gardeshban.ir

زائران حج تمتع سال جاری مجاز به حمل یک چمدان بزرگ و یک چمدان کوچک یا ساک طبقاتی زیپ‌دار بدون چرخ هر کدام به وزن ۲۰ کیلوگرم هستند. همچنین حمل هر گونه گالن آب به داخل هواپیما ممنوع است.
کد خبر: ۵۳۸۸۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
شرایط بار مجاز زائران حج تمتع 1401 اعلام شد/ هر زائر 2 چمدان 20 کیلویی


امسال ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر از کشورمان به حج تمتع مشرف می‌‌شوند که با توجه به محدودیت اعمال شده از سوی سعودی‌ها فقط افراد کمتر از ۶۵ سال به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

هر ساله در ایام حج تمتع، زائران کشورهای مختلف چمدان‌های متحدالشکلی دارند و هر کاروان با علامت خاصی آن را مشخص می‌کند تا در فرودگاه با چمدان‌های سایر زائران کشورها اشتباه گرفته نشود. بر همین اساس، برای هر کاروان چمدان و روکش‌هایی در نظر گرفته شده است.

با این وجود، بار و چمدان‌های زائران شرایطی دارد که زائران و مدیران کاروان‌ها باید نسبت به آن اطلاع داشته باشند تا در فرودگاه مبدأ و همچنین فرودگاه عربستان با مشکل مواجه نشوند.

هر زائر مجاز به حمل یک چمدان بزرگ با ابعاد ۶۵ در ۴۰ در ۳۰ سانتی‌متر و یک چمدان کوچک یا ساک طبقاتی زیپ‌دار بدون چرخ با ابعاد ۶۰ در ۳۵ در ۲۵ سانتی‌متر است. همچنین بسته‌های قابل حمل به داخل هواپیما فقط یک ساک دستی به ابعاد ۳۵ در ۳۰ در ۲۰ سانتی‌متر به وزن ۵ کیلوگرم است که زائران خانه خدا چه در زمان رفت به عربستان یا بازگشت به کشور نمی‌توانند بسته اضافه همچون نایلکس، پتو یا حتی آب زمزم به داخل هواپیما ببرند و حمل هر گونه گالن آب به داخل هواپیما ممنوع است.

بر اساس اطلاعیه فرودگاه‌های عربستان از حج سال ۹۹ که برای زائران خارجی برگزار نشد، زائران باید خودشان بار خود را به باجه پذیرش تحویل دهند و رسید یا همان تگ بار را تحویل بگیرند. این امر در حالی است که در سال‌های گذشته برخی از مدیران کاروان‌ها بار زائرانی که امکان حمل بار نداشتند، به بار تحویل می‌دادند.

همچنین فرودگاه‌های عربستان از پذیرش هر گونه چمدان غیراستاندارد معذور هستند و شرکت‌های هواپیمایی تعهدی نسبت به حمل به موقع بارهای اضافه نداشته و از پذیرش بارهای غیراستاندارد و حجیم خودداری خواهند کرد و اگر زائری بیش از ۲ چمدان هر کدام به وزن ۲۰ کیلوگرم داشته باشند، به شرط آنکه در ردیف بارهای ممنوعه نباشد، باید بر اساس ضوابط عربستان و دستورالعمل‌های شرکت هواپیمایی نسبت به پرداخت هزینه آن به صورت نقدی اقدام کند.

در سال‌های گذشته هزینه هر کیلو بار اضافه در فرودگاه عربستان ۲۰ ریال سعودی بود که به قیمت روز مبلغی معادل ۲۰۰ هزار تومان می‌شود. البته ممکن است امسال عربستان این مبلغ را تغییر داده باشد.

به گزارش فارس، زائران خارجی حج تمتع در روزهای اخیر وارد سرزمین وحی شده‌اند و زائران کشورمان نیز از ۲۲ خردادماه از ۱۷ ایستگاه پروازی به عربستان مشرف می‌شوند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار