gardeshban.ir

حمیس باقلا یکی از انواع غذاهای خوشمزه شهر دزفول است که با رسپی های مختلفی درست می شود.
کد خبر: ۵۳۷۴۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 10
گردشبان (gardeshban.ir) :



حمیس باقلا یکی از انواع غذاهای خوشمزه شهر دزفول است که با رسپی های مختلفی درست می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر

باقالی تازه و نازک۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
زردچوبه و نمک به مقدار کافی
پاپریکا و گرد لیمو عمانی به مقدار کافی
نعنا داغ و گردو یا باقالی پخته برای تزیین 

طرز تهیه حمیس باقلا

 مرحله اول

برای تهیه حمیس باقلا به روش دزفولی در ابتدای کار باقالی را شسته و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. حالا ۱ تا ۲ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم باقالی درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شده، سپس آب اضافی آن کشیده شود. در ادامه پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در ادامه مقداری روغن مایع به تابه می افزاییم و بلافاصله پیاز را اضافه کرده، سپس تفت می دهیم تا پیاز کاملا طلایی و سرخ شود. حالا نصف مقدار پیاز را جدا کرده و با مقداری پودر پاپریکا برای تزیین مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

زمانی که باقالی ها کاملا پخته و آب اضافی شان کشیده شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کمی از دمای آن کاسته شود. در ادامه پوست باقالی را جدا کرده و به صورت ریز ساطوری می کنیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید طریقه دستور سنتی این نوع غذا، ساطوری کردن باقالی است، از له کردن با گوشت کوب و پوره کردن با غذاساز خودداری کنید. در ادامه باقالی ساطوری خرد شده را درون یک تابه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

حالا پیاز سرخ شده را به همراه پاپریکا، گرد لیمو عمانی، نمک و زردچوبه درون تابه ریخته، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مخلوط حمیس را تفت می دهیم تا عطر و طعم ادویه ها آزاد شوند. 

مرحله هفتم

در ادامه حمیس باقلا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه مخلوط پیاز و پاپریکا، نعنا داغ و گردو یا باقالی پخته تزیین می کنیم. در نهایت حمیس باقلا را می توانید با آب نارنج سرو کنید. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار