gardeshban.ir

رئیس سازمان حج و زیارت درباره برخی موضوعات مرتبط با افزایش قیمت‌های اعمالی از سوی عربستان توضیحاتی داد. وی گفت: با احتساب افزایش قیمت‌ها حج تمتع حدود ۴ هزار و ۵۰۰ دلار برای هر زائر می‌شود که البته رقم ۲۱۰ دلار قربانی نیز شامل سایر هزینه هاست. قطعا با چنین روندی که در عربستان شکل گرفته رقم حج سال آینده برای هر حاجی احتمالا حدود ۱۳۰ میلیون تومان است.
کد خبر: ۵۳۸۱۴
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
رقم حج سال آینده برای هر حاجی احتمالا ۱۳۰ میلیون تومان است


صادق حسینی گفت: با احتساب افزایش قیمت‌ها حج تمتع حدود ۴ هزار و ۵۰۰ دلار برای هر زائر می‌شود که البته رقم ۲۱۰ دلار قربانی نیز شامل سایر هزینه هاست.

او گفت: قطعا با چنین روندی که در عربستان شکل گرفته رقم حج سال آینده برای هر حاجی احتمالا حدود ۱۳۰ میلیون تومان است که عمده هزینه‌ها به افزایش هزینه‌های عربستان بر می‌گردد.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص اجاره هتل‌ها گفت: با تلاش‌های صورت گرفته تخفیف ۳۰ درصدی در اجاره هتل‌ها صورت گرفته است که برای جبران اندکی از شرایط ایجاد شده مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گفته حسینی عربستان حدود ۱۰ روز قبل در مکاتبه‌ای هزینه برخی خدمات به ویژه خدمات ایام تشریق را افزایش قابل توجهی داد.

او گفت: طبق لیست اعلامی کشور میزبان، این افزایش خدمات برای هر زائر یک هزار و ۱۶۴ دلار تعیین و اعلام شد که رقمی بیش از ۳۰ میلیون تومان را شامل می‌شود. در این خصوص هم ما و هم سایر کشور‌ها به عنوان اعتراض مکاتباتی انجام دادیم که نتیجه‌ای نداشت.

حسینی همچنین به شروط عربستان مبنی بر کمتر از ۶۵ سال بودن سن حجاج و همچنین واکسیناسیون مطابق واکسن‌های تعیین شده این کشور اشاره کرد و افزود: این شرط سنی مطابق احکام شریعت نیست چرا که مهم استطاعت جسمانی حجاج است و در این خصوص نیز مکاتباتی داشتیم، اما این ازجمله شروط کشور میزبان بوده است.

او گفت: متاسفانه ۲۲ هزار زائر ما که در سال ۹۹ پول خود را پرداخت کرده بودند به دلیل این شرط از حج امسال بازماندند که امیدواریم در سنوات آتی اعزام شوند
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار