gardeshban.ir

سمینار تخصصی تبیین پروژه توسعه غذای ایرانی با هدف دستیابی به نقشه راه توسعه خوراک ملی برای ورود به عرصه بین‌الملل در راستای رونق گردشگری با همکاری بخش خصوصی و دولتی برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۷۲۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
سمینار تخصصی تبیین پروژه توسعه غذای ایرانی با حضور سید مصطفی فاطمی فیروزآبادی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت در محل سالن تشریفات اختصاصی فرودگاه مهرآباد برگزار شد و سرفصل‌های روند بهره‌گیری از رویکردهای نوین به منظور طعم‌سازی جهانی برای جذب و استقبال گردشگران خارجی در حوزه گردشگری خوراک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین با اشاره به اینکه این رویداد چگونه زمینه آشنایی با رایج‌ترین مفهوم صنعت خدمات غذا در دنیا را سبب خواهد شد، به امکان‌سنجی تطابق و همسان‌سازی غذاهای ایرانی که قابلیت لازم در این مفهوم را دارند و نیز تمرکز بر احصای مباحث ریشه‌ای و تخصصی در بخش گردشگری خوراک تاکید شد.

تمرکز بر ظرفیت‌های متعدد گردشگری خوراک به عنوان محصول نوپای صنعت گردشگری کشور، حفاظت از داشته‌های فرهنگی و تمدنی کشور در پی پرداختن به ظرفیت‌های این حوزه، احیای طعم‌های بین‌المللی در غذاهای ایرانی، تبیین شاخص‌های ارزیابی و پیشرفت پروژه توسعه غذای ایرانی، احیای دستورالعمل غذاهای سنتی ایرانی بر مبنای طعم و مزه ایرانی و نیز دسترسی سریع و مورد پسند شدن خوراک بومی کشور منطبق با علایق بین‌الملل از جمله مباحث مطرح شده در این رویداد بود.

همچنین در این نشست که مدیران حوزه گردشگری بخش دولتی و خصوصی، کارشناسان و مدیران واحدهای پذیرایی و آشپزان ماهر ایرانی نیز حضور داشتند، سید مصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی از پوستر دومین رویداد سراسری ایران و گردشگری خوراک در سده نو که قرار است یکم مرداد سال جاری در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شود، رونمایی کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار