gardeshban.ir

گزارش/
در حالی که ماه‌ها تا روز اربعین باقی‌ مانده است، به گفته معاون حمل و نقل وزیر راه قرارگاه اربعین راه‌اندازی شده و پروازهای چارتری در این ایام ممنوع است.
کد خبر: ۵۳۸۹۹
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
سفرهای زمینی و هوایی اربعین چگونه انجام می‌شود؟


اربعین ۱۴۰۱ اواخر شهریور ماه فرا می‌رسد و در این ایام مانند هر سال ظرفیت حداکثری بخش حمل و نقل برای جابه‌جایی زائران به نجف و کربلا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهریار افندی‌زاده - معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی- از تشکیل قرارگاه اربعین و برنامه‌ریزی برای حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی خبر داد و گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده و افزایش قابل توجه مسافران نسبت به سال‌های گذشته بعد از پایان یافتن دوران محدودیت ناشی از بیماری کرونا و تقارن زمانی ایام اربعین با اوج سفرهای تابستانی، وظیفه پاسخگویی به سفرهای داخلی نیز در کنار سفرهای اربعین وجود دارد.

وی افزود: شرکت راه‌آهن، ‌علاوه بر راه‌اندازی قطارهای فوق‌العاده و افزایش ظرفیت صندلی و ریل باس، نسبت به عدم پیش فروش ۱۰۰در صدی بلیت‌های قطار به منظور افزایش پاسخ‌دهی به تقاضای سفر زائران به ویژه در هنگام برگشت مسافران اقدام کند.

افندی‌زاده ادامه داد: با توجه به اینکه حمل‌ونقل هوایی از حساسیت اجتماعی بیشتری در مقایسه با سایر شیوه‌ها برخوردار است، تعیین سقف نرخ بلیت به مقصد عراق و قابلیت استرداد آن در راستای اجرای دستور وزیر مد نظر قرار بگیرد و سازمان هواپیمایی ضمن نظارت بر عملکرد شرکت‌های مربوطه در رعایت قیمت تعیین شده در فروش بلیت، مکلف به ممانعت ‌از برقراری پروازهای چارتر است.

رییس کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی در تامین سوخت ناوگان در حال انجام است، گفت: با هدف هماهنگی برنامه‌ها و اقدامات، دوره زمانی ایام اربعین ۱۶ شهریور (۱۰ صفر) تا ۳۱ شهریور (۲۵ صفر) تعیین شده است.

حسن خوشخو –سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری – نیز در این باره گفت: در حال حاضر ۱۵۰ پرواز درهفته از کشور به عتبات برقرار است و از تمام شهرهایی که درخواست باشد و زائر وجود داشته باشد پرواز برقرار می شود. همچنین با توجه به اینکه در ایام اربعین  پیک یک هفته ای داریم قطعا تمهیدات لازم انجام خواهد شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار