gardeshban.ir

وزیر میراث فرهنگی/
وزیر میراث فرهنگی با اشاره به تعریف پروژه های متعدد گردشگری گفت: گردشگری زمینی بین ایران - تاجیکستان راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۵۳۸۹۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 17
گردشبان (gardeshban.ir) :



عزت الله ضرغامی بعدازظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های گردشگری چالوس با اشاره به تعریف پروژه‌های متعدد در حوزه گردشگری، گردشگری ارزان قیمت را از جمله اولویت‌ها برشمرد و گفت: این پروژه دارای ابعاد مختلف است و سفرهای داخلی و خارجی را دربر می‌گیرد.

وی با اشاره به نشست با رئیس جمهور تاجیکستان و مذاکرات بین دو دولت، اظهار داشت: در این جلسه ابعاد گردشگری ارزان قیمت تشریح شد و امامقلی رحمان نسبت به این طرح علاقه نشان دادند.

وی یادآور شد: گردشگری زمینی ایران به سمت تاجیکستان از کشورهای ترکمنستان و ازبکستان عبور می‌کند و به دلیل زبان فارسی مردم سمرقند و بخارا، انگیزه‌های بالای گردشگری در این منطقه وجود دارد.

ضرغامی گفت: دنبال گردشگری زمینی هستیم زیرا گردشگری هوایی گران تمام می‌شود و این درحالی است که پرواز ایران ایر به سمت دوشنبه که سال‌ها متوقف مانده بود، راه اندازی می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به نشست با وزیر راه تاجیکستان، از بررسی مشکلات راه زمینی تهران - دوشنبه خبر داد و گفت: راه اندازی این طرح می‌تواند به رونق گردشگری ارزان قیمت با کشورهای همسایه کمک کند و این مسئله جزو اولویت‌ها است.

وی با اشاره به تخصیص ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید صنایع دستی گفت: برای هر کارمند ۱۰ میلیون تومان سهمیه خرید صنایع دستی درنظر گرفته شد و این مبلغ از حقوق کارمندان کسر می‌شود و هماهنگی با وزارتخانه‌ها انجام شده است و مشابه آن درباره سفرهای ارزان قیمت اجرا می‌شود.

ضرغامی با اشاره به اینکه اصل پروژه سفرهای ارزان قیمت تصویب شد و هماهنگی با بانک‌های صورت گرفته است، گفت: برای عملیاتی این طرح باید شیوه نامه‌های آن ابلاغ شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار