gardeshban.ir

مدیر حسابرسی مالیاتی جزیره قشم و سرپرست مدیریت حسابرسی مالیاتی کیش ابطال معافیت‌های مالیاتی در مناطق آزاد را تکذیب کرد.
کد خبر: ۵۳۹۷۰
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 21
گردشبان (gardeshban.ir) :



مدیر حسابرسی مالیاتی جزیره قشم و سرپرست مدیریت حسابرسی مالیاتی کیش ابطال معافیت‌های مالیاتی در مناطق آزاد را تکذیب کرد.

رضا کوهستانی افزود: براساس برداشت اشتباه از ابطال یک دستورالعمل سازمان امور مالیاتی با موضوع نحوه اعطای معافیت موضوع ماده ۱۳مناطق آزاد به واحد‌های تولیدی مستقر در مناطق ازاد که به صورت همزمان دارای فروش و فعالیت در محدوده مناطق آزاد و سرزمین اصلی دارند، است.

وی تصریح کرد: این دستورالعمل با پیگیری تولیدکنندگان فعال در منطقه آزاد قشم و همکاری سازمان امور مالیاتی در راستای اعاده حقوق آنان برای معافیت مالیاتی واحد‌های تولیدی مستقر در این مناطق در مقایسه با واحد‌های تولیدی که اکنون در دیگر شهر‌های کشور دارای معافیت تا ۱۳ سال براساس میزان توسعه یافتگی و کمتر توسعه یافته در شهرک‌های صنعتی صادر شده است.

کوهستانی خاطرنشان کرد: براساس این دستورالعمل معافیت بابت بخشی از فعالیت مودیان براساس میزان درصدی از بهای تمام شده کالای تولیدی در محدوده مناطق آزاد و با تسهیم هزینه‌ها در منطقه آزاد و سرزمین اصلی شکل میگرفت که پس از طرح اعتراض در دیوان عدالت اداری توسط هیات عمومی دیوان در ۱۶ فروردین امسال در دادنامه‌ای ابطال شد.

مدیر حسابرسی مالیاتی جزیره قشم و سرپرست مدیریت حسابرسی مالیاتی کیش گفت: در واقع به نوعی معافیت مربوط به واحد‌های تولیدی که در مناطق آزاد اقدام به تولید و عرضه و فروش محصول تولیدی را در سرزمین اصلی و خارج از محدوده می‌کنند را از معافیت ماده ۱۳قانون مناطق آزاد با استناد به اینکه فروش خارج از منطقه بوده مشمول مالیات دانسته اند.

رضا کوهستانی تصریح کرد: فعالان اقتصادی و مودیان مالیاتی هرگونه اخبار و اطلاعیه‌ها در خصوص اعطای معافیت و یا حذف یک معافیت و دستورالعمل‌ها را از طریق ادارات کل مالیاتی و یا ادارات مالیاتی مستقر در مناطق آزاد پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی مستقر در مناطق آزاد به شرط داشتن مجوز فعالیت و بهره برداری از سازمان‌های مسئول مناطق آزاد و انجام تکالیف قانونی از جمله تسلیم اظهارنامه مالیاتی و اطلاعات عملکرد مالی، به موجب مفاد ماده ۱۳ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد به مدت ۲۰ سال از تاریخ صدور مجوز و بهره برداری از پرداخت مالیات بر درآمد معاف هستند.

کوهستانی تصریح کرد: مهلت تسلیم اظهارنامه صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) حداکثر تا پایان خرداد امسال خواهد بود و مودیان مالیاتی می‌توانند با مراجعه به نشانی الکترونیکی my.tax.gov.ir نسبت به ارسال الکترونیکی اظهارنامه اقدام کنند.

مدیر حسابرسی مالیاتی جزیره قشم و سرپرست مدیریت حسابرسی مالیاتی کیش گفت: مودیان مالیاتی در صورت هرگونه ابهام در تکمیل و ارسال اظهارنامه و یا فرم موضوع تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم می‌توانند با سامانه ۱۵۲۶سازمان مالیاتی و یا مراجعه به مدیریت امور مالیاتی جزایر قشم و کیش تماس بگیرند،
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار