gardeshban.ir

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری با تاکید بر این‌که زمان در نظر گرفته شده برای آزمون جامع گردشگری روز جمعه ششم خردادماه است، از رقابت ۵۷۴۶ از سراسر کشور در این آزمون خبر داد.
کد خبر: ۵۳۶۱۵
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
رقابت ۵۷۴۶ داوطلب گردشگری در روز جمعه


به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری، زاهد شفیعی گفت: آزمون جامع هماهنگ (سراسری) دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری با مشارکت ۵۷۴۶ داوطلب در سطح ۳۱ استان و منطقه آزاد کیش و چابهار برگزار می‌شود.

 او افزود: متقاضیان در هفت دوره مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان ایرانگردی جهانگردی، راهنمایان طبیعت‌گردی، راهنمایان زمین‌گردشگری، مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری، کارشناس ارزیاب طرح تطبیق ضوابط تأسیسات گردشگری و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری به صورت مجزا و در ساعت‌های تعیین شده به سنجش اطلاعات و آموخته‌ها در طول دوره خود خواهند پرداخت.

به گفته شفیعی، بیشترین آمار شرکت‌کنندگان در آزمون جامع گردشگری به ترتیب دوره راهنمایان ایرانگردی جهانگردی با تعداد  ۲۰۸۲ نفر،   مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی ۱۴۹۲ نفر، راهنمایان طبیعت‌گردی ۹۹۴ نفر، مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری ۸۵۶ نفر، کارشناس ارزیاب طرح تطبیق ضوابط تأسیسات گردشگری ۲۲۷ نفر، مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تأسیسات گردشگری ۶۵ نفر و راهنمایان زمین گردشگری ۳۰ نفر هستند.

او اضافه کرد: مطابق سال‌های گذشته، استان تهران با بیشترین متقاضی به تعداد ۱۲۶۹ نفر و استان‌های خراسان‌رضوی ۷۸۹ نفر، اصفهان ۳۹۰ نفر و فارس ۳۸۴ نفر در صدر جدول آمار شرکت‌کنندگان آزمون جامع گردشگری قرار گرفته‌اند.

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری گفت: مقرر شده است در این آزمون تمام ضوابط موجود در جزوه راهنمای مبارزه با کرونا در آزمون‌ها به دقت رعایت شود تا فراگیران بتوانند در محیط ایمن و سالم در آزمون حاضر شوند.

تمام فرایند مربوط به آزمون در سامانه آزمون جامع به آدرس EDUTOURISM.MCTH.IR انجام گرفته و فراگیران می‌توانند نتایج مربوط به آزمون فوق را از روز دوشنبه مورخ  ۱۴۰۱/۴/۶ از این سامانه دریافت کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار