gardeshban.ir

معبد وات خونارام (به انگلیسی: Wat Khunaram) زیارتگاهی است دورافتاده واقع در کشور تایلند که در مکانی دنج و آرام در کنج ساحل شرقی تایلند، جایی دور از ازدحام و هیاهوی شهری آرمیده است.
کد خبر: ۵۳۷۰۷
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
معبد وات خونارام (به انگلیسی: Wat Khunaram) زیارتگاهی است دورافتاده واقع در کشور تایلند که در مکانی دنج و آرام در کنج ساحل شرقی تایلند، جایی دور از ازدحام و هیاهوی شهری آرمیده است. 

این معبد که جزو جاهای دیدنی تایلند و جزیره خوش آب و هوا و تماشایی ساموی به حساب می آید، وجه تمایز برجسته و پررنگی با سایر معابد بودائی دنیا دارد: جسد مومیایی شده لونگ پوردانگ، راهب معروف بودایی در این مکان در معرض نمایش بازدیدکنندگان و خریداران بلیط هواپیما تایلند گذاشته شده است.



چرا بازدید از وات خونارام پیشنهاد می شود؟

یکی از متفاوت ترین معابد جزیره زیبای ساموی به حساب می آید.
در مکانی خوش آب و هوا و تماشایی واقع شده است.
فضای دلنشین و سرسبز این مکان برای ثبت تصاویری اینستاگرامی مناسب است.
جسد مومیایی شده راهبی به نام لونگ پوردانگ را در خود جای داده است.

بازدید از معبد وات خونارام

معبد وات خونارام را در جاده ۴۱۶۹، بین آبشار ناموآنگ و روستای هوآ تانون در ۶ کیلومتری غربی ساحل لامای وا خواهید یافت. این معبد در تمام طول روز باز بوده و بهترین زمان بازدید از آن نخستین ساعات صبح است. در این زمان از روز، راهب ها به رفت و آمد و نیایش در معبد وات خونارام مشغول اند و تماشای مناجات و فعالیت های مذهبی آن ها به درک ما از آئین بودائیان کمک شایانی خواهد کرد. از آنجایی که معبد وات خونارام مکانی مقدس برای بودائی ها بشمار می رود، برای بازدید از آن باید جامه ای آراسته (پیراهنی که شانه ها و دامن یا شلواری که زانوها را بپوشاند) به تن کنید.



جسد مومیایی شده لونگ پوردانگ

چیزی که توجه هر گردشگری را در بازدید از معبد وات خونارام جلب خواهد کرد، جسد مومیایی شده راهبی به نام لونگ پوردانگ است. جسد او در داخل تابوتی شیشه ای که دورتادور آن با عود، شمع، سبدهای میوه و گل های رنگارنگ احاطه شده، قرار گرفته است. تماشای جسد مومیایی شده این راهب برای بسیاری از گردشگران چندان جذاب نیست و حتی ممکن است صحنه ای زننده باشد، اما برای بودائیان ساکن این منطقه که مرگ را فرصتی برای تولدی دوباره در زندگی بهتر می پندارند، این جسد مقدس بوده و مورد پرستش قرار می گیرد.

زندگی لونگ پوردانگ

لونگ پوردانگ در سال ۱۸۹۴ در جزیره ساموی زاده شد. او در سن ۲۰ سالگی به عنوان راهب برگزیده شد، اما پس از گذراندن چندین سال در معبد، با دختری آشنا شد و مجبور شد برای ازدواج با او و تشکیل خانواده، لباس مذهبی از تن برکند. او در سن ۵۰ سالگی و پس از بزرگ شدن فرزندانش، مجددا تصمیم گرفت به معبد بازگردد و باقی عمر خود را وقف بودا کند. لونگ پوردانگ مدتی را در معابد بانکوک گذراند تا راه و رسم مکاشفه مذهبی و خواندن متون بودائی را بیاموزد.

سپس به زادگاه خود بازگشت و مدتی طولانی را در غار به عبادت و تعمق مشغول شد. پس از آن، به معبد وات خونارام برگشت و به مقام راهب بزرگ نائل آمد. او سال ها وقت خود را با تدریس و آموزش روش های تعمق و مدیتیشن به شاگردان خود در این معبد سپری کرد و توانست روش های جدیدی از مدیتیشن را ابداع کند. 

گفته می شود که لونگ پوردانگ، یک هفته پیش از مرگ خود، با هیچ کس سخن نگفت و از خوردن و آشامیدن امتناع کرد. سرانجام او در سن ۷۹ سالگی و در زمانی که مشغول تعمق و عبادت بود، دار فانی را وداع گفت. جسد او -همان‌گونه که او خواسته بود- در محفظه ای شیشه ای در معبد نگهداری شد تا به منبعی الهام‌ بخش برای پیروان آئین بودا مبدل گردد.



هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از معبد وات خونارام چقدر است؟

برای بازدید از معبد وات خونارام نیازی نیست هیچ هزینه ای پرداخت کنید، اما از آنجایی که نگهداری از این معبد مخارجی را دربر دارد، اهدای مبلغی، هر چند ناچیز، به متولیان این مکان می‌تواند کمک زیادی را برای نگهداشت معبد وات خونارام کند. در مورد زمان پیشنهادی بازدید باید گفت که بدلیل کوچک بودن این معبد، صرف مدت زمانی حدود 30 دقیقه برای بازدید از آن کفایت می کند.

فصل مناسب برای بازدید از معبد وات خونارام چه زمانی است؟

زمانی بین ماه های بین دسامبر تا فوریه، که جزیره ساموی خشک ترین شرایط آب و هوای خود را سپری می کند، بهترین وقت برای بازدید از معبد وات خونارام محسوب می شود. در این زمان هوای جزیره ساموی بسیار مناسب بوده و برای گشت و گذار و بازدید از معبد وات خونارام مساعد است.

چگونه به معبد وات خونارام برویم؟

معبد وات خونارام در بخش غربی روستای هوآ تانون و در جنوب غربی ساحل لامای در جاده ۴۱۶۹ واقع شده است و به راحتی از طریق اتوبوس هایی که در تفرجگاه های ساحل لامای قرار دارند، قابل دسترسی است.

در نزدیکی معبد وات خونارام از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

منزلگاه فیل ها: ۷۵۰ متر
آبشار وانگ سائو تونگ: ۲ کیلومتر
ورزشگاه آمفو کوی ساموی: ۲.۷ کیلومتر
آبشار خائو یای: ۲.۸ کیلومتر
مسجد مرکزی جزیره ساموی: ۳.۲ کیلومتر
آکواریون و باغ وحش جزیره ساموی: ۴.۵ کیلومتر
قدمگاه بودا: ۵ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی معبد وات خونارام برای اقامت وجود دارد؟

اقامتگاه ناپاد: ۴۵۰ متر
اقامتگاه سونت: ۶۰۰ متر
اقامتگاه زازا بان: ۷۵۰ متر
اقامتگاه مانگو ویلا: ۱.۲ کیلومتر
اقامتگاه یور ریسورت: ۲.۴ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به معبد وات خونارام هستند؟

رستوران جئا یئان: ۱۵۰ متر
رستوران چایز کروزین اند فارم: ۳۵۰ متر
رستوران فرندلی: ۴۰۰ متر
رستوران پریک تای ساموی: ۶۰۰ متر
رستوران پریک تای حلال: ۶۵۰ متر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار