gardeshban.ir

آبشار گزو آلاشت، جاذبه‌ی بسیار زیبایی است که در دل جنگل واقع شده است. هرچه آبشار مرتفع‌تر باشد زیبایی خیره‌کننده و خاصی خواهد داشت.
کد خبر: ۵۳۷۶۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
آبشار گزو آلاشت، جاذبه‌ی بسیار زیبایی است که در دل جنگل واقع شده است. هرچه آبشار مرتفع‌تر باشد زیبایی خیره‌کننده و خاصی خواهد داشت. 

این آبشار با ارتفاع ۴۵ و ۵ متری خود در دو قسمت، در مجموع چهل و هشت متر دارد که از یک صخره نیم دایره مانند و زیبا به پایین خیزش می‌کند. جنگل‌های هیرکانی و سر به فلک کشیده اطراف آبشار نیز بر زیبایی آن افزوده‌اند. 



این آبشار زیبا در فاصله ۱۵ کیلومتری زیرآب سوادکوه واقع شده است و با زیبایی طبیعی خود از جاهای دیدنی آلاشت است. آبشار که در جنگل‌های افسانه لفور استان مازندران جای گرفته است از توابع شهرستان سوادکوه شمالی هستند. 

این منطقه با آب و هوای کوهستانی در ۱۵ کیلومتری آن نیز بخش شیرگاه قرار گرفته است. هرچند زیبایی این آبشار بسیار خیره‌کننده است؛ اما به دلیل اینکه در یک منطقه بکر و جنگلی واقع شده و مسیر دسترسی به آن هم کمی دشوار است، افراد زیادی آن را نمی‌شناسند. اما افرادی که یکبار به دیدن این آبشار می‌روند، آن را به یکی از برنامه‌های جذاب خود برای همیشه تبدیل می‌کنند.

ارتفاع بالای صخره‌ها باعث شده تا آبشار خاص و بی‌نظیر باشد. به‌علاوه حرکت آب در مسیر این آبشار سبب تشکیل حوضچه‌های متعددی شده است که پر از آب هستند. امکان آب‌تنی در این حوضچه‌ها، آن را برای گشت و گذاری جذاب در فصل تابستان مهیا کرده است. 

آبشار گزو را می‌توانید در فصل‌های بهار، تابستان و حتی مهرماه ببینید؛ اما بهترین زمان برای سفر به این منطقه گردشگری جذاب، فصل تابستان است تا بتوانید آبتنی در حوضچه‌های اطراف آبشار هم داشته باشید. 

دیدن این آبشار نیازمند همراهی با یک راهنماست که بتواند شما را در مسیر آبشار راهنمایی کند. بدین صورت می‌دانید که از کدام قسمت باید به سمت آبشار بروید. 

حتی امکان کمپ زدن را در اطراف آبشار دارید تا در صورت داشتن امکانات امنیتی به‌راحتی شب را در دل جنگل لفور مازندران به صبح کنید و از آواز پرندگان و صدای آرمش بخش رودخانه لذت ببرید.

چرا بازدید از آبشار گزو آلاشت را پیشنهاد می‌کنیم؟

در ایران آبشارهای فراوانی وجود دارد؛ اما تعداد کمی از آنها در دل جنگل واقع شده‌اند. به همین دلیل است که اکثر افراد سعی می‌کنند تا آبشارهایی را پیدا کنند که در اطراف آن نیز زیبایی‌های بیشتری را ببینند. دلایل منحصر به فرد بودن آبشار گزو آلاشت شامل موارد زیر است که به بررسی آنها می‌پردازیم:

• زیبای بی‌نظیر آبشار
• امکان صخره‌نوردی
• صخره‌های هلالی مانند اطراف آن
• جنگل‌های هیرکانی انبوه و سر به فلک کشیده در اطراف آبشار
• حوضچه‌های پر از آب که امکان آب‌تنی را برای گردشگران فراهم می‌کند
• آب و هوای مطبوع و دلنشین
• ارتفاع زیاد آبشار که بر زیبایی آن افزوده است.



ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته

آبشار گزو آلاشت یکی از زیبایی‌های طبیعت استان مازندران است که جزو جاذبه‌های بی‌نظیر آن محسوب می‌شود. کوهستانی که در این مناطق قرار گرفته است، دارای صخره‌های بزرگی هستند. به همین خاطر صخره‌های بزرگ و عظیم آن که در مسیر رودهای پرتلاطم قرار می‌گیرد، آبشارهای زیبا را به وجود آورده است. آبشار گزو آلاشت هم از صخره‌ای بزرگ و بالای ۴۰ متری به پایین پرتاب می‌شود. همین امر سبب زیبا شدن آبشار در تقاطع آب و صخره شده است.

افرادی که در فصل تابستان به این منطقه می‌روند، خنکی و هوای بی‌نظیر این مکان، آن‌ها را شگفت‌زده می‌کند. در کنار این آبشار مرتفع، درختان سر به فلک کشیده جنگل‌های لفور است که در اطراف آبشار را مانند یک عروس رؤیایی دربرگرفته‌اند. حرکت آب در مسیر رودخانه حوضچه‌هایی را به وجود آورده است که به‌راحتی می‌توانید ساعت‌ها را در آن‌ها آب‌تنی کنید و از دیدن این مناظر بیشتر لذت ببرید.

حتی می‌توانید پس از گردش در این جنگل کمپ بزنید و در کنار صدای بی‌نظیر رودخانه و آواز پرندگان شب خود را به صبح برسانید.

مقداری از مسیر را باید پیاده‌روی کنید تا به آبشار برسید. این مسیر آن‌قدر هیجان‌انگیز است که اصلاً احساس نمی‌کنید در یک مسیر کوهستانی قدم گذاشته‌اید. بلکه در مسیری پر از چمن‌های مخملین و پر از بوته‌زار در حال رؤیاپردازی هستید. اگر عاشق آرامش هستید، می‌توانید در کنار آبشار بنشینید، چشمانتان را ببندید و به صدای طبیعت گوش کنید.

چگونه به آبشار گزو آلاشت برویم؟

افرادی که عاشق گشت و گذار هستند، یک تعطیلات کوتاه را هم از دست نمی‌دهند. این افراد سریع سراغ خرید آنلاین بلیط هواپیما می‌روند و خود را به نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری می‌رسانند تا از دیدن آن‌ها انرژی دوباره برای برگشتن به زندگی روزمره داشته باشند. اما باید ببینید که چگونه می‌توانید از این آبشار جذاب در یک تعطیلات کوتاه دیدن کنید.

باید جاده فیروزکوه تا شیرگاه را طی کنید و پس از آن از طریق جاده کارسنگ که در قسمت پشت سد البرز است وارد این جنگل شوید. سپس حدود ۱۸ کیلومتر باید جاده خاکی را به پیش بروید. در طی راه هر جا که تابلوی امامزاده گزو را دیدید، از همان مسیر به پیش بروید. اما پس از رسیدن به امامزاده مجبورید خودرویتان را پارک کنید و حدود نیم ساعت تا آبشار پیاده‌روی دارید.

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار گزو آلاشت

در محدوده اطراف آبشار گزو آلاشت مناظر بسیار زیبایی هست که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.
سد البرز از یکی از مناظر دیدنی است که در کنار آن می‌توانید کمپ بزنید و به سمت جنگل هم پیاده‌روی داشته باشید.

رودخانه‌های متعددی در این جنگل روان هستند که هر کدام زیبایی خاص خود را دارد. رودخانه نوردی و دیدن زیبایی‌های این رودخانه‌ها را فراموش نکنید.

اگر حال و هوای معنوی دارید، یک زیارت هم آرامش‌بخش را هم در امامزاده برادران گزو داشته باشید.

جنگل لفور زیبایی خاص خود را دارد. پس می‌توانید این جنگل را هم در برنامه خود بگنجانید و از قسمت‌های مختلف آن دیدن کنید. البته یادتان باشد که باید راهنما داشته باشید تا در این جنگل‌های پر درخت گم نشوید.



هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به آبشار گزو آلاشت

پس از این که از گشت و گذار و هنگامی که حسابی خسته شدید، باید به فکر یک محل اقامت راحت باشید تا خستگی در کنید. در نزدیکی آبشار گزو آلاشت اقامتگاه‌های بوم‌گردی و هتل‌های مختلفی قرار دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

• فاصله تا اقامتگاه ویلاکده حدود ۱۰ کیلومتر
• فاصله تا اقامتگاه گلستان دانشگاه بهشتی حدود ۵ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار