gardeshban.ir

آلبالو پلو ساده بدون گوشت یکی از روش های تهیه آلبالو پلو می باشد که بسیار جذاب و خوشمزه است و نیازی به مرغ یا گوشت ندارید.
کد خبر: ۵۴۰۸۶
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
آلبالو پلو ساده بدون گوشت یکی از روش های تهیه آلبالو پلو می باشد که بسیار جذاب و خوشمزه است و نیازی به مرغ یا گوشت ندارید و به دلخواه می توانید شکر را حذف کنید و به صورت رژیمی تر این غذا را سرو کنید. 



اگر دلتان هوس یک پلوی خوشمزه را کرده و زمان کافی برای تهیه آن ندارید می توانید این پلو ساده بدون گوشت و مرغ را در ذهن داشته باشید. آلبالو پلو همان طور که از نام آن پیداست از آلبالو تهیه می شود، شما می توانید در فصل بهار و تابستان آلبالو را هسته گیری کنید و در فریزر نگهداری کنید تا بتوانید در طول سال این پلو را تهیه کنید و یا می توانید از مربا آن استفاده کنید و یا حتی در فصل خودش به صورت تازه تهیه و سرو کنید. 

مقدار افزودن آلبالو کمی سلیقه ای می باشد و شما می توانید به دلخواه مقدار آن را کم و زیاد کنید و اگر دوست دارید پلو شما شیرین تر باشد کمی شکر استفاده کنید. 

مواد لازم برای تهیه آلبالو پلو ساده بدون گوشت برای ۲ دو نفر

آلبالو تازه ۱/۲ پیمانه
برنج ۲ پیمانه
شکر به دلخواه
زعفران به مقدار لازم
خلال پسته و بادام و پرتقال به دلخواه
نمک به مقدار لازم
 
مرحله اول: آماده سازی

برنج را خوب بشورید تا زلال و شفاف شود و بعد با کمی نمک خیس کنید و کنار بگذارید. آلبالو ها را داخل یک کاسه ریخته و بشورید. سپس به کمک نی یا هسته گیر آلبالو ها را هسته گیری کنید و دقت کنید هیچ هسته ی داخل آن نماند. خلال پسته و پرتفال را نیز کمی خیس کنید.

مرحله دوم: پخت آلبالو

در ادامه آلبالو ها را داخل قابلمه ریخته و با کمی آب بگذارید تا پخته و نرم شود. در این مرحله می توانید به دلخواه کمی شکر اضافه کنید. اگر کم شیرین دوست دارید ۱ ق شکر اضافه کنید و بگذارید تا خوب پخته و نرم شوند و آب آن غلیظ شود.

مرحله سوم: پخت آلبالو پلو بدون گوشت

در ادامه برنج را روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا پخته و نرم شود. سپس آبکش کنید و کف قابلمه روغن ریخته و به دلخواه ته دیگ سیب زمینی یا نان قرار دهید و آلبالو ها و کمی از آب آن را با برنج مخلوط کنید و داخل قابلمه ریخته و برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید.

مرحله چهارم: تهیه آلبالو پلو بدون گوشت و مرغ

خلال پرتقال را چندین بار جوشانده تا تلخی آن از بین برود و به همراه خلال پسته و بادام با کمی کره تفت دهید تا سرخ شوند. در انتها روی پلو کمی زعفران و کره ریخته و بعد از کشیدن آلبالو پلو ساده بدون گوشت خلال ها را روی آن بریزید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه آلبالو پلو ساده بدون گوشت و شکر

می توانید از آلبالو فریز شده یا مربای آن استفاده کنید.
افزودن خلال ها اختیاری می باشد.
می توانید مقدار آلبالو را بیشتر بریزید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار