gardeshban.ir

تیغه عربستان یک ساختار معماری شگفت انگیز مانند تیغه‌ای است که توسط کلودیو کاتالانو مفهوم و طراحی شده است.
کد خبر: ۵۳۷۸۹
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 12
گردشبان (gardeshban.ir) :



دبی می‌تواند به عنوان شهری از شگفتی‌های معماری نامگذاری شود. در اینجا خلاقیت و طراحی به طور کامل به سطح جدیدی حرکت کرده است. ما نمی‌توانیم به عنوان معماری مدرن آثار مشکوکی از دبی ببینیم. 

این آثار بیشتر از برج خلیفه و برج العرب جومیرا است. علاوه بر این، این فقط در مورد معماری مدرن نیست، بلکه از یک معماری سبز شگفت انگیز خبر می‌آید. حتی در این روند نسبتا جدید، دبی در میان رهبران جهان خود را نشان داده است. 

اجازه دهید تا شگفتی معماری پایدار را که برای دبی پیشنهاد شده است، بررسی کنیم که آن را الهام بخش برای سایر نقاط جهان قرار دهیم.

۱. هتل اپیرون ایسلند



این یکی از شگفتی‌های دبی است که به عنوان هتل و برج العرب اولین و هتلی ۷ ستاره است. این هتل همچنین یک بلوک مسکونی شامل ۳۵۰ آپارتمان لوکس دارد. سایت آپیرون حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر دور از خط ساحلی دبی است که با هلیکوپتر یا قایق قابل دسترسی خواهد بود. کل هتل دارای یک موضوع جنگلی است. دو طبقه بالا شامل یک جنگل مختص حشرات و پروانه‌ها می‌شود. به غیر از این همه، این هتل همچنین دارای امکاناتی مختلفی از قبیل مغازه‌ها، سینما، گالری هنری، مناطق کنفرانس، آبگرم و ورزشگاه، تالاب خصوصی و سواحل و همچنین یک رستوران زیر آب خواهد بود.


 ۲. برج الشرق



در دبی یک پروژه مسکونی به نام برج الشرق راه اندازی شده است. پس از اتمام به عنوان بلندترین ساختمان در جاده شیخ زاید در دبی، شناخته شده است. این ساختمان ۱۰۰ طبقه بلند، با بیش از ۳۶۰ متر دارای ۲۶۸ آپارتمان لوکس است. این ساختار مجموعه‌ای از هشت ساختمان مارپیچی استوانه‌ای است که برای خیره شدن چشم‌ها ساخته شده است.


۳. تیغه عربستان



تیغه عربستان یک ساختار معماری شگفت انگیز مانند تیغه‌ای است که توسط کلودیو کاتالانو مفهوم پردازی و طراحی شده است. علاوه بر این، ساختمان دارای یک استفاده از مخلوط است و از شکل گیاهان الهام گرفته شده است که چگونه اجزای عمودی مانند تیغه‌های مختلف به یکدیگر متصل می‌شوند تا یک واحد را تشکیل دهند. این ساختمان شامل یک هتل، منطقه تجاری و همچنین فضاهای مسکونی خواهد بود.


 ۴. برج شهر دبی



 برج شهر دبی یک معماری شگفت انگیز و پیچیده در طراحی است. این چندبرج شهر دبی یک معماری با پیچیدگی مطلوب آن در طراحی است. این برج چند طبقه شامل ۴۰۰ طبقه اختصاص داده شده به فضاهای مسکونی است که توسط یک اسپیر که انرژی تولید می‌کند جایگزین می‌شود و ۴۰۰ متر بالا است. علاوه بر این، سایت پیشنهادی پروژه بزرگ، خلیج فارس خواهد بود که بخشی از ساختمان در خط ساحلی غرق می‌شود. برج به چهار برج مستقل ۱۰۰ طبقه سازماندهی شده است که به عنوان "محله‌ها" نامیده می‌شود که از طریق یک قطار گلوله متصل می‌شوند.

۶. شهر ورزشی دبی



شهر ورزشی دبی هنوز در حال ساخت است و یک پروژه بزرگ است که دارای امکانات ورزشی متعدد و همچنین فعالیت‌های اوقات فراغت به غیر از فضاهای مسکونی است. این پروژه دارای یک استادیوم بزرگ جهانی است که می‌تواند به عنوان یک محل برای نمایش‌ها و کنسرت‌ها نیز استفاده شود. شهر ورزشی دبی نیز مانند آکادمی دیوید لویید است.

7. دبی هیدروپولیس



هیدروپولیس دبی هنوز در حال ساخت است که برای تبدیل شدن به اولین هتل لوکس زیر آب در سراسر جهان و یکی از معماری سبز دبا، پس از اتمام، تبدیل شده است. هیدروپولیس دارای سه جزء اصلی، ایستگاه زمین (جایی که مهمانان وارد می‌شوند)، یک تونل اتصال (که مهمانان را به لابی هتل از طریق قطار می‌برد) و ۲۲۰ سوئیت که در مجتمع زیردریایی قرار دارند، است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار