gardeshban.ir

جلسه کمیسیون عمران مجلس با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، نمایندگان استان، فرماندار و شهردار قشم و جمعی از شهرداران جزیره در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، که نتایج مثبتی برای جزیره قشم در پی داشت.
کد خبر: ۵۳۶۰۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
دو هفته گذشته مسئولان این جزیره به همراه آرامی و مرادی نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با حضور در جلسه کمیسیون عمران خانه ملت، مسائل و مشکلات مرتبط با توسعه جزیره قشم از جمله مصائب ناشی از دوگانگی مدیریتی در مناطق آزاد را مطرح و خواستار چاره‌جویی برای این معضلات شدند.

حالا و با گذشت زمان کمی از آن جلسه، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وحیدی وزیر کشور و سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، ارائه تسهیلات کم بهره  برای اجرای طرح های مهم شهرداری قشم که به پیشنهاد شهرداری ارائه می شود را توسط سازمان شهرداری ها را خواستار شد.



 

در دومین بند از مصوبات این جلسه مقرر شده سازمان شهرداری ها به هر یک از شهرداری های قشم ( رمکان، لافت، طبل، درگهان و سوزا) یک دستگاه ماشین حمل زباله اختصاص دهد و سایر ماشین آلات خدماتی و عمرانی را نیز در اختیار شهرداری های تازه تاسیس قرار دهد.

ارائه لایحه مدیریت مناطق آزاد و حل دوگانگی مدیریت در این مناطق توسط سازمان منطقه آزاد قشم به مجلس، نیز دیگر مصوبه این کمیسیون است که توسط رییس کمیسیون عمران مجلس برعهده سازمان منطقه آزاد قشم گذاشته شده است.

مشارکت فعال سازمان منطقه آزاد قشم در طرح های مناطق آزاد و اختصاص بودجه جهت پروژه های عمرانی منطقه آزاد قشم برای پل خلیج فارس، بزرگراه لافت - درگهان و تامین آب شرب شهرهای قشم نیز موضوع دیگری بود که در این جلسه مصوب شده و به عنوان مصوبات این کمیسیون مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش فارس، 20 اردیبهشت ماه جلسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با حضور افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، نمایندگان استان هرمزگان، رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مسئولان اجرایی و شهرداران جزیره قشم برگزار شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار