gardeshban.ir

اختلاف ساعت توکیو و تهران در طول سال تغییر می کند، در شش ماه اول سال اختلاف ساعت ایران و ژاپن (توکیو) 4 ساعت و نیم بوده و در شش ماه دوم سال یه 5 ساعت و نیم می رسد.
کد خبر: ۵۳۶۵۶
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
اختلاف ساعت ژاپن و ایران یکی از موضوعات مهمی است که باید مد نظر قرارداد. زمانی که قصد سفر به ژاپن را دارید و یا می خواهید با شخصی در ژاپن تماس بگیرید بهتر است از ساعت ژاپن اطلاع کامل داشته باشید. اما اختلاف ساعت ایران و ژاپن چقدر است؟

ژاپن یکی از شرقی ترین کشورهای دنیا است و با توجه به اینکه خورشید از سمت شرق طلوع می کند، این کشور از نظر زمانی از ایران جلوتر بوده و اختلاف ساعت ژاپن با ایران 5 ساعت و نیم می باشد مثلا اگر در تهران ساعت 10 باشد در ژاپن ساعت 3 و نیم بعد از ظهر می باشد اما در برخی ماه های سال به 4 ساعت و نیم می رسد. 

اختلاف ساعت ایران با کشورهای دیگر بر اساس قرارداد مشترک ملل و مبنای جغرافیایی شکل گرفته شده است و به راحتی با استفاده از ساعت مبدا گرینویچ قابل محاسبه می باشد. 

اختلاف ساعت ایران با کشورهای دیگر مدام در حال تغییر می باشد زیرا در میان کشورهای مختلف اعمال ساعت فصلی متفاوت می باشد و ممکن است دو کشور اختلاف ساعت متغیری در طول سال داشته باشند. 

اختلاف ساعت توکیو و تهران در طول سال تغییر می کند، در شش ماه اول سال اختلاف ساعت ایران و ژاپن (توکیو) 4 ساعت و نیم بوده و در شش ماه دوم سال یه 5 ساعت و نیم می رسد.

زمین شناسان کره زمین را به قاچ هایی تقسیم کردند که که تعداد کل آن ها 24 عدد می باشد و هر یک از آن ها یک منطقه زمانی محسوب می شود. این تقسیم بندی براساس مثلا ممکن است کشوری مانند آمریکا به دلیل وسعت زیاد خود دارای چندین منطقه زمانی است و شهرهای مختلف خود کشور آمریکا باهم متفاوت اند . از این رو اختلاف ساعت ایران و ژاپن نشانگر 5 تقسیم بندی (فاصله زمانی) است که در نقشه کره زمین وجود دارد. 

کشور ژاپن مانند کشور ایران در یک فاصله زمانی قرار گرفته و شهرهایش باهم اختلاف ساعتی ندارند پس اختلاف ساعت توکیو و دیگرهای ژاپن از ایران یکسان است. اختلاف ساعت با توجه به موقعیت جغرافیایی تعیین می شود البته بد نیست بدانید ساعت برخی کشور ها ربطی به منناطق جغرافیایی ندارد و مطابق مسائل سیاسی تغییر کرده است.



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار