gardeshban.ir

راز سفر ارزان چیست؟ چطور می‌شود سفر کرد بدون این که جیبمان خیلی سریع خالی شود؟
کد خبر: ۵۳۸۹۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
نکته هایی برای ارزان‌تر سفر کردن ؛ مسافرهای حرفه‌ای رازهای سفر اقتصادی را فاش می‌کنند!


در این یادداشت کوتاه به سراغ مسافرهای حرفه‌ای رفته‌ایم. مسافرهایی که بعضی‌هایشان الان هفت سال است در حال سفر کردن هستند. آن هم بدون این که ورشکسته شوند یا حتی یک روز گرسنه بمانند. از آن‌ها پرسیدیم که راز سفر ارزان چیست؟ چطور می‌شود سفر کرد بدون این که جیبمان خیلی سریع خالی شود؟

یکی از راه‌هایی که مسافرهای حرفه‌ای به آن معتقد بودند و سرش قسم می‌خوردند اجاره اقامتگاه های بوم گردی و سنتی بود. با پینورست همراه شوید تا برایتان یکی یکی رازهای مسافرت اقتصادی را بگوییم.

این راز را مسافرهای حرفه‌ای فاش کرده‌اند

مسافر حرفه‌ای هم یک جور شغل است! آدم‌هایی که دائم در سفر هستند و زندگی خودشان را با تولید محتوا و عکاسی و اینفلوئنسر سفر بودن تأمین می‌کنند. ممکن است یک وبسایت داشته باشند و در آن ریز ریز نکته‌های سفرشان به جاهای مختلف را برای خواننده‌های پیگیر بنویسند. ممکن هم هست محتوای تولیدی خودشان را به سایت‌های معتبر دنیا بفروشند و با درآمدش همینطور به سفر ادامه بدهند.

خلاصه مسافر حرفه‌ای موجود عجیب و خاصی است. ولی از قضا بهترین آدم‌هایی که می‌شود ازشان ترفند برای سفر یاد گرفت خودشان هستند. ترفندهایی که برای مسافرهای عادی هم به درد می‌خورند.

از مسافرهای حرفه‌ای سوال کردیم به نظرشان بهترین راه سفر اقتصادی چیست. به نظر آن‌ها با رعایت یک نکته حیاتی می‌توانید اقتصاد سفرتان را از این رو به آن رو کنید.

۱. برای رسیدن به مقصد عجله نکنید

به جای این که با هواپیما به مقصد سفر خودتان بروید سعی کنید از وسایل کند‌تر استفاده کنید. البته تا جایی که ممکن است. حتی اگر شده از پاهایتان استفاده کنید. همیشه خرجش کم‌تر است.

قایق و لنج و کشتی و دوچرخه و اتوبوس و قطار و پیاده‌روی همگی ارزان‌تر از هواپیما در می‌آیند.

این جمله کلیشه‌ای اما طلایی را فراموش نکنید که موقع سفر کردن، مسیر سفر هم همانقدر مهم است که مقصد سفر. سعی کنید از فرصت به دست آمده برای رسیدن به مقصد، در جهت شناخت بهتر آن استفاده کنید.

۲. سفر کوتاه گران‌تر تمام می‌شود

شاید باورتان نشود. ولی یک راز مهم اقتصادی سفر کردن، ماندن طولانی مدت در مقصد سفرتان است. یک هفته یا یک ماه یا حتی بیشتر. قیمت اجاره آپارتمان‌ها و ویلاها و اقامتگاه‌های بومگردی در طولانی‌مدت بسیار به صرفه‌تر از قیمت‌های یک‌روزه آن‌هاست. لااقل در بیشتر مواقع اینطور است. 

اجاره اقامتگاه یکی از آن کارهایی است که به شما فرصت می‌دهد به جای تجربه توریستی از مقصد خودتان، سراغ بخش‌هایی از شهر بروید که در غیر این صورت ممکن نبود سراغشان بروید.

۳. از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید یا راه بروید

راه رفتن یکی از بهترین راه‌های شناخت بهتر مقصد سفرتان است. راه رفتن به شما اجازه می‌دهد سرعت سفرتان را بسیار کمتر کنید. با آرامش و دقت بیشتری به همه چیز نگاه کنید و واقعا حس و حال شهر مقصد سفرتان را درک کنید.

حتی در همان شهری که زندگی می‌کنید هم راه رفتن باعث شناخت بهتر محله و جاهای مورد علاقه‌تان می‌شود. پس مطمئن باشید که در شهر مقصد سفرتان هم تأثیر مشابهی دارد.

قدم بزنید، به جزئیات دقت کنید، هر جایی از چیزی خوشتان آمد توقف کنید و با افراد محلی در موردش صحبت کنید. بیشتر جاهایی که تبدیل به جاذبه توریستی می‌شوند برای مردم محلی ارزش متفاوتی دارند. قصه‌های شفاهی جالبی پشتشان است که شاید هیچ‌جایی جز در ذهن مردم همانجا ثبت نشده باشد. این قصه‌ها را بشنوید و حتی ثبت کنید.

۴. در رستوران‌هایی غذا بخورید که محلی‌ها غذا می‌خورند

نکته هایی برای ارزان‌تر سفر کردن ؛ مسافرهای حرفه‌ای رازهای سفر اقتصادی را فاش می‌کنند! 

یکی از مهم‌ترین رازهای سفر اقتصادی اما این است: مسافرهای حرفه‌ای شبیه مردم محلی غذا می‌خورند. یعنی به جای این که سراغ رستوران‌های توریستی بروند که خیلی وقت‌ها از توریست‌ها هزینه بیشتر برای کیفیت متوسط دریافت می‌کنند، می‌روند سراغ جاهایی که خود مردم محلی اگر دلشان هوس غذای خاصی کرده باشد به سراغش می‌روند.

برای این کار شاید لازم باشد مدت زیادی پرس و جو کنید. آدم‌ها معمولا بلافاصله متوجه منظورتان نمی‌شوند. ولی با گشتن و پرس و جو کردن می‌توانید جاهایی را پیدا کنید که غذای خوشمزه دارند و از شما پول اضافه برای «حال و هوا» دریافت نمی‌کنند.

البته خوبی اجاره اقامتگاه محلی این است که بیشتر وقت‌ها به آشپزخانه هم دسترسی دارید. در این صورت می‌توانید با خرید از سوپرمارکت و غذا درست کردن در هزینه‌ها به شکل چشم‌گیری صرفه‌جویی کنید. هیچ‌چیزی بدتر از هر روز غذای بیرون خوردن در جیب آدم سوراخ ایجاد نمی‌کند.

۵. از بازارهایی خرید کنید که محلی‌ها خرید می‌کنند

ممکن نیست موقع سفر متوجه نشده باشید که یک سری بازار توریستی در هر شهر وجود دارند. یا به قولی «جایی که مسافرها خرید می‌کنند» که این بازارها معمولا جنس‌های مشابه بازارهای دیگر را با قیمت بسیار بیشتر به شما می‌فروشند.

راه حل این قضیه آسان است. توریستی خرید نکنید. مثل محلی‌ها خرید کنید. از بازارهای هفتگی خرید کنید. سعی کنید جاهایی را پیدا کنید که جنس‌ها را به شما به خاطر مسافر بودن با قیمت چند برابر قالب نمی‌کنند.

از سایت‌های معتبر مثل پینورست اقامتگاه اجاره کنید
 
نکته هایی برای ارزان‌تر سفر کردن ؛ مسافرهای حرفه‌ای رازهای سفر اقتصادی را فاش می‌کنند!

همانطور که گفته شد اجاره اقامتگاه به خصوص اقامتگاه‌های بوم گردی و خانه‌های روستایی و آپارتمان‌های محلی به شما کمک می‌کند هزینه سفرتان را کمتر کنید.

وب سایت معتبر پینورست به شما کمک می‌کند اقامتگاه‌های با کیفیت را با قیمت مناسب پیدا کنید. اجاره اقامتگاه هر روز محبوب‌تر می‌شود چون قیمت‌هایش با فاصله از هتل‌ها بهتر است و چون شما انتخاب‌های بسیار بیشتری دارید. چه از نظر موقعیت جغرافیایی و چه از نظر قیمت.

برای همین اگر قصد دارید شهر مقصد سفرتان را جور متفاوتی تجربه کنید، کندتر سفر کنید، بوم گردی کنید و تعطیلات به یادماندنی داشته باشید، بهترین راه اجاره اقامتگاه است. شک نکنید.

در ضمن فراموش نکنید مسافرهای حرفه‌ای همیشه از تخفیف‌ها تا جای ممکن استفاده می‌کنند. برای همین همیشه دنبال تخفیف‌های بلندمدت، فصلی و لحظه آخری باشید!

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار