gardeshban.ir

برای تهیه ویفر موکا به روش خانگی در ابتدای کار کره را به همراه شکلات شیری درون یک کاسه مناسب می ریزیم و روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم.
کد خبر: ۵۳۸۳۰
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 14
گردشبان (gardeshban.ir) :



مواد لازم ویفر موکا

بیسکویت پتی بور وانیلی ۱۲۵ گرم
کره ۴۵ گرم
پودر کاکائو ۱ قاشق سوپخوری
مغز گردو ۵۰ گرم
وانیل نوک قاشق چایخوری
پودر نسکافه ۱ قاشق چایخوری
شکلات تخته ای شیری ۷۵ گرم
شیر به مقدار کافی
شکلات تلخ به مقدار کافی
نان میکادو به تعداد کافی

طرز تهیه ویفر موکا

مرحله اول

برای تهیه ویفر موکا به روش خانگی در ابتدای کار کره را به همراه شکلات شیری درون یک کاسه مناسب می ریزیم و روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا شکلات و کره کاملا ذوب شوند. حالا وانیل، پودر کاکائو و پودر نسکافه را به کاسه می افزاییم.

مرحله دوم

حالا کاسه را از روی کتری کنار گذاشته و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه بیسکویت پتی بور را به همراه مغز گردو به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به کاسه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا مواد به خورد هم بروند.

مرحله سوم

در این مرحله شیر را قاشق به قاشق به کاسه اضافه می کنیم تا مواد چسبنده شوند. در صورتی که بافت مواد بیش از حد شل شد به آن مقداری بیسکویت خرد شده اضافه کرده و مخلوط کنید تا بافت آن منسجم و چسبنده شود.

مرحله چهارم

حالا یک قالب به اندازه و فرم نان میکادو انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با کیسه فریزر می پوشانیم. در ادامه مواد درون کاسه را به ارتفاع ۱ سانتی متر درون قالب ریخته و با پشت قاشق فشار می دهیم تا کاملا منسجم و یکدست شود.
 
مرحله پنجم

در این مرحله کیسه فریزر را از قالب خارج کرده، سپس روی سطح کار قرار می دهیم. در ادامه شکلات تلخ را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود و اجازه می دهیم کمی از دمای آن کاسته شود.

مرحله ششم

حالا مقداری از شکلات آب شده را روی یک طرف مواد میانی می ریزیم و با پالت صاف می کنیم، سپس یک ورق میکادو روی مواد قرار می دهیم و با فشار دست آنرا به مواد می چسبانیم. در ادامه مواد میانی را بر می گردانیم و کیسه فریزر را جدا می کنیم.
 
مرحله هفتم

در ادامه مجددا روی مواد را با شکلات ذوب شده کاور کرده و روی آنرا با ورق میکادو پوشش می دهیم. حالا به همین ترتیب ویفر ها را درست می کنیم تا مواد تمام شوند، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت درون یخچال استراحت کنند.
 
مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان ویفر ها را از یخچال خارج کرده و با چاقوی تیز به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در نهایت برش های ویفر را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار