gardeshban.ir

جزایر گالاپاگوس در غرب اکوادور قرار دارند و از مجموعه‌ای از جزایر آتشفشانی تشکیل شده‌اند.
کد خبر: ۵۴۰۵۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
یکی از بهترین مکان های تفریحی جهان جزایر گالاپاگوس (Galápagos Islands) است. همجواری پنج جزیره زیبا و شگفت‌انگیز به نام‌های فرناندینا، ایزابلا، سانتا کروز، کریستوبال و همینطور جزیره السالوادور در کنار هم باعث به وجود آمدن این مجمع‌الجزایر شده‌ است. 

جالب است بدانید این پنج جزیره در نزدیکی خط استوا قرار دارند و شهرت آنها به دلیل داشتن گونه‌های گیاهی و جانوری منحصر به فرد در جهان است.



جزایر گالاپاگوس در غرب اکوادور قرار دارند و از مجموعه‌ای از جزایر آتشفشانی تشکیل شده‌اند. این جزایر را به طور رسمی با نام مجمع‌الجزایر کولون (Colon) می‌شناسند اما در میان مردم با نام جزایر گالاپاگوس مشهور است. این مجمع‌الجزایر از ۱۸ جزیره‌ی بزرگ و چندین جزیره‌ی کوچک‌تر تشکیل شده است. همه‌ی این جزایر به خاطر گونه‌های جانوری بومی و منحصربه‌فردی که دارند، مشهور هستند. این جزایر بعد از بازدید چارلز داروین به شهرت رسیدند.

گالاپاگوس بسیار رازآلود است زیرا اطلاعات جغرافیایی نشان می‌دهند که میلیون‌ها سال پیش، انفجارهای آتشفشانی در غرب اکوادور باعث به وجود آمدن آن شده‌اند. جالب است بدانید در جزایر ایزابلا و فرناندینای آن آتشفشان‌های فعالی وجود دارد که به نوعی جاذبه در این منطقه تبدیل شده‌اند. اگر عاشق طبعیت و ماجراجویی هستید، به این جزایر سری بزنید. بدون شک سواحل زیبا، گونه‌های جانوری کم‌نظیر، امکانات گردشگری عالی، تماشای رژه پرندگان، و ده‌ها تفریح آبی و جنگلی دیگر این جزایر دست به دست هم می‌دهند تا شما از سفرتان نهایت لذت را ببرید.



این جزایر ویژگی های منحصربفردی دارند که آن ها را از شگفتی های طبیعی دنیا کرده است. به غیر از جزایر اصلی، ۸ جزیره کوچک و ۴۰ جزیره صخره ای هم در این شبه جزیره وجود دارد. در جزیره سانتاکروز شهری با نام پورتو آی وجود دارد که بزرگترین شهر مجمع الجزایر گالاپاگوس است. مجمع الجزایر گالاپاگوس استانی در اکوادور است که حدود ۴۰۰۰۰ نفر در آن زندگی می کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید سفری که دانشمند معروف چارلز داروین در قرن نوزدهم به این جزیره داشت الهام بخش نظریه تکامل تدریجی او شد.



تاریخچه

جزایر گالاپاگوس در سال 1559 توسط کشیش ارشد و اسقف پرویی، توماس دِ برلانگا هنگامی که اشتباها مسیر کشتی‌اش از پرو خارج شد کشف شد. او این جزایر را جادویی نامید و از گالاپاگوس‌های متعددی که موجب شگفت زدگی‌اش شده بودند، نوشت. گالاپاگوس در زبان اسپانیایی به معنای لاکپشت است و ریشه انتخاب نام گالاپاگوس نیز به همین روایت بازمی‌گردد. اما پس از بارلانگا، در قرن 16 این مجمع‌الجزایر به مکان محبوبی برای توقف کشتی‌های اسپانیایی، شکارچیان فک و نهنگ و دزدان دریایی تبدیل شده بود.

پس از 300 سال تحت استعمار بودن، در نهایت دولت اکوادور در سال 1832 موضع خود را نسیت به مالکیت این مجمع‌الجزایر مشخص کرد و به طور رسمی این جزایر به بخشی از خاک این کشور درآمد. 3  سال بعد از این اقدام دولت، در اکوادور مهم‌ترین رویداد تاریخی این جزایر به وقوع می‌پیوندد. در سال 1835 دانشمند انگلیسی، چارلز داروین طی بازدید از این جزیره و مشاهده گونه‌های مختلف سهره‌های گالاپاگوسی نظریه معروف انتخاب را ارائه داد.



اکثر بازدیدکنندگان از گالاپاگوس سفر دریایی با کروز در اطراف جزایر را انتخاب می‌کنند. تورهای متعددی برای گشت‌وگذار در اطراف این جزیره‌ها وجود دارد. برای انتخاب فرودگاه صحیح، مهم است که بررسی کنید تور کروز شما از کدام بندر حرکت می‌کند. سفرهای دریایی ۴ تا ۱۵روزه هستند. معمولا ۸ روز برای دیدن کامل این جزایر توصیه می‌شود.

گونه‌های خاصی از حیات وحش در این مجمع‌الجزایر وجود دارند که فقط در ۱ یا ۲ جزیره می‌توانید ببینیدشان. قیمت‌ تور کروز بر اساس طول سفر، نوع قایق (ظرفیتشان معمولا ۸ تا ۶۰ مسافر است و کشتی‌های کروز عظیم نیستند) و خدمات و غذا متفاوت است.

قیمت تور کروز ۷ شب و ۸ روز معمولا ۳۶۰۰ دلار تا ۴۲۰۰ دلار برای هر نفر با قایقی میان‌رده است که شامل همه وعده‌های غذایی، همه گشت‌وگذارها، راهنمای طبیعت‌شناسی دوزبانه، تجهیزات غواصی و کایاک می‌شود.

هزینه کروز ۳ شب و ۴ روز معمولا ۱۵۷۰ تا ۳۸۰۰ دلار است. اگر در زمان سفر خود انعطاف‌پذیر هستید و در فصل پربازدید از این جزایر بازدید نمی‌کنید، می‌توانید سفرهای دریایی با تخفیف ۵۰درصدی یا بیشتر را فقط چند روز قبل از شروع سفر پیدا کنید.



چطور می‌شود به گالاپاگوس رفت؟

این جزایر پرواز بین‌المللی ندارند و فقط از اکوادور می‌توانید به گالاپاگوس پرواز کنید. گالاپاگوس ۲ فرودگاه بزرگ دارد:

فرودگاه سیمور (Seymour Airport) در جزیره بالترا؛

فوردگاه سن کریستوبال (San Cristobal Airport) در جزیره سن کریستوبال.

فرودگاه سیمور پرترددترین فرودگاه گالاپاگوس و اولین فرودگاه سبز دنیاست.

اگر به فرودگاه سیمور در جزیره بالترا می‌روید، باید با قایق به جزیره سانتا کروز بروید که پرجمیعت‌ترین جزیره گالاپاگوس است. جزیره بالترا فقط برای ورود مسافران است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار