gardeshban.ir

موس بادام یکی از انواع دسرهای خوشمزه و لاکچری است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد.
کد خبر: ۵۳۷۴۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 10
گردشبان (gardeshban.ir) :



موس بادام یکی از انواع دسرهای خوشمزه و لاکچری است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد.

مواد لازم موس بادام

شیر¾ لیوان
پودر بادام۶ قاشق غذاخوری
شکر۷ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۳ عدد
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
آب سرد ½ لیوان
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
وانیل نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه موس بادام 

مرحله اول

برای تهیه موس بادام خوشمزه در ابتدای کار شیر را به همراه پودر بادام درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و آنرا روی حرارت ملایم می گذاریم. در ادامه اجازه می دهیم مخلوط شیر و پودر بادام کاملا گرم شود.

مرحله دوم

حالا پودر ژلاتین را به همراه آب سرد درون یک کاسه مناسب ریخته و هم می زنیم، سپس کاسه را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار داده و بنماری می کنیم تا ذرات ژلاتین کاملا حل شده و ژلاتین شفاف شود.

مرحله سوم

در این مرحله زرده های تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه مخلوط می کنیم نا بافت مخلوط زرده تخم مرغ کاملا کرم رنگ و کش دار شود.

مرحله چهارم

حالا مخلوط زرده تخم مرغ را به قابلمه حاوی مخلوط شیر اضافه کرده، سپس هم می زنیم تا زرده تخم مرغ ها کاملا پخته شود. در ادامه ژلاتین بنماری شده را به قابلمه اضافه کرده و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله پنجم

در این مرحله خامه صبحانه را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزت برقی به مدت ۳ تا ۴ دقیقه هم می زنیم تا بافت آن باز و روان شود. در ادامه قاشق به قاشق از مخلوط شیر به خامه اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله ششم

زمانی که خامه صبحانه هم دمای مخلوط شیر شد، مابقی مخلوط شیر را کاملا به خامه اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه یک قالب ورقه ای انتخاب می کنیم.

مرحله هفتم

حالا ورق طرح دار را درون قالب قرار می دهیم، سپس مایه موس را درون قالب می ریزیم، سپس قالب را به مدت ۲۴ ساعت درون فریزر قرار می دهیم تا کاملا درست شود. پس از گذشت این زمان قالب را از فریزر خارج می کنیم.

مرحله هشتم

حالا قالب را به همراه ورق طرح دار از موس بادام جدا کرده، سپس آنرا را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. درنهایت موس بادام را به همراه اسلایس های میوه و مقداری پودر پسته تزیین می کنیم. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار