gardeshban.ir

سیمفردوی انبه یکی از انواع دسرهای محبوب ایتالیایی است که بافت بسیار لطیف و نرمی دارد و برای مجالس مناسب می باشد.
کد خبر: ۵۳۶۱۰
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 03
گردشبان (gardeshban.ir) :



سیمفردوی انبه یکی از انواع دسرهای محبوب ایتالیایی است که بافت بسیار لطیف و نرمی دارد و برای مجالس مناسب می باشد.

مواد لازم سیمفردوی انبه

تخم مرغ۳ عدد
انبه۲ عدد درشت
شکر۷ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه یا خامه قنادی۲۰۰ گرم
زعفران دم کرده غلیظ۱ قاشق غذاخوری
پودر هل½ قاشق چایخوری
خلال پسته به مقدار کافی

طرز تهیه سیمفردوی انبه 

مرحله اول

برای تهیه سیمفردوی انبه خوشمزه در ابتدای کار پوست انبه ها را جدا می کنیم، سپس فیله آن را به تکه های کوچک خرد کرده و درون بلندر می ریزیم. در ادامه ۳ قاشق غذاخوری شکر را به همراه پودر هل و زعفران دم کرده به بلندر اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا زرده های تخم مرغ را از سفیده های آن جدا می کنیم، سپس به بلندر می افزاییم و سفیده ها را درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم. در ادامه بلندر را روشن می کنیم و تا مواد درون آن کاملا میکس و پوره شوند.

مرحله سوم

در ادامه ۳ قاشق غذاخوری از شکر باقی مانده را به کاسه حاوی سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس کاسه را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا ذرات شکر حل شده و سفیده تخم مرغ کف کند.

 مرحله چهارم

پس از اینکه سفیده تخم مرغ کف کرد، کاسه را از روی کتری بر می داریم و وانیل را به آن اضافه می کنیم. در ادامه سفیده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا سفیده تخم مرغ پف کرده و فرم بگیرد. 

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان کاسه را بر می گردانیم، زمانی که مواد از کاسه جدا نشد هم زدن را متوقف می کنیم. در ادامه باقی مانده شکر را به همراه خامه صبحانه درون یک کاسه مناسب ریخته، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید در صورتی که از خامه قنادی به جای خامه صبحانه استفاده کردید، شکر را حذف کنید. در ادامه مخلوط انبه را به همراه سفیده تخم مرغ به کاسه حاوی خامه صبحانه اضافه کرده و با لیسک فولد می کنیم. 

مرحله هفتم

توصیه می شود مایه دسر را به آرامی مخلوط کنید تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد، نیازی به کامل مخلوط شدن سفیده تخم مرغ نیست. در ادامه درون یک قالب مناسب را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس مقدار زیادی خلال پسته کف قالب می ریزیم.

 مرحله هشتم

در ادامه مایه دسر را درون قالب می ریزیم و روی آن را با قاشق مرطوب صاف می کنیم. حالا قالب را به مدت ۲۴ ساعت درون یخچال فریزر قرار می دهیم تا کاملا ببندد. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال فریزر خارج می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت سیمفردو انبه را درون یک ظرف مناسب سرو بر می گردانیم، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. توصیه می شود این نوع دسر را پس از خارج کردن از یخچال فریزر سرو کنید، به دلیل آنکه زود آب شود. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار