gardeshban.ir

باغ گیاه شناسی ژنو، باغی زیبا در ساحل غربی رودخانه شهر ژنو است و بی شک یکی از زیباترین نقاط شهر به شمار می رود.
کد خبر: ۵۳۷۰۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
باغ گیاه شناسی ژنو، باغی زیبا در ساحل غربی رودخانه شهر ژنو است و بی شک یکی از زیباترین نقاط شهر به شمار می رود. 

ژنو شهری با طبیعت کم نظیر و خیره کننده خود یکی از برترین شهرهای جهان شناخته شده است که با جاذبه های دیدنی و طبیعت روح نواز خود میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان است، گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما سفری خاطره انگیز در این شهر را تجربه می کنند. 

یکی از جاذبه های دلربا در شهر ژنو باغ گیاه شناسی است که شامل بیش از ۶ میلیون گل رز و ۱۶ هزار گونه گیاه مانند گیاهان زینتی، دارویی، باغبانی و همچنین درختان و درختچه‌ ها است، همچنین به تنهایی می تواند نقشی در دور بودن از هیاهوی شهر داشته باشد.



چرا باید از باغ گیاه شناسی ژنو بازدید کنیم؟

• باغ گیاه شناسی یکی از جاذبه های روح بخش در سفر به کشورهای خارجی است.
• در بازدید از این مجموعه با رنگ های مختلف طبیعت روبرو خواهید شد.
• این مجموعه شامل پارک و دریاچه و باغ وحش است که محبوبیت محوطه را چندبرابر کرده است.
• در باغ گیاه شناسی ژنو با انواع گیاهان جدید و نادر آشنا خواهید شد.
• علاوه بر منظره زیبای این باغ از جای جای آن صدای پرنده و آب به گوش می رسد که بسیار دلنشین است.

تاریخچه باغ گیاه شناسی ژنو

این باغ زیبا در سال ۱۸۱۷ در محل سابق پارک باستیون توسط مهندس ژنوان هنری جوات ساخته شده است، این باغ در محلی با وسعت ۲۸ هکتار شهرت جهانی دارد و هدف از ساخت این باغ ایجاد مکانی مناسب برای پرورش گیاهان زمستانی و گرمسیری و همچنین گونه‌ های مختلف گیاهان بوده است که در سال ۱۹۱۳ نیز عنوان پارک را از آن خود کرده است.

معرفی باغ گیاه شناسی ژنو

این باغ شامل گیاهانی از ارتفاعات بالای سوئیس است که مجموعه ای از گیاهان خشک شامل چندین هزار نمونه از جای جای دنیاست و می توان گفت یکی از بزرگ‌ ترین مجموعه‌ های جهان همینجاست. باغ گیاه شناسی ژنو، محل مناسبی برای لذت بردن از طبیعت زیبا در تابستان یا فرار از حال و هوای زمستانی به شمار می‎ رود. 

اینجا فقط مخصوص گیاهان نیست، بلکه به عنوان زیستگاه حیواناتی مانند گوزن زرد و چندین جانور دیگر است که مطمئنا از تماشایشان لذت خواهید برد. در باغ گیاه شناسی ژنو رنگ های مختلف گل ها و درختان روح انسان را جلا می بخشند و وجود انواع گیاهان بر زیبایی ظاهری Conservatoire et Jardin botaniques de la Ville de Genève افزوده است.

بخش های باغ گیاه شناسی ژنو

این پارک زیبا دارای نام غیر رسمی موزه زندگی است و شامل بخش های مختلفی است که در میان آنها می توان به باغ سنگ، باغ وحش، بخش گیاهان گلخانه ای، گیاهان نادر و گیاهان دارویی اشاره کرد. قسمت دیگری از این باغ به دریاچه مربوط می شود که ساحل آن به عنوان منطقه ای تفریحی سرشار از آرامش و سکوت است که بی شک از این قسمت باغ لذت خواهید برد. همچنین باغ گیاه شناسی ژنو دارای یک موسسه تحقیقاتی است که در آن به پرورش انواع جدیدی از گیاهان مشغول هستند و این بخش برای کسانی مناسب است که عاشق علم و یادگیری هستند؛ همچنین در قسمت دیگر نیز کتابخانه وجود دارد و این کتابخانه شامل چندین نوع کتاب در زمینه های مختلف است.

در ادامه معرفی بخش های مربوط به باغ گیاه شناسی بهتر است بدانید باغ وحش زیبایی نیز وجود دارد که شرایط نگهداری حیوانات به قدری طبیعی است که گویی در جنگل قدم گذاشته اید و از فاصله بسیار نزدیک حیوانات را تماشا خواهید کرد، در باغ وحش تعداد زیادی پرنده و حیوانات نادر نگهداری می شوند، مانند ماریانه ها، طوطی ها و دیگر پرندگان عجیب یا فلامینگوها، همچنین گوزن هایی که آزادانه در اطراف باغ وحش قدم می زنند و بدون ترس و از نزدیک می توانید به این حیوانات غذا بدهید.



امکانات باغ گیاه شناسی ژنو

در باغ گیاه شناسی ژنو امکاناتی برای رفاه بازدیدکنندگان فراهم کرده اند تا در هنگام گشت و گذار در این مکان لذت ببرند، این باغ شامل یک زمین بازی و مکانی ایده آل برای استراحت و بازی کودکان است، همچنین کافه ای برای سفارش انواع نوشیدنی و خوراکی دایر است. علاوه بر موارد ذکر شده می توان به وجود کیوسک هایی اشاره کرد که برای فروش سوغاتی تعبیه شده اند و از این محل ها می توانید یادگاری بخرید و به دوستان و آشنایان خود هدیه ببرید.

نحوه دسترسی به باغ گیاه شناسی ژنو

دسترسی به این باغ آسان است و ایستگاه Genève-Sécheron در نزدیکی آن واقع شده است که از طریق همین ایستگاه علاوه بر باغ گیاه شناسی به چندین جاذبه دیگر نیز دسترسی خواهید داشت. توجه داشته باشید که در صورت استفاده از اتوبوس باید سوار اتوبوس های شماره ۱، ۱۱ و ۲۵ شوید اما اگر می خواهید از قطار شهری استفاده نمایید باید با قطار Leman Express به ایستگاه Geneva-Cornavin بروید.

ساعت و هزینه بازدید از باغ گیاه شناسی ژنو

برای بازدید از این باغ زیبا می توانید همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۵ عصر با تهیه بلیط ورودی مراجعه کنید و مدت زمان بازدید از این مجموعه نیز ۲ الی ۳ ساعت پیشنهاد می شود.

جاذبه های دیدنی نزدیک به باغ گیاه شناسی ژنو

موزه صلیب سرخ و هلال احمر: ۲.۱ کیلومتر
فواره جت دیو: ۵.۵ کیلومتر
کلیسای سنت پییر: ۵.۶ کیلومتر
موزه تاریخ طبیعی ژنو: ۶ کیلومتر
موزه هنر و تاریخ: ۶.۶ کیلومتر

رستوران های نزدیک به باغ گیاه شناسی ژنو

رستوران لانکس: ۱.۲ کیلومتر
رستوران هندی پلازا: ۱.۸ کیلومتر
رستوران ال کاترین: ۲ کیلومتر
رستوران بی ویوو: ۲.۱ کیلومتر
رستوران بووت دو بینز: ۲.۴ کیلومتر

هتل های نزدیک به باغ گیاه شناسی ژنو

هتل مون ریپوس: ۱.۱ کیلومتر
هتل ایدن ژنو: ۱.۱ کیلومتر
هاستل سیتی: ۲ کیلومتر
هتل رویال: ۲.۱ کیلومتر
هاستل ژنو: ۲.۳ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار