gardeshban.ir

سعی کنید حتماً در اولین ساعاتی که از خواب بیدار می‌شوید، صبحانه کاملی را مصرف کنید. این بدین معناست که بین ساعت ۶ الی ۱۰ صبح باید صبحانه خود را بخورید.
کد خبر: ۵۳۷۰۳
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 08
گردشبان (gardeshban.ir) :



به گزارش روزپلاس؛ باید بدانید که زمان صحیح خوردن غذا و مصرف وعده‌های غذایی در وقت مناسب خودشان از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

افرادی که در حال تلاش برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام ایده‌آل خود هستند، رژیم‌های غذایی مختلف را تجربه می‌کنند و مواد غذایی مناسب را در برنامه غذایی خود می‌گنجانند. اما باید بدانید که زمان صحیح خوردن غذا و مصرف وعده‌های غذایی در وقت مناسب خودشان نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

به همین دلیل است که متخصصان و محققان عنوان می‌کنند شناخت زمان مناسب خوردن غذا و همچنین برخی میان وعده‌ها مانند عصرانه و … به اندازه فعالیت بدنی مناسب و خوردن غذاهای لاغری و سلامت محور اهمیت دارد.

البته علاوه بر موضوع لاغری و کاهش وزن، خوردن غذا در زمان مناسب تاثیراتی زیادی بر بهبود سلامت بدن و جلوگیری از بروز بیماری‌های مختلف نظیر برخی بیماری‌های گوارشی و همچنین بیماری‌های قلبی و حتی سکته‌های قلبی و مغزی خواهد داشت.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهند که خوردن وعده‌های غذایی در زمان مناسب می‌تواند مزایای مختلفی نظیر افزایش سطح انرژی و کاهش خستگی، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به مبارزه بهتر با بیماری‌ها، حفظ وزن مناسب و تناسب اندام، بهبود عملکرد مغز و فعالیت‌های آن و … خواهد داشت.

زمان مناسب برای خوردن صبحانه (بین ساعت ۶ الی ۱۰ صبح)

احتمالاً از این موضوع آگاه هستید که صبحانه به عنوان مهمترین وعده غذایی روزانه شناخته می‌شود. خوردن صبحانه کامل و مقوی به شما کمک می‌کند که انرژی مورد نیاز خود را در طول روز به خوبی تامین کنید. علاوه بر این خوردن صبحانه مناسب در کنترل قند خون بدن نقش مهمی ایفا می‌کند.

سعی کنید حتماً در اولین ساعاتی که از خواب بیدار می‌شوید، صبحانه کاملی را مصرف کنید. این بدین معناست که بین ساعت ۶ الی ۱۰ صبح باید صبحانه خود را بخورید. در حقیقت این یک بازه زمانی مناسب به شمار می‌رود که علاوه براینکه انرژی مناسبی را در اختیار بدن شما قرار می‌دهد، باعث می‌شود که در زمان مناسب برای وعده‌های غذایی بعدی نیز احساس نیاز کنید و آماده باشید.

سعی کنید به جای مصرف منابع غذایی سرشار از پروتئین در هنگام صبح، از غلات کامل و چربی‌های سالم و مفید برای بدن تغذیه کنید. نان‌های تهیه شده از غلات کامل، کره بادام زمینی، کره، سبزیجات و میوه‌های تازه، تخم مرغ و … از جمله این موارد سالم هستند که می‌توانید در هنگام صبحانه مصرف کنید.

زمان مناسب برای خوردن ناهار (بین ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر)

متخصصان عنوان می‌کنند که زمان مناسب خوردن غذا در وعده ناهار و در طول روز، هنگامی است که متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما به اوج خود رسیده باشد. این اتفاق در افراد مختلف با توجه به عواملی نظیر زمان بیدار شدن از خواب و زمان خوردن صبحانه و … بین ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر یا ساعت ۱۴ اتفاق می‌افتد. بنابراین این بازه زمانی را می‌توان بهترین زمان مصرف ناهار قلمداد کرد.

در وعده ناهار سعی کنید از خوراکی‌ها و غذاهای سالم استفاده کنید و از خوردن غذاهای فست فودی تا حد امکان اجتناب کنید. همچنین توجه داشته باشید که ناهار شما باید کمی سبک‌تر از وعده‌های صبحانه و شام باشد.

زمان مناسب برای سرو شام  (۴ الی ۵ ساعت بعد از خوردن ناهار)

توجه داشته باشید که خوردن شام نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و تا حد امکان نباید از خوردن آن اجتناب شود. مگر در مواقعی که پزشکان خوردن شام را برای برخی افراد خاص و با توجه به اصول رژیم‌های مختلف منع کنند.

معمولاً توصیه می‌شود که حدود ۴ الی ۵ ساعت بعد از خوردن ناهار، باید شام خود را سرو کنید. توجه داشته باشید که بهتر است تا حد امکان بین خوردن آخرین وعده غذایی اصلی روزانه یعنی شام و زمان خواب فاصله زمانی طولانی‌تری وجود داشته باشد.

این موضوع باعث می‌شود که علاوه بر تجربه یک خواب باکیفیت بالا و عمیق، بسیاری از مشکلات و خطرات سلامتی که برای بدن شما ایجاد می‌شوند کاهش یابند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار