gardeshban.ir

گزارش/
در ساعت ۵:۳۰ صبح امروز قطار مسافربری طبس - یزد در حال حرکت در مسیر خود بود که در محدوده ایستگاه مزینو از ریل خارج شد.
کد خبر: ۵۳۹۰۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
خروج قطار مسافربری طبس - یزد از ریل/ اعزام امدادگران هلال احمر و اورژانس/ ۱۰ نفر در حادثه خروج قطار جان باختند


در ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد چهارشنبه هجدهم خرداد ماه قطار مسافربری در کیلومتر ۵۰ طبس به یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد. این قطار ۳۴۸ سرنشین (مسافر و خدمه) داشته است که از مجموع ۱۱ واگن ۶ واگن دچار آسیب شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تا کنون پنج تیم امدادی از هلال احمر به محل حادثه اعزام شده است، افزود: یک تیم از پایگاه مسجد شکر، یک تیم از پایگاه دیهوک، دو تیم پشتیبان از شعبه طبس و یک تیم از بشرویه در عملیات نجات آسیب دیدگان مشارکت داشته اند.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور هم در گفتگو با رسانه‌ها اظهار کرد: ۱۲ مصدوم بدحال داریم که به بیمارستان منتقل شده‌اند.

وی با بیان اینکه اورژانس بیمارستان طبس در حال آماده‌باش است، بیان داشت: تیم‌های تخصصی درمان در بیمارستان حضور پیدا کرده‌اند.

وی گفت: جراح، جراح مغز و اعصاب و ارتوپد در بیمارستان حضور دارند و جای نگرانی برای مداوای بیماران وجود ندارد.

سخنگوی اورژانس با بیان اینکه سه بالگرد در محل حادثه حضور دارند، ادامه داد: چون بیشتر مصدومان یزدی هستند رئیس اورژانس یزد در محل حضور دارد.

آخرین اخبار این حادثه را در زیر بخوانید

۱۴:۰۶ آمار فوتی‌های حادثه قطار مشهد به ۲۱نفر رسید/انتقال متوفیان به یزد

احمد دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تمامی مصدومان به بیمارستان مصطفی خمینی طبس اعزام شده اند، اظهار داشت: مصدومان پس از اقدامات اولیه به بیمارستانهای یزد منتقل می شوند.

وی همچنین از اعزام دو دستگاه خودروی ویژه حمل جسد توسط مدیریت بحران استانداری یزد برای انتقال متوفیان خبر داد و بیان کرد: با توجه به هماهنگی انجام شده با دادستانی، اقداماتی تشخیص هویت متوفیان در پزشکی قانونی یزد در حال پیگیری است.

دهقان همچنین بیان کرد: مسافران سالمی که خوشبختانه آسیبی به آنها وارد نشده است نیز با چند دستگاه اتوبوس راهی یزد شده اند.

۱۳:۴۷ امکانات برای امدارسانی به مصدومان حادثه خروج قاطر از ریل بسیج شود

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پس از جلسه هیات دولت در تماس با استاندار خراسان جنوبی و فرماندار طبس بر بسیج همه امکانات برای امدادرسانی به مصدومان حادثه خروج قطار از ریل در طبس تاکید کرد.

رئیسی با تسلیت به خانواده جان باختگان این حادثه تلخ، برای آنان از درگاه خداوند صبر و اجر مسالت کرد.

رئیس جمهور در جلسه امروز صبح هیات دولت و پس از اطلاع از ابعاد مختلف این حادثه به وزرای کشور و راه ماموریت داد تا علل خروج قطار از ریل را بررسی و با عوامل بروز چنین حوادث تلخی برخورد شود تا دیگر شاهد چنین مسایلی نباشیم.

۱۳:۳۸ مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد: مسافران قطار مشهد – یزد با ۱۰ اتوبوس عازم یزد شدند

۱۳:۱۳ انتقال تمامی مصدومان حادثه قطار مشهد- یزد به مراکز درمانی طبس

جواد قناعت در بازدید از محل حادثه قطار مشهد- یزد اظهار کرد: دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در اولین ساعات وقوع حادثه به محل اعزام شدند.

وی گفت: به دلیل بعد مسافت با مرکز استان فرماندار طبس همان ساعت اولیه در محل حاضر شد و مدیریت میدان را به دست گرفت.

وی ادامه داد: هم اکنون تمامی اجساد منتقل شده و مصدومین هم به بیمارستان انتقال پیدا کرده‌اند.

وی افزود: مسافرینی که مصدومیت سرپایی داشتند با قطاری که پیش بینی شد به ایستگاه راه آهن طبس منتقل شدند و با اتوبوس به شهرستان یزد منتقل شدند.

وی ادامه داد: خدمات دهی به حادثه دیدگان این سانحه، بلافاصله شروع شده و بی وقفه ادامه داشته است.

به گفته وی؛ سرعت عمل و وسعت خدمات سبب شده ۳-۴ ساعت بعد از وقوع حادثه، هیچ مصدوم و مسافری در صحنه باقی نماند.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه ارزیابی ابعاد و علل حادثه از اختیارات و وظایف مرکز بررسی سوانح راه آهن جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: در این حادثه از مجموع ۱۱ واگن قطار، ۸ واگن از ریل خارج و ۳ واگن به طور کامل واژگون شده و مصدوم شدن و فوت شماری از مسافران را به همراه داشته است.

قناعت اظهار داشت: از سه واگن واژگون شده، دو مورد با کمک جرثقیل بلند شده و تلاش‌ها برای جا به جایی واگن مانده همچنان ادامه دارد.

وی تأکید کرد: با حضور دو نفر از معاونین وزیر راه و شهرسازی در محل وقوع حادثه، احتمالاً تا شب این مسیر باز شده و فعالیت قطار مشهد- یزد از سر گرفته می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی ضمن تشریح خدمات ارائه شده به مصدومان حادثه و مسافران این قطار، تصریح نمود: با قطاری که پیش بینی شد، مسافران به طبس منتقل شده و از آنجا به وسیله اتوبوس به یزد عزیمت کردند.

قناعت از حضور بالگردهای اورژانس خراسان رضوی، یزد و خراسان جنوبی در محل وقوع حادثه گفت و خاطرنشان کرد: خدمات درمانی مناسب به مصدومان ارائه می‌شود.

وی متذکر شد: دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی و یزد هم برای ارائه کمک‌های درمانی اعلام آمادگی نموده‌اند.

۱۲:۱۶ وزیر راه: شرمنده مردم به ویژه داغ دیدگان حادثه قطار مشهد – یزد هستیم

۱۱:۴۱ وزیر کشور راهی طبس شد / دستور فوری برای پیگیری ابعاد حادثه

احمد وحیدی صبح چهارشنبه در تماس تلفنی با جواد قناعت ضمن گرفتن آخرین گزارش‌ها از حادثه واژگونی قطار مسافری در طبس، از استاندار خواست به سرعت خود را به محل حادثه برساند.

وی همچنین از زمان وقوع این حادثه در تماس با رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس اورژانس، مدیرعامل راه آهن و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، آخرین وضعیت این حادثه را جویا شد.

بر اساس دستور وزیر کشور، یک بالگرد امداد رسان هم به محل حادثه اعزام شده است تا مصدومان هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی منتقل شوند. هم اکنون استاندار خراسان جنوبی در محل حادثه حضور دارد و وزیر کشور نیز برای تسریع در روند رسیدگی به این حادثه، در حال سفر به منطقه است.

۱۱:۳۲ اسامی ۴۳ مصدوم خروج از ریل قطار+جزئیات

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور اسامی ۴۳ مصدوم حادثه خروج از ریل قطار مشهد به یزد را اعلام کرد.

اسامی مصدومان به شرح ذیل است:


۱۱:۲۱ وزیر راه و شهرسازی عازم محل حادثه قطار مشهد- یزد شد


رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به اتفاق میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن کشور و فرشید جعفری مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی عازم محل حادثه خروج از ریل قطار مشهد-یزد شدند.

در ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد چهارشنبه قطار مسافربری در کیلومتر ۵۰ طبس به یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد.

این حادثه تا کنون ۱۷ فوتی داشته و امداد رسانی همچنان در محل حادثه ادامه دارد.

۱۱:۲۱ انتقال تمام مصدومان حادثه قطاریزد به بیمارستان طبس / انتقال ۴۱ مصدوم

احمد دهقان  اظهار داشت: تمامی مصدومان حادثه قطار به بیمارستان سید مصطفی خمینی طبس منتقل شده و بعد از انجام تریاژ ثانویه و اقدامات اولیه، تعدادی از مصدومان با اتوبوس آمبولانس و دو بالگرد اعزامی از یزد، به بیمارستان های یزد منتقل خواهند شد.

وی بیان کرد: نیروهای اورژانس با تمام توان در محل حادثه در حال خدمت رسانی به مصدومان هستند و خدمات سرپایی به برخی مصدومان نیز ارائه شده است.

دهقان یادآور شد: چند پزشک متخصص ارتوپد با بالگرد در محل حادثه حضور یافته اند تا مصدومان دچار آسیب های جدی نشوند.

وی عنوان کرد: تاکنون ۴۱ مصدوم به بیمارستان اعزام شده اند.

۱۱:۱۸ ورود دستگاه قضا برای بررسی حادثه خروج قطار مشهد-یزد

به دنبال وقوع این حادثه و فوت و مصدومیت تعدادی از هموطنان، خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان و آرزوی سلامتی برای مصدومین، طی دستوری به بازرس کل استان خراسان جنوبی مأموریت داد با حضور در صحنه، ابعاد مختلف حادثه را بررسی و نسبت به معرفی متخلفان احتمالی به مراجع قضائی و اداری اقدامات لازم را انجام دهد.

۱۰:۵۹ فیلم هوایی از حادثه قطار مشهد - یزد

۱۰:۴۹ شرکت راه آهن در سانحه امروز قطار طبس مقصر است

سبحان نظری در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره سانحه ریلی طبس گفت: بارها از سوی انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی مشکلات راه آهن را گوشزد کرده بودیم.

وی با بیان اینکه آمار سوانح در ماه‌های اخیر رو به رشد بوده، افزود: هشدارهای لازم را به مسئولان راه آهن داده بودیم، حتی جداول و آمار آن را هم منتشر کرده بودیم و پیش بینی می‌کردیم با توجه به اینکه ساختار راه آهن در ماه‌های اخیر نامنظم شده و تیم مدیریتی، تخصص مرتبط با حمل و نقل ریلی را ندارند، سوانحی در بخش ریلی اتفاق بیفتد که متأسفانه امروز تعدادی از هموطنانمان در سانحه طبس جان باختند.

دبیر انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی ادامه داد: سانحه‌ای که امروز رخ داده، به دلیل برخورد با یکی ماشین آلات نگهداری خط بوده ناشی از بی دقتی است؛ بی دقتی هم ناشی از نبود نظم در اداره راه آهن است؛ چون راه آهن دستگاهی است که متغیرهای ارتقای ایمنی در اختیار خود این دستگاه است و لذا بسیاری از عوامل مسبب حادثه را هم باید درون خود شرکت راه آهن جستجو کرد.

وی یادآور شد: اگر زمانی عابر به قطار برخورد کرد، می‌شود گفت که بی دقتی عابر بوده است اما در حادثه امروز، علت حادثه، توقف ماشین آلاتی بوده که متعلق به خود راه آهن است که یا با عنوان پیمانکار یا هر عنوان دیگری در حال بهسازی خط بوده و قطار با آن برخورد کرده است؛ بنابراین قصور را باید از درون مجموعه راه آهن دانست؛ چون ارتباطات درونی سازمانی راه آهن مناسب نیست و تیم مدیریتی راه آهن در ماه‌های اخیر، غیر متخصص و بدون تجربه هستند.

۱۰:۴۱ امدادرسانی اورژانس یزد به حادثه دیدگان قطار مشهد - یزد

۱۰:۳۹ شمار فوتی های حادثه قطار مشهد- یزد به ۱۷ نفر رسید


علی اکبر رحیمی دقایقی قبل در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تعداد فوتی‌های حادثه قطار مسافربری مشهد- یزد به ۱۷ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: نیروهای امدادی در حال بررسی قسمت‌های دیگر واگن‌ها هستند و احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.

به گفته وی عملیات عملیات امداد رسانی همچنان در حال انجام است و تیم‌های پزشکی تخصصی در محل بیمارستان طبس حضور دارند.

۱۰:۲۵ اسامی مصدومان حادثه قطار مشهد - یزد اعلام شد

احمد دهقان اظهار داشت: امدادرسانی به مصدومان حادثه توسط نیروهای اورژانس یزد و طبس در حال انجام است و تاکنون این مصدومان به بیمارستان اعزام شده اند.

وی اسامی مصدومان را به شرح ذیل اعلام کرد:

سیدعلی حسینی ۳۶ ساله

محسن محمد نوری ۴۳ ساله

لیلا جمالی ۴۶ ساله

ربابه عبدالغفوری ۴۷ ساله

محسن کلانتری ۳۹ ساله

نیلوفر میرجلیلی ۲۸ ساله

مصفطفی میرجلیلی ۳۰ ساله

نگین میرجلیلی ۲۲ ساله

مجتبی بیوکی ۳۰ ساله

معصومه رامور ۹۰ ساله

دانیال زارع ۳۵ ساله

حمید زارع ۴۳ ساله

ربابه ناصری ۵۱ ساله

زهرا رحیمی ۱۱ ساله

محمدمهدی بهابادی ۳۵ ساله

علیرضا بهابادی ۸ ساله

نوید محتشم نیا ۲۹ ساله

مهرسانا کریمی ۲ ماهه

سحر یزدانی ۳۶ ساله

سیدعلی حسنعلی زاده ۵۷ ساله

ایوب فتاحی ۲۵ ساله

حمید جعفری ۵۰ ساله

فاطمه سادات؟؟؟ ۷۷ ساله

نرجس قاسم خانی ۶۸ ساله

مهدی جمالی ۳۷ ساله

۹:۵۷ بسیج همه امکانات یزد برای امدادرسانی به قطار مشهد – یزد

محمدعلی ملک زاده با اشاره به حادثه ساعت ۵:۳۰ صبح امروز در حوالی طبس برای قطار مشهد – یزد که منجر به مصدومیت و فوت تعدادی از همشهریان یزد شد، اظهار داشت: بلافاصله ستاد مدیریت بحران به ریاست استاندار یزد تشکیل شد تا برنامه ریزی برای امدادرسانی انجام شود.

وی با بیان اینکه این حادثه در حوزه خراسان جنوبی اتفاق افتاده است، افزود: به دلیل نزدیکتر بودن محل حادثه به یزد، امدادرسانی از طریق این استان انجام می شود.

ملک زاده ادامه داد: از یزد تا محل حادثه حدود چهار ساعت فاصله زمانی است به همین دلیل از ظرفیت امداد هوایی استفاده خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد عنوان کرد: تمام امکانات اورژانس، بسیج، هلال احمر و … به محل حادثه اعزام شده و دو تن از معاونان استاندار یزد نیز شخصاً در محل حادثه حضور یافته اند.

۹:۵۸ اطلاعیه راه آهن در خصوص سانحه قطار طبس

روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ساعاتی قبل، ۵ واگن از قطار مسافری مشهد-یزد به دلیل برخورد با یک دستگاه بیل مکانیکی از خط خارج شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: این حادثه در بلاک عباس آباد- ریزو در محدوده اداره کل راه آهن شرق رخ داده است.

بر اساس اعلام راه آهن، اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن با حضور در محل سانحه خروج قطار مسافری، در حال بررسی علت دقیق سانحه هستند.

خبرهایی درباره تعداد مصدومین یا فوتی منتشر شده است که روابط عمومی راه آهن، پس از بررسی‌های لازم و دریافت اطلاعات دقیق، آمار صحیح را در خبرهای بعدی اعلام خواهد کرد.

روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه دیگری اعلام کرد: قطار مسافری فوق العاده با حضور در محل سانحه و سوار کردن مسافران، در حال مراجعت به ایستگاه راه آهن طبس است و پس از آن مسافران با اتوبوس به یزد منتقل خواهند شد.

۹:۵۴ افزایش تیم‌های امدادی در صحنه حادثه قطار مسافربری

مهدی ولی‌پور رئیس سازمان امداد و نجات افزود: با هماهنگی‌های انجام شده، ۱۰ تیم عملیاتی هلال احمر با ۱۰ آمبولانس و ۳ خودروی نجات مشغول امدادرسانی هستند. ۳ بالگرد نیز به محل حادثه اعزام می‌شوند تا مصدومان احتمالی را به مراکز درمانی انتقال دهند.

به گفته ولی پور، تاکنون ۱۰ نفر جان باخته و ۵۰ نفر مصدوم شده‌اند که حال ۱۶ مصدوم وخیم اعلام شده است، همچنین ۵ نفر هم مفقود هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: با توجه به شدت حادثه، ۲۲ تیم (۵۲ امدادگر و نجاتگر) از استان‌های خراسان جنوبی، رضوی، یزد و اصفهان به همراه ۱۰ خودروی عملیاتی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

ولی پور همچنین خاطرنشان کرد: نیروهای عملیاتی در تلاش برای بازگرداندن واگن‌های واژگون شده به حالت عادی هستند. بنابراین در حال حاضر احتمال افزایش مصدوم وجود ندارد.

۹:۴۲ دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به مصدومان حادثه قطار مسافربری

بهرام عین اللهی در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی تاکید کرد: ارائه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه انجام گیرد.

وزیر بهداشت همچنین به جعفر میعاد فر، رئیس اورژانس کشور مأموریت داد تا در محل حادثه حاضر شود.

در این تماس تلفنی همچنین دکتر موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی با اشاره به حضور فعال اورژانس پیش بیمارستانی و کادر تخصصی درمان برای ارائه خدمات به مصدومان این حادثه در بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اورژانس، اقدامات تشخیصی شامل سی تی اسکن و سونوگرافی از مصدومان و رسیدگی‌های درمانی به حادثه دیدگان، به وزیر بهداشت ارائه کرد و از آمادگی کامل بیمارستان‌های معین در بیرجند و فردوس برای اقدامات درمانی خبر داد.

۹:۴۱ علت اولیه حادثه خروج از ریل قطار طبس اعلام شد

میرحسن موسوی معاون مسافری شرکت راه آهن دقایقی پیش در برنامه زنده تلویزیونی در خصوص سانحه خروج از خط قطار مشهد به یزد در بامداد امروز در بلاک عباس آباد طبس گفت: قطار مسافری از مشهد با ۳۴۸ مسافر عازم یزد بوده که در منطقه طبس به علت برخورد با بیل مکانیکی از ریل خارج می‌شود.

وی افزود: بعد از حادثه، قطار مسافری فوق العاده از طبس به محل حادثه اعزام کرده‌ایم که دقایقی قبل مسافران را سوار کرده و در حال برگشت به ایستگاه طبس است. هماهنگ کرده‌ایم از ایستگاه طبس مسافران با اتوبوس به یزد منتقل شوند.

آنگونه که سازمان امداد و نجات، جمعیت هلال احمر و همچنین سازمان اورژانس کشور اعلام کرده‌اند مصدومان به بیمارستان‌های استان اعزام شده‌اند. همچنین ۱۰ نفر از مسافران جان باخته‌اند.

معاون مسافری شرکت راه آهن درباره علت برخورد قطار با بیل مکانیکی گفت: بیل مکانیکی کنار خط بوده ولی فاصله خود با ریل را رعایت نکرده که در نتیجه با لوکوموتیو و واگن اول برخورد کرده که به علت سرعت بالا ۵ واگن از ریل خارج شدند.

موسوی تصریح کرد: کمیسیون سوانح ریلی به منطقه اعزام شده تا به بررسی حادثه بپردازد.

این مقام مسئول افزود: در منطقه حادثه کارگاه بهسازی خط راه آهن برقرار بوده و این بیل مکانیکی نیز متعلق به کارگاه بهسازی خط راه آهن بوده است.

۹:۲۱ جزئیات تازه از حادثه قطار مسافربری / اجساد قابل شناسایی نیستند

مجتبی خالدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جدیدترین خبر از وضعیت مصدومان حادثه خروج از ریل قطار مشهد – یزد، گفت: بر اساس اعلام قطعی و رسمی مسئولان حاضر در محل، تعداد فوتی‌ها همان ۱۰ نفر است، ۱۲ مصدوم در وضعیت نامناسبی قرار دارند و حالشان وخیم است.

وی ادامه داد: ۳۰ نفر نیاز دارند تا به بیمارستان برای گرفتن خدمات درمانی منتقل شوند.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: ۱۰ آمبولانس سر صحنه حضور دارند و ۴ آمبولانس هم مصدومان را به سمت بیمارستان‌ها انتقال داده‌اند.

خالدی افزود: سایر افرادی که سالم از قطار بیرون آورده شده‌اند، به طبس منتقل شده و تیم‌های روانشناس در حال پذیرایی از این افراد هستند.

وی اظهار کرد: عوامل حاضر در حادثه در حال کاور کردن فوتی‌ها هستند و به دلیل آنکه شدت حادثه بالا بوده و نمی‌توان اجساد را تشخیص داد، سه خودروی پزشکی قانونی هم برای انتقال جسدها به پزشکی قانونی در حال اعزام به صحنه هستند تا هر چه سریع‌تر هویت اجساد مشخص شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه بالگرد طبس به منطقه رسیده و بالگرد گناباد و بیرجند در مسیر هستند، گفت: احتیاجی به انتقال مصدومان با بالگرد به بیمارستان نیست و بالگردها در حالت آماده‌باش برای انتقال مصدومان بین دو بیمارستان هستند.

به گفته وی، پزشک جراح و ارتوپد به منطقه اعزام شده و همچنین با سازمان انتقال خون هماهنگی‌های لازم برای دریافت گروه‌های مختلف خونی انجام شده است.

خالدی در پایان با اشاره به اینکه آنتن‌دهی و پوشش اینترنت محل حادثه به شدت ضعیف است، گفت: بیمارستان‌های طبس، گناباد و فردوس در حالت آماده‌باش کامل هستند.

۹:۱۱ شمار مصدومان حادثه خروج قطار مشهد- یزد از ریل به ۵۰ نفر رسید

محمدرضا رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی دقایقی قبل در گفتگو با رسانه‌ها اظهارکرد: قطار مشهد به یزد ۳۴۸ مسافر داشته است که سه واگن آن از ریل خارج شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون این حادثه ۵۰ نفر مصدوم و ۱۰ فوتی داشته است، گفت: حال ۱۵ نفر از مصدومان وخیم است و به مراکز درمانی اعزام شده اند.

وی عنوان کرد: ۹ تیم اعزامی هلال احمر با ۳۰ امداد گر اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه اسکان و تغذیه مسافرین در حال انجام است، بیان کرد: دو بالگرد به محل حادثه اعزام شده است.

وی با بیان اینکه برای انتقال مصدومان امداد هوایی و زمینی انجام می‌شود، گفت: هماهنگی شده تا مسافران سالم به مقصد مشهد اعزام شوند.

۸:۲۸ اعزام کمیسیون عالی سوانح به محل حادثه قطار یزد - مشهد

میرحسن موسوی صبح امروز چهارشنبه در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه صبح امروز هنگام عبور قطار مشهد به مقصد یزد در منطقه عباس آباد دچار سانحه شد و پنج واگن از خط خارج شده است، اظهار داشت: بر اساس اطلاعات اولیه ای که از اورژانش دریافت کرده ایم، در این حادثه ۱۵ نفر مصدوم و ۱۰ نفر جان باختند.

وی با بیان اینکه از ساعت اولیه ای که اطلاع پیدا کردیم کمیسیون عالی سوانح از تهران به محل اعزام شدند تا موضوع را به طور دقیق بررسی کنند، تصریح کرد: نتایج این بررسی را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

معاون ناوگان مسافری راه آهن کشور با تاکید بر اینکه اعضای این کمیسیون با لوکومیتو ران و رئیس قطار و راننده بیل مکانیکی و سایر افراد موثر در محل باید مصاحبه کنند و بازدید دقیق داشته باشند، یادآور شد: اطلاعات اولیه ای که دریافت کرده ایم ظاهراً قطار بر اثر برخورد با بیل مکانیکی از خط خارج شده است.

۸:۲۰ ستاد مدیریت بحران یزد تشکیل شد / اعزام ۳ بالگرد به محل حادثه

محمدعلی ملک زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حال عمومی ۱۵ نفر وخیم است و ۵۰ نفر نیز مصدوم شده اند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ستاد مدیریت بحران استان به ریاست استاندار تشکیل شده و به دستور استاندار تمام امکانات دستگاه های دولتی و بخش خصوصی استان برای امداد رسانی به کار گرفته شده است.

ملک زاده تصریح کرد: سه بالگرد به همراه تیم های واکنش سریع هلال احمر استان به محل حادثه اعزام شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد تاکید کرد: به علت صعب العبور بودن مسیر دسترسی مردم از حرکت به سمت محل حادثه خود دارای کنند.

۸:۱۵ فوت ۱۰ نفر در حادثه خروج ریل از قطار در محور طبس

علی اکبر رحیمی فرماندار طبس در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: امروز صبح قطار مشهد به یزد در کیلومتر ۵۰ محور طبس از ریل خارج شده است.

وی با بیان اینکه ۴ واگن قطار از ریل خارج شده است، افزود: تیم‌های امدادی و درمانی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

به گفته وی تا کنون شمار فوتی‌های این حادثه ۱۰ نفر و مصدومان ۱۲ نفر اعلام شده است..

فرماندار طبس با بیان اینکه اتاق بحران تشکیل شده است، گفت: هلال احمر و اورژانس در منطقه هستند.

وی ادامه داد: عوامل راه آهن در تلاش هستند تا ریل را به مسیر برگردانند تا رفت آمد روی ریل انجام شود.

وی با اذعان به اینکه علت حادثه دقیق مشخص نیست بیان کرد: گویا یک دستگاه زیرکوب در محل بوده و قطار با آن برخورد کرده است.

به گفته وی علت دقیق در دست بررسی است.

۸:۰۱ اعزام ۲۰ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل حادثه طبس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از اعزام ۲۰ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل حادثه خروج ریل قطار مشهد به یزد خبر داد.

ابوالحسن میرجلیلی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: ۷ دستگاه آمبولانس به محل حادثه رسیده‌اند و ۱۲ دستگاه در حال عزیمت هستند.

وی با بیان اینکه چند فروند بالگرد هم از استان‌های یزد و خراسان رضوی به محل حادثه اعزام می‌شوند، ادامه داد: اتوبوس آمبولانس از فردوس در حال عزیمت به محل حادثه است.

وی با اشاره به اینکه کادر درمانی از جمله جراح ارتوپد و نیروهای امدادی با بالگرد به محل حادثه رسیده‌اند، بیان داشت: اولین گروه مصدومین به بیمارستان طبس اعزام شدند.

وی بیان کرد: تدابیری اندیشیده شده تا مسافران این قطار که آسیب ندیده‌اند با توجه به گرمای هوا راهی مقصد خود شوند.

۷:۳۳ قطار مشهد به یزد از ریل خارج شد / اعزام تیم‌های امدادی

محمدرضا رضایی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: متأسفانه در ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد چهارشنبه هفدهم خرداد ماه قطار مسافربری در کیلومتر ۵۰ طبس به یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون پنج تیم امدادی از هلال احمر به محل حادثه اعزام شده است، افزود: یک تیم از پایگاه مسجد شکر، یک تیم از پایگاه دیهوک، دو تیم پشتیبان از شعبه طبس و یک تیم از بشرویه در عملیات نجات آسیب دیدگان مشارکت داشته اند.

وی ادامه داد: علت این حادثه هنوز مشخص نیست و تحقیقات درباره این حادثه همچنان ادامه دارد.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار