باز می‌گردد، قدیمی‌ترین کلیسای محلی زوریخ است. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این کلیسا وجود ساعتی ۸/۶۴ متری در هر طرف برج کلیسا است. این ساعت‌ها بزرگ‌ترین ساعت‌ها در اروپا هستند و با نگاه کردن به آن‌ها، خواندن ساعت از تمام نقاط شهر آسان است.



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار