gardeshban.ir

خراسان رضوی مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر گفت: محدودیت‌های پروازی حتی برای ایرلاین‌های مدعی نیز وجود دارد اما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا تاخیر پروازهای زائران سرزمین وحی به حداقل برسد.
کد خبر: ۵۴۰۷۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
شمس‌الدین فرزادی‌پور در جمع خبرنگاران در حاشیه اعزام نخستین گروه حجاج خراسانی به عربستان اظهار کرد: کل پروازهای حج امسال توسط شرکت هواپیمایی هما(جمهوری اسلامی) انجام خواهد شد. در حال حاضر برنامه‌های لازم برای پروازهای رفت و برگشت زائران انجام شده است. پروازها از ۲۲ خرداد با اعزام زائران آغاز شده و از ۱۸ ایستگاه ادامه خواهد داشت. پس از یک وقفه ۱۰ روزه پروازهای بازگشت آغاز می‌شود.

وی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از ورود بیماری‌های تب کریمه‌ کنگو و آبله میمونی به کشور خاطرنشان کرد: در این زمینه تابع دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و سازمان حج و زیارت هستیم. در حال حاضر دستور جدیدی در این خصوص ابلاغ نشده و فقط دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود اما به صورت میدانی اجرای دستورالعمل‌ها رصد می‌شود. اگر نیاز به اقداماتی فراتر از اقدامات فعلی باشد، قطعا ارگان‌های مربوطه ورود پیدا خواهند کرد.

فرزادی‌پور در خصوص علت کاهش ظرفیت برخی از پروازها بیان کرد: ما موظف هستیم حدود ۴۰ هزار زائر را به عربستان منتقل کنیم. با توجه به حجم پروازها در مسیر، این کاهش ظرفیت در برخی پروازها طبیعی است و البته ممکن است تغییراتی در برنامه‌ها به وجود آید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است پروازهای حج در سایر پروازهای اخلالی ایجاد کند یا خیر، گفت: ظرفیت پروازی کشور مشخص است. پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و از قبل اطلاع‌رسانی لازم صورت گرفته است. در پروازهای داخلی مشکلی خاصی نداریم اما ممکن است در برخی از مسیرهای پروازی خارجی محدودیت‌هایی اعمال شود که سایر شرکت‌های هواپیمایی این محدودیت‌ها را جبران خواهند کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار